Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 20.04.2012

Dlaczego warto mieć „długi ogon”?

W walce z konkurencją o najlepsze pozycje, w pozycjonowaniu najczęściej stawiamy na popularne hasła kluczowe tłumacząc się, że konkurencja już tam jest. Jednym ze sposobów na wyprzedzenie konkurencji jest skupienie się na precyzyjnych słowach kluczowych odsyłających potencjalnego klienta do konkretnej informacji. O skuteczności fraz typu „long tail” przeczytamy w ostatnim artykule na stronie Chip.pl.

 

Korzyści fraz typu long tail

 

W oparciu o koncepcję Chrisa Andersona autor artykułu wykazuje w nim zależność sprzedaży w internecie z działaniami pozycjonerskimi. Anderson stwierdził, że w przypadku sklepów internetowych lwią część ich przychodów generują produkty mało popularne. Porównując zyski ze sprzedaży produktów popularnych z tymi niszowymi, lepsze wyniki osiągają te drugie.

Teoria Chrisa Andersona doskonale odnosi się do dzisiejszych działań e-marketingowych. Stanowiące 90% wszystkich słów kluczowych „long taile” mogą odpowiadać nawet za 80% ruchu na stronie. Na czym polega tak wysoka efektywność  „długich ogonów”? Osoba szukająca oferty na telewizor marki Sony prędzej wpisze kilka wyrazów typu „telewizor sony plazma 46 cali” precyzujących jej wybór, niż jeden ogólny. Przy takim założeniu ilość kombinacji słów jest niemal nieograniczona. Może i pojedyncze słowo nie generuje znacznego ruchu w serwisie, jednak dopiero po zsumowaniu z innymi tego typu widać ich prawdziwą siłę dla pozycjonowania.

Nad wykorzystaniem „long taili” powinni się zastanowić przede wszystkim właściciele sklepów interetowych. Zastosowanie znajdą też w serwisach informacyjnych i ogłoszeniowych. W większości przypadków najlepsze efekty można uzyskać poprzez pozycjonowanie popularnych słów kluczowych wspomaganych długim ogonem. W pozostałych wystarczy się skupić na samych „long tailach”, gdyż walka z konkurencją na popularne wyrażenia może się okazać nieopłacalna.

Źródło: Chip.pl
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
F jak FLOREX Ikona 01:50 min Firma Florex miała konkretny cel - pokazać się w sieci jako wiarygodny dostawca o międzynarodowym zasięgu, który stale się rozwija, myśląc przede wszystkim o wygodzie swoich klientów. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki, zdecydowała się na współpracę z Sunrise System. Przeszły one nasze oczekiwania i udowodniły, że dobrze przemyślana kampania reklamowa w wyszukiwarkach to klucz do sukcesu. Czytaj więcej
Szybko na sam szczyt – Case study ze współpracy z Biurem Rachunkowym NOTIW Ikona 00:30 min Pozycjonowanie to proces, którego pierwsze efekty są widoczne zazwyczaj po pierwszych 3 miesiącach współpracy. Nie jest to jednak uniwersalna reguła - wszystko zależy od Twojej strony (jej warunków technicznych) i jej środowiska (Twojej konkurencji). Niejednokrotnie zdarza się, że efekty widać już po pierwszym miesiącu współpracy. Sprawdź sam w jakim czasie strona notiw.pl osiągnęła wysokie pozycje! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:20 min 13.11.2017 Podjąłeś decyzję – zakładasz bloga! Przelewasz multum myśli na elektroniczny papier, dzielisz się z innymi i czekasz na reakcje. Gdy te się nie pojawiają, wpadasz w przygnębienie i zarzucasz prace nad blogiem. Popełniasz błąd! Wystarczy poświęcić nieco czasu na przygotowanie się do publikacji wpisu, aby uzyskać pożądany efekt. Jak to zrobić? Wystarczy mieć dobry plan. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700