Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 02.09.2016

Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma

Pracowałeś nad nim tygodniami, dopieszczałeś każde słowo i zdanie, aż w końcu jest gotowy – Twój idealny opis firmy na Mapach Google! Teraz wystarczy wrzucić go do panelu edycji i czekać na tłumy Klientów szturmujących drzwi Twojej firmy lub Twoją stronę internetową.

Brzmi znajomo? Jeśli nie to bardzo dobrze, jeśli tak – to mamy złą wiadomość: Google usunęło możliwość dodawania opisu firmy do wpisów na Mapach Google.

 

Why Google, why!?

 

… ponieważ były zbędne. Czy pamiętacie, kiedy ostatni raz czytaliście opis firmy na Mapach Google? Co więcej, już od dłuższego czasu aby go w ogóle znaleźć, trzeba się było nieźle nagimnastykować. A nawet po odnalezieniu opisu niemal za każdym razem i tak wchodziliśmy na stronę internetową firmy (lub uciekaliśmy do konkurencji). Bo to strona internetowa jest właściwą wizytówką firmy – nie kilkaset znaków opisu na mapach.

Bez paniki – opis wciąż można dodać do strony Google+ Jeśli mimo wszystko chcemy gdzieś umieścić nasz dopieszczony opis, możemy go dodać na stronie Google+. I warto to zrobić, nie przeceniając jednocześnie jego wpływu na wizyty na stronie, pozycjonowanie, czy sprzedaż.

Ma to być tylko dodatkowa informacja dla Klienta, zachęcająca do odwiedzin na stronie.

Mówiąc wprost – niewiele się zmieniło Już od dłuższego czasu Google i specjaliści od lokalnego pozycjonowania zachęcali firmy do tworzenia krótkich, atrakcyjnych opisów, zamiast „kilkutysięczników”. Historia firmy, wartości, misja i lista dostępnych produktów – na to wszystko jest miejsce na stronie internetowej. To na niej powinien docelowo wylądować użytkownik.

Opis to tylko króciutki wstęp, który może ale nie musi sprawić, że użytkownik wejdzie na naszą witrynę.

 

Jednym zdaniem…

 

Wprowadzajmy krótkie opisy firmy do Google+, a w przypadku wpisów na mapach zadbajmy o pozostałe elementy (adres, nazwę firmy, umiejscowienie znacznika, godziny otwarcia) – to w zupełności wystarczy.

p.s.

Google obiecał wkrótce wprowadzić „atrybuty” w zamian za opis – czekamy z niecierpliwością!

Źródła: Nowe funkcje w Google Moja FirmaSERoundtable; Pomoc Google Moja Firma; SERoundtable

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55