Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 8:35 min Ikona Bartłomiej Żydkiewicz 04.10.2022

Google Search On 2022 – Search Outside the Box

 
Google Search On to cykliczne i najważniejsze wydarzenie przedstawiające nowinki i narzędzia, które będą miały swoją premierę w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. W tym roku było szczególnie obserwowane przez branżę SEO oraz sympatyków nowoczesnych technologii. Wszystko w wyniku gwałtownie rosnącej popularności wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) do tworzenia treści, grafik czy obrazów. Google nie zatrzymuje się i szykuje kolejną rewolucję w korzystaniu z wyszukiwarki – to wyjście poza granicę tekstu.

 

Natural and intuitive

 

Google postawiło sobie za cel przedstawienie wyszukiwanej informacji w bardziej dostępny oraz wygodny dla użytkownika sposób. Ma być naturalne oraz intuicyjnie, a to wszystko przy wykorzystaniu dostępnych źródeł informacji takich jak wideo, zdjęcia, tekst czy dźwięk. Bez barier językowych. Bez ograniczeń.

 

Kamera to nowa klawiatura

 

Pierwszą zaprezentowaną i już wcześniej testowaną funkcją będzie multiwyszukiwanie, czyli wyszukiwanie informacji przy użyciu zdjęcia oraz tekstu jednocześnie. Dostępne do tej pory w języku angielskim narzędzie otrzyma swoją wersję w kolejnych 70 językach. Rozszerzeniem tej funkcji będzie multiwyszukiwanie „near me” – czyli wyszukiwanie informacji, produktów lub usług w ujęciu lokalnym – po prostu „w pobliżu”. Dostępne już tej jesieni w USA. Funkcja jest oparta o technologię Google Lens.
 
Źródło: Search On

 

LENS AR Translate

 

Nową funkcję otrzyma także Google Obiektyw – udoskonalone zostanie tłumaczenie tekstu bezpośrednio na zdjęciu czy w aparacie. Dzięki sztucznej inteligencji (AI) Google nie tylko przetłumaczy teksty na grafice, ale także wyjaśni kontekst treści zdjęcia. Przy użyciu zaawansowanych modeli odtworzy także każdy piksel zdjęcia w tle podmienionego tekstu, jednocześnie nie wpływając na kształt grafiki. Premiera jeszcze w tym roku.
 
 Źródło: Search On

 

3 nowe sposoby na lepsze odkrywanie

 

Zmienić się ma także podejście do wprowadzania zapytań oraz wyświetleń. Taki zabieg ma ułatwić i przeprowadzić użytkownika przez proces szukania informacji, przy pomocy opcji takich jak:
  1. Łatwiejsze zadawanie pytań – zostanie dodane korzystanie z podpowiedzi i skrótów. Google doprecyzuje zapytanie i będzie chciał wejść z nami w rozmowę.
  2. Szukaj głębiej – zwiększy się dostęp do informacji, dokładniej będą też badane grafiki, wideo czy multimedia.
  3. Zmiana sposobu wyświetlania wyników – pojawią się jeszcze bogatsze wyniki wyszukiwania, przy większym udziale użytecznych informacji, zdjęć oraz filmów.

Źródło: Search On

 

Mapy

 

Efektownie wyglądają zmiany zapowiedziane w serwisie Profil Firmy w Google. W narzędziu otrzymamy połączenie danych dostępnych w sieci lokalizacji z danymi w czasie rzeczywistym – ruchem, pogodą, opiniami czy komputerowymi wizualizacjami. Dzięki temu, jeszcze szybciej odnajdziesz więcej ciekawych i mających pozytywne opinie miejsc w pobliżu. Trzy najważniejsze funkcjonalności to:
  1. Neighborhood vibe – funkcja szukająca najpopularniejszych i najlepiej ocenianych miejsc w okolicy z możliwością zawężenia i zoomowania obszaru. Funkcja ma być dostępna w najbliższej przyszłości we wszystkich krajach.
  2. Immersive view – poznawanie miejsc w zupełnie nowy sposób, dzięki wizualizacji komputerowej zobaczysz miasto przedstawione w formie modelu 3D wraz z najważniejszymi informacjami na temat pogody czy parkingów. Funkcja ta w 2022 r. będzie dostępna dla 5 miast.
  3. Search with live view – wyszukiwanie informacji lub miejsca za pomocą kamery, wyniki otrzymujemy w czasie rzeczywistym na ekranie urządzenia. Z tej opcji w tym roku będą mogli skorzystać mieszkańcy 6 miast.
  
Źródło: Search On

 

Jedzenie

 

Jednym z głównych powodów korzystania z Google jest wyszukiwanie restauracji i idealnych przepisów na obiad. W momencie wpisywania frazy do wyszukiwarki jesteśmy w 40% pewni, jakie potrawy chcemy zjeść. Od teraz Google nam to ułatwi i wybierze odpowiednie miejsce za nas.  Będzie to możliwe, dzięki opcji – szukaj za pomocą zdjęcia (również z funkcją „w pobliżu”), określ swoje preferencje, a otrzymasz wynik uwzględniający nawet pojedyncze opcje z menu restauracji (automatycznie digitalizowane przez wyszukiwarkę). Przy użyciu MUM Google zbierze dane na podstawie opinii oraz zdjęć potraw z lokalu, a następnie wyświetli informacje na temat ich dostępności, a nawet stopniu ostrości danej potrawy.

