Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 20.04.2012

Dlaczego warto mieć „długi ogon”?

W walce z konkurencją o najlepsze pozycje, w pozycjonowaniu najczęściej stawiamy na popularne hasła kluczowe tłumacząc się, że konkurencja już tam jest. Jednym ze sposobów na wyprzedzenie konkurencji jest skupienie się na precyzyjnych słowach kluczowych odsyłających potencjalnego klienta do konkretnej informacji. O skuteczności fraz typu „long tail” przeczytamy w ostatnim artykule na stronie Chip.pl.

 

Korzyści fraz typu long tail

 

W oparciu o koncepcję Chrisa Andersona autor artykułu wykazuje w nim zależność sprzedaży w internecie z działaniami pozycjonerskimi. Anderson stwierdził, że w przypadku sklepów internetowych lwią część ich przychodów generują produkty mało popularne. Porównując zyski ze sprzedaży produktów popularnych z tymi niszowymi, lepsze wyniki osiągają te drugie.

Teoria Chrisa Andersona doskonale odnosi się do dzisiejszych działań e-marketingowych. Stanowiące 90% wszystkich słów kluczowych „long taile” mogą odpowiadać nawet za 80% ruchu na stronie. Na czym polega tak wysoka efektywność  „długich ogonów”? Osoba szukająca oferty na telewizor marki Sony prędzej wpisze kilka wyrazów typu „telewizor sony plazma 46 cali” precyzujących jej wybór, niż jeden ogólny. Przy takim założeniu ilość kombinacji słów jest niemal nieograniczona. Może i pojedyncze słowo nie generuje znacznego ruchu w serwisie, jednak dopiero po zsumowaniu z innymi tego typu widać ich prawdziwą siłę dla pozycjonowania.

Nad wykorzystaniem „long taili” powinni się zastanowić przede wszystkim właściciele sklepów interetowych. Zastosowanie znajdą też w serwisach informacyjnych i ogłoszeniowych. W większości przypadków najlepsze efekty można uzyskać poprzez pozycjonowanie popularnych słów kluczowych wspomaganych długim ogonem. W pozostałych wystarczy się skupić na samych „long tailach”, gdyż walka z konkurencją na popularne wyrażenia może się okazać nieopłacalna.

Źródło: Chip.pl
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55