Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:00 min Ikona Damian Chmarzyński 30.09.2022

Pozycjonowanie serwisów informacyjnych – poznaj 5 niezawodnych wskazówek!

Internet sprawił, że mamy stały dostęp do najświeższych informacji z całego świata. Nie musimy biec rano do kiosku po najnowsze wydanie dziennika ani czekać przed telewizorem na serwis informacyjny. Wystarczy mieć pod ręką smartfon, by w każdej chwili móc sprawdzić, co dzieje się zarówno w regionie, jak i na drugim końcu świata. Popularność portali z newsami sprawiła, że konkurencja na tym rynku jest naprawdę imponująca. Zatem, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców i wyróżnić się na tle innych serwisów? Z pomocą przychodzi niezastąpione pozycjonowanie.

Pozycjonowanie portali informacyjnych – wyzwanie dla SEO-wców

Współczesne dziennikarstwo musiało dostosować się do odbiorców i rozwoju technologii, a tym samym wkroczyło do sieci. Specyfika serwisów z wiadomościami sprawia, że ich pozycjonowanie wymaga opracowania nieco innej strategii SEO. Nie jest to proste zadanie, ale na pewno opłacalne!

Opłacalne… Być może zastanawiacie się, po co portalom informacyjnym wysokie pozycje w rankingu i ogólnie dobra widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania – spieszę z odpowiedzią! Otóż, tego typu serwisy nie służą sprzedawaniu usług ani produktów, ich główne źródło dochodów stanowią reklamy. A gdzie chętnie zgłaszają się reklamodawcy? Dokładnie, do właścicieli serwisów, które mogą pochwalić się dużą liczbą wizyt na stronie oraz unikalnych użytkowników, a także wieloma innymi czynnikami, na które w dużej mierze wpływa pozycjonowanie.

Zatem, jak pozycjonować portale informacyjne?

1. Optymalizacja artykułów newsowych pod kątem SEO

Ciężko połączyć umiejętności zarówno dziennikarza, jak i SEO Copywritera – jednak nie jest to niemożliwe! Pisząc treści informacyjne, należy uwzględnić frazy kluczowe w odpowiednim nasyceniu, formatowanie, prosty język, nieskomplikowaną składnię, nagłówki czy też optymalizację dodanych do nich grafik. Co istotne, wszystkie te elementy muszą być opracowane już w momencie publikacji tekstu – tzw. newsy mają krótką żywotność, więc optymalizacja na późniejszym etapie może nie mieć racji bytu.

Tutaj pojawia się również ryzyko duplikatów związane między innymi z cytowaniem/opisaniem informacji z różnych źródeł. Warto opisać własnymi słowami wypowiedź, na którą się powołujemy, wyjaśnić cytat lub też zastosować inne techniki, dzięki którym tekst stanie się unikalny.

2. Serie wiecznie zielonych treści

Serwisy informacyjne to przede wszystkim dość krótkie artykuły dotyczące aktualnych wydarzeń. Warto jednak stworzyć zakładkę z ciekawostkami, poradami, świętami, podróżami i innymi zagadnieniami. Ciekawe rozwiązanie mogą stanowić również sekcje ze statystykami czy porównaniami na przykład dotyczącymi najatrakcyjniejszych miejsc na letni urlop. Takie treści, o ile zostaną odpowiednio zoptymalizowane oraz dystrybuowane, mogą generować sporo wyświetleń przez długi czas.

3. Techniczne aspekty SEO

Intuicyjne poruszanie się po stronie, logiczny podział na kategorie i podkategorie, szybki powrót na stronę główną – to tylko niektóre z czynników, które sprawią, że użytkownik nie poczuje się zagubiony i nie opuści strony od razu po jej otwarciu. Oczywiście, polubią to także roboty Google.

O czym jeszcze warto pamiętać? Oprócz uporządkowanej struktury ważna jest także stale aktualizowana mapa witryny, szybkość ładowania serwisu, dostosowanie do urządzeń mobilnych, podział obszernego contentu (dobrym rozwiązaniem jest paginacja), optymalizacja grafik i wiele innych działań SEO – ale te warto rozpocząć dopiero po przeprowadzeniu profesjonalnego audytu strony, który pozwoli na opracowanie indywidualnej strategii.

4. Linkowanie

Portale informacyjne często zawierają wiele artykułów poruszających powiązane ze sobą zagadnienia. To duża szansa dla linkowania wewnętrznego – warto, oczywiście z umiarem, odsyłać do wcześniejszych publikacji, które mogą być pomocne na przykład w zrozumieniu kontekstu. Odnośniki do artykułów można także zamieszczać na profilach w social mediach oraz forach tematycznych. Warto też dodawać informacje o serwisie do branżowych katalogów o dobrej reputacji. Pomoże to w budowaniu autorytetu i zaufania do portalu – a to niezwykle ważne w dobie wszechobecnych fake newsów.

5. Obecność nie tylko w tradycyjnych SERP-ach

Serwisy z newsami mają przewagę nad innymi stronami internetowymi, jeśli chodzi o szansę na trafienie do Google News. Dla niewtajemniczonych: jest to agregat najświeższych informacji nie tylko z kraju, ale i całego świata i Google wyświetla tam wyłącznie te artykuły, które spełniają szereg wymogów oraz pochodzą ze stron cieszących się dużym autorytetem. Jeśli pojawi się tam news z danego serwisu, będzie to sygnał, że cieszy się on zaufaniem Google – to z kolei wpłynie również na postrzeganie strony przez użytkowników. A jak tam trafić? O tym decydują algorytmy, które – jak wiemy – potrafią być naprawdę wymagające.

YouTube, Google Grafika… To kolejne miejsca w sieci, które są warte uwagi. Internauci chętnie przeglądają materiały wideo i zdjęcia związane z ważnymi wydarzeniami – warto zadbać o ich odpowiednią optymalizację (atrybuty ALT, odpowiednie opisy, tagi, nagłówki itp.).

Oczywiście, to tylko ogromne uproszczenie. Jeśli pozycjonowanie ma być skuteczne, musi być poprzedzone audytem SEO, na podstawie którego zostanie opracowany konkretny plan działania. Niezmiennie jednak należy pamiętać o optymalizacji artykułów (także tych typowo newsowych), tworzeniu treści wiecznie zielonych, technicznych aspektach SEO, linkowaniu oraz dbaniu o obecność także w innych miejscach w sieci (Google News, YouTube, Google Grafika).
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55