Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 01.12.2016

Google Moja Firma testuje w USA chat z klientami

Nieustannym ulepszeniom w Google Moja Firma nie ma końca. Kolejną, testowaną właśnie w Stanach Zjednoczonych funkcjonalnością jest… chat w czasie rzeczywistym z klientami, dostępny z poziomu wpisu w lokalnych wynikach wyszukiwania lub z poziomu Map Google.

 

Zaproszenie tylko dla wybranych (jak na razie)

Opublikowana na stronie pomocy Google instrukcja mówi, że jest to program pilotażowy, a do firm, które w nim uczestniczą obecnie wysłano wcześniej maile. Nie otrzymali ich wszyscy przedsiębiorcy – jedynie wybrani, a w wiadomości znajdował się link zapraszający do udziału. Każdy z uczestników testu może oczywiście w dowolnym czasie zrezygnować z partycypowania w programie, a rozpoczynając udział w teście należy podać swój numer telefonu, na który przychodzić będą wiadomości SMS oraz z poziomu którego możliwe będzie odpowiadanie klientom. Do udzielania odpowiedzi można użyć również Google Allo.

 

Liczy się błyskawiczna odpowiedź…

Chat na żywo to funkcja, która ma na celu zbliżenie klienta z daną firmą, dlatego bardzo duży nacisk kładziony jest na udzielanie niemal natychmiastowych odpowiedzi (np. średnia około 5 minut to już dużo). Z tego powodu, jeśli w programie pilotażowym średnia czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi przez danego uczestnika będzie zbyt wysoka, istnieje spora szansa, że Google zrezygnuje ze współpracy w testach. Inicjowana przez potencjalnego klienta rozmowa powinna przebiegać płynnie, nie zmuszać zainteresowanej osoby do zbyt długiego oczekiwania. Ponadto, zgodnie z informacjami opublikowanymi w wytycznych, bardzo ważne jest, aby unikać podawania podczas rozmów danych wrażliwych (np. loginów i haseł).

Prawie jak w AdWords

Użytkownicy już zauważyli, że testowany chat na żywo z klientem jest dość podobny do testowanej od czerwca funkcji usługi AdWords („kliknij aby wysłać wiadomość”).

Chat na żywo – pomoc czy problem?

                                                                                                      żródło: Pixabay

Funkcja ta z pewnością pozwoli na bliższy kontakt z klientami. Udzielenie natychmiastowej odpowiedzi rozwiewającej wątpliwości klienta może sprawić, że oczekując na maila zwrotnego potencjalny kupujący nie znajdzie w międzyczasie podobnego produktu z interesującymi go informacjami u innego sprzedawcy. Pozwoli też klientom na uzyskanie konkretnej odpowiedzi znacznie szybciej, niż chociażby w trybie telefonicznego przebijania się przez kolejne numery wewnętrzne.

Wygląda więc na to, że zarówno z punktu widzenia klienta, jak i sprzedawcy, chat na żywo z poziomu Map Google lub wpisów lokalnych może być znacznym ułatwieniem. Ciekawe, jak taka funkcja przyjęłaby się w Polsce?

Źródła: Search Engine Roundtable, Search Engine Roundtable, Google My Business Help

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55