Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:45 min Ikona 01.09.2016

Kara za interstitial w mobilnych wynikach i wątpliwości webmasterów

Prawdziwie frustrujące jest wciskanie malutkiego iksika na ekranie smartfona, czy mniejszego tableta, żeby zamknąć uciążliwą reklamę lub inną niezbyt interesującą nas informację od strony. A nie daj Boże pop-up zakrywa cały ekran i nie można go ominąć. Osobiście zawsze mam problem, żeby trafić w tę nieszczęsną ikonę iksa, a ponoć mam palce jak u pianistki… Jeśli tylko nie muszę koniecznie wejść na daną stronę, poddaję się i nigdy tam nie wracam.

Na szczęście w Google ktoś również musiał mieć ten problem, ponieważ gigant z Mountain View zapowiedział walkę z interstitials. Po 10 stycznia 2017 roku na strony utrudniające użytkownikom mobilnym dostęp do interesującego ich contentu nakładana ma być kara algorytmiczna. Efektem takiej kary ma być obniżenie pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania – a więc rzecz krytyczna dla pozycjonowania.

Przypomnijmy, że już jakiś rok temu Google zaczęło karać za nachalne zachęcanie do instalacji aplikacji mobilnych właśnie w formie pop-upa zasłaniającego całą stronę. Teraz Google’arze zakasają rękawy rozszerzając jednocześnie pole działania.

 

Które interstitials są wg Google natrętne?

 

Poruszając temat uciążliwych okienek zakrywających zawartość strony należy zwrócić uwagę na to, że istnieją pop-upy, których zastosowanie jest w pełni uzasadnione. Stąd też nie za każdy interstitial będzie nakładana kara. Wróćmy jednak do tych, które nie są mile widziane przez Google.

Karę algorytmiczną po 10.01.17r. możemy otrzymać za:

  • – wyświetlanie pop-upów zakrywających content zaraz po przejściu na stronę z wyników wyszukiwania lub przeklikując się przez nią,
  • – wyświetlanie samodzielnych interstitials, które należy zamknąć, żeby przejść na stronę,
  • – layout, w którym część w tzw. above-the-fold – polu widocznym zaraz po załadowaniu strony, przypomina samodzielny interstitial, a właściwy content dostępny jest poniżej, po przewinięciu strony w dół.

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Stosując na stronach poniższe pop-upy nie musimy obawiać się zapowiadanej zmiany:

    okienka, których obecność jest nakazana przez regulacje prawne takie jak konieczność informowania użytkowników o polityce prywatności i wykorzystywaniu plików cookies, czy weryfikacja wieku użytkownika,
  • – okna logowania w przypadku stron, których content nie jest dostępny publicznie, np. e-mail, czy strony stosujące paywall,
  • – banery, które zajmują odpowiednią wg Google ilość miejsca i są łatwe do pominięcia. Przykładem takich pop-upów są banery zachęcające do instalacji aplikacji mobilnych stosowane przez Safari i Chrome.

Źródło: Google Webmaster Central Blog

 

Dostęp do narzędzi testujących strony pod kątem urządzeń mobilnych

 

Przy okazji informacji o zmianach w algorytmie Google zapowiedziało, że w związku z zadowalającą ilością stron przyjaznych urządzeniom mobilnym rezygnuje z oznaczania ich etykietą mobile-friendly. Nie jest to oczywiście równoznaczne z tym, że kryterium to miałoby przestać wpływać na pozycjonowanie i ranking stron.

Gigant z Mountain View poinformował również, że oczywiście nie przestanie udostępniać testu zgodności z urządzeniami mobilnymi, a w Google Search Console wciąż dostępny będzie raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych. Sam raport w GSC ma zostać jednak poprawiony pod kątem zapowiadanych zmian. Aplikacje instalujące interstitials mają przestać generować błędy w narzędziu dla webmasterów.

Informacja o poprawkach w GSC zasiała jednak ziarno niepewności wśród specjalistów IT i pojawiło się pytanie: czy pozycjonerzy  i webmasterzy mogą liczyć na narzędzie sprawdzające stronę pod kątem obecności natrętnych interstitials?

Na pytanie to odpowiedział Search Quality Analyst w Google – Kazushi Nagayama. Odpowiedź była jasna. Webmasterzy nie otrzymają takiego narzędzia, ponieważ można to w łatwy sposób sprawdzić mechanicznie – wchodząc na stronę.

 

Kara tylko dla podstrony z interstitial

 

Kolejna i prawdopodobnie najważniejsza wątpliwość webmasterów i specjalistów pozycjonowania dotyczy zasięgu kary nakładanej za uciążliwe pop-upy. W tym przypadku to Gary Illyes uspokaja na Twitterze. Ewentualna kara ma być nakładana na pojedynczą stronę, a nie na cały serwis. Pozycjonerzy i administratorzy stron internetowych mogą więc odetchnąć z ulgą. Uff…

 

Z korzyścią dla użytkowników – więcej pracy dla webmasterów

 

Zmiana w algorytmie wyszukiwania mobilnego zdaje się rozwiązywać jeden z bardziej uciążliwych problemów użytkowników. Wreszcie przestaną atakować nas trudne do zamknięcia okienka zakrywające to, czego szukaliśmy. Na co jedni będą czekać z utęsknieniem do stycznia przyszłego roku, dla innych oznacza dużo pracy. Webmasterzy mają jednak ponad 4 miesiące na przemyślenie i wdrożenie niezbędnych zmian, żeby żadna z części serwisu nie straciła wcześniej uzyskanych pozycji. Odliczanie CZAS START!

Źródła: Google Webmaster Central Blog, Search Engine Roundtable – Google: No Plans To Build A Mobile Interstitials Testing Tool, Search Engine Roundtable – Google Intrusive Interstitials Mobile Penalty Is At The Page Level Only, Search Engine Roundtable – The Google Intrusive Interstitials Mobile Penalty Coming January 10, 2017, Search Engine Roundtable – Google: Mobile App Interstitials Ads Can Hurt Your Mobile Rankings.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Like na TAK, Wrr na NIE Ikona 01:35 min 06.12.2016 Spotkaliście się już z postami na Facebooku zachęcającymi do głosowania za pomocą reakcji? Wzięliście w tym udział? Wielu użytkowników, nawet tych słabo aktywnych w Social Mediach chętnie włącza się w tę formę. Jeden klik to sposób na pobudzenie aktywności użytkownika, niewymagający dużego zaangażowania. Możemy więc przypuszczać, że popularność tego trendu szybko wzrośnie. Kto i jak może skorzystać na głosowaniu za pomocą reakcji? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:15 min 23.09.2016 Długo wyczekiwana aktualizacja algorytmu Pingwin wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Google! Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji inżynierowie Google zakończyli testy i rozpoczęli wprowadzanie tego jednego z najgroźniejszych algorytmicznych zwierząt wyszukiwarki. Co ważne, algorytm będzie wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 25.01.2019 Google nie oferuje nagrody za 5 miliardów wyszukiwań! Nie daj się zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakujących okien ani manipulacjom emocjonalnym, takim jak efekt konfetti. Nie otrzymasz obiecanego telewizora, ale możesz ponieść spore straty. Więcej na ten temat w tekście. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700