 

Zakupy

 

Wiele zmian czeka funkcję Google Shopping. Jeszcze bardziej dopasowane i lepiej prezentowane produkty to jedn z nowości w zakupach od Google.  Najważniejsze funkcje oraz zmiany:
  • Szybsza prezentacja produktu – wraz z sugestiami do wyboru pozostałych elementów ubioru, które są aktualnie trendy – wystarczy zacząć zapytanie od słowa „shop”.
  • Produkty w formie 3D – będą lepiej wyświetlane w oparciu o machine learining od Google.
  • Przewodnik kupującego w SERP – dzięki niemu otrzymamy przegląd zaufanych opinii o produkcie, wyświetlonych w czasie rzeczywistym.
  • Page Insights – aplikacja wyświetlająca aktualne informacje na temat witryny, dzięki niej możesz za opłatą przejrzeć opinie oraz przykładowe ceny produktu. Premiera tej funkcji zapowiadana jest na 2023 r.
  • Personalizacja wyników – dopasowanie wybranych produktów po historii i preferencjach użytkownika. Funkcja ta przedstawi odpowiedni kolor, typ czy najczęściej wybieranego producenta, natomiast o stopniu personalizacji zadecyduje użytkownik.
  • Filtry produktowe – możliwość filtrowania produktów po ich cechach, konfigurowalne już w wynikach wyszukiwania.
  • Bądź na topie – Google zaproponuje modne produkty, a przy pomocy Lens odszuka poszukiwany materiał oraz zaprezentuje produkty, których używa obserwowana przez Ciebie osoba.

 
Źródło: Search On
    

 

W trosce o środowisko

 

Google zaproponuje szereg funkcji i udogodnień mających na celu zmniejszenie emisyjności szkodliwych gazów oraz da szansę każdemu użytkownikowi na zmniejszenie ich wpływu na klimat. Dodatkowo zachęci do stosowania praktyk zero-waste.

Jak Google chce pomóc? Wprowadzając następujące funkcje:
  1. Ekologiczne trasowanie – w Mapach Google pojawią się sugestie z jakiego środku transportu lub drogi powinniśmy skorzystać, aby zmniejszyć emisję spalin i zaoszczędzić paliwo (w zależności od rodzaju podanego i wykorzystywanego paliwa). Widać to już w Polskiej wersji map, niemniej w pełnej funkcjonalności trafi początkowo na rynek amerykański.
  2. Kalkulator zużycia paliwa – pojawi się narzędzie do liczenia zużycia i oszczędności paliwa wraz z informacjami na temat lepszego wykorzystywania energii, tak aby zmniejszyć emisyjność. Taki kalkulator pomoże w wyborze auta oraz sposobu komunikacji.
  3. Ekspert elektryczności – Google będzie edukować na temat korzyści z używania pojazdów elektrycznych, ułatwi ich ładowanie i będzie informować o dostępnych ofertach i nowościach.
  4. Ekologiczne zakupy – dzięki nim możliwe będzie oznaczenie produktów z drugiej ręki, a co za tym idzie skorzystania z zakupu odzieży używanej. Warto mieć na uwadze, że zmniejszenie produkcji odzieży wpłynie na zmniejszenie emisyjności.
  5. Wiesz co jesz, czyli poznaj wpływ produkcji żywności na klimat – Google pokaże informacje na temat emisyjności poszczególnych produktów, porówna je i zaproponuje nie tylko zdrowsze ale bardziej ekologiczne przepisy.


Widok ergonomicznej trasy dla pojazdu elektrycznego

 
Kalkulator zużycia paliwa
Źródło: Search On

 

W trosce o bezpieczeństwo

 

Google zadba mocniej o nasze bezpieczeństwo. Dzięki nowej funkcji „results about you” dostaniemy pełną kontrolę nad gromadzeniem wrażliwych danych w wynikach wyszukiwania. Zadecydujemy o ich losie, zyskamy możliwość ich usunięcia oraz wyindeksowania. Uruchomione zostaną alerty, które powiadomią nas o pojawieniu się w indeksie Google dla obserwowanych danych. Premiera w przyszłym roku.

 

Bez barier

 

Trwają prace nad wyświetlaniem najnowszych wiadomości i treści nie tylko w języku definiowanym przez użytkownika. Dzięki tłumaczeniom na żywo użytkownicy wykorzystujący na co dzień język angielski, otrzymają także lokalne wyniki dla wiadomości i newsów przetłumaczone z niemieckiego, francuskiego oraz hiszpańskiego. Translated local news będą miały premierę jeszcze w tym roku. W szybkich odpowiedziach uzyskamy także dostęp do wydzielonych w nowym obszarze dyskusji oraz forów – jeżeli Google uzna je za wartościowe to wyświetli je bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.  
 

Źródło: Search On

 

Podsumowanie

 

Analiza czasu rzeczywistego, multimedia jako sposób wyszukiwania, brak ograniczeń językowych – to przyszłość według Google. Wygląda na to, że gigant z Mountain View zwraca coraz bardziej uwagę na różnorodność contentu. Google poszło krok dalej i wykorzystuje elementy AI jako metodę do analizy obrazu, filmów czy dźwięku. Kamera to nowa klawiatura – to według mnie najbardziej kluczowe słowa podczas tego wydarzenia. Nie oznacza to odejścia od tradycyjnego contentu, ale stanowi nowy sposób na wyszukiwanie i wyświetlanie informacji.

Nieprzypadkowo w ostatnim czasie obserwowaliśmy szereg aktualizacji dotyczących opinii produktów, helpful content update czy chociaż dodanie indeksacji filmów w Google Search Console. To wszystko składa się teraz w jedną całość. To miało nas przygotować do multiwyszukiwania, technologii MUM oraz coraz bardziej „pożytecznych” wyników wyszukiwania.

Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko jedna córka i jedna żona. Liczby to cały jego świat. 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55