Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 20.04.2012

Dlaczego warto mieć „długi ogon”?

W walce z konkurencją o najlepsze pozycje, w pozycjonowaniu najczęściej stawiamy na popularne hasła kluczowe tłumacząc się, że konkurencja już tam jest. Jednym ze sposobów na wyprzedzenie konkurencji jest skupienie się na precyzyjnych słowach kluczowych odsyłających potencjalnego klienta do konkretnej informacji. O skuteczności fraz typu „long tail” przeczytamy w ostatnim artykule na stronie Chip.pl. 

W oparciu o koncepcję Chrisa Andersona autor artykułu wykazuje w nim zależność sprzedaży w internecie z działaniami pozycjonerskimi. Anderson stwierdził, że w przypadku sklepów internetowych lwią część ich przychodów generują produkty mało popularne. Porównując zyski ze sprzedaży produktów popularnych z tymi niszowymi, lepsze wyniki osiągają te drugie.

Teoria Chrisa Andersona doskonale odnosi się do dzisiejszych działań e-marketingowych. Stanowiące 90% wszystkich słów kluczowych „long taile” mogą odpowiadać nawet za 80% ruchu na stronie. Na czym polega tak wysoka efektywność  „długich ogonów”? Osoba szukająca oferty na telewizor marki Sony prędzej wpisze kilka wyrazów typu „telewizor sony plazma 46 cali” precyzujących jej wybór, niż jeden ogólny. Przy takim założeniu ilość kombinacji słów jest niemal nieograniczona. Może i pojedyncze słowo nie generuje znacznego ruchu w serwisie, jednak dopiero po zsumowaniu z innymi tego typu widać ich prawdziwą siłę dla pozycjonowania.

Nad wykorzystaniem „long taili” powinni się zastanowić przede wszystkim właściciele sklepów interetowych. Zastosowanie znajdą też w serwisach informacyjnych i ogłoszeniowych. W większości przypadków najlepsze efekty można uzyskać poprzez pozycjonowanie popularnych słów kluczowych wspomaganych długim ogonem. W pozostałych wystarczy się skupić na samych „long tailach”, gdyż walka z konkurencją na popularne wyrażenia może się okazać nieopłacalna.

Źródło: Chip.pl
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55