Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:00 min Ikona 26.07.2016

Jak zwalczać spam na Mapach Google – przewodnik

Jak zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, spam jest bardzo dużym problemem w wyszukiwarce Google. Właśnie dlatego każda pomoc w odnajdywaniu, a następnie zgłaszaniu spamu, przekłada się na to, że wyniki wyszukiwania Google są lepiej dopasowane do oczekiwań użytkowników oraz przedstawiają przydatne dla internautów treści.

 

Czym jest spam na Mapach Google

Istnieją cztery główne czynniki, które po pierwsze mogą świadczyć o tym, że mamy do czynienia ze spamem, a po drugie być przesłanką do tego, aby zgłosić wizytówkę.

– przesycenie nazwy firmy słowami kluczowymi i frazami – firma nie powinna zostać umieszczona na Mapach Google (dotyczy np. sklepów internetowych) – firma posiada wiele wizytówek pod tym samym adresem dla tej samej działalności – firma w rzeczywistości nie posiada fizycznego adresu

 

Badania przed zgłoszeniem wizytówki

Przed zgłoszeniem wizytówki jako spamu, należy zebrać wystarczającą liczbę informacji, które definitywnie potwierdzą, że mamy do czynienia z działaniem niezgodnym z wytycznymi określonymi przez Google. Oto rzeczy, na które należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności oraz czynności, które warto wykonać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań:

Nazwa firmy

 

– sprawdź czy nazwa firmy na wizytówce odpowiada jej oznaczeniu na Street View, – zobacz czy nazwa firmy umieszczona na wizytówce, odpowiada tej znajdującej się w rejestrze firm (np. w KRS-ie), – zadzwoń na firmowy numer telefonu podany w wizytówce, – przejrzyj inne dokumenty rządowe, które pomogą zweryfikować firmę, – sprawdź jaka nazwa wyświetla się na stronie internetowej danej firmy, – sfotografuj rzeczywistą lokalizację firmy i porównaj ją ze zdjęciami znajdującymi się w wizytówce (zdjęcia mogą być użyte jako dowód na działania spamerskie).

 

Adres firmy

 

– sprawdź czy Street View potwierdza, że dana firma ma swoją siedzibę pod wskazanym adresem – poszukaj wariacji konkretnego adresu w wyszukiwarce Google i sprawdź ile firm używa dokładnie tego samego adresu – wejdź w MapMakera i w panelu edycji kliknij opcję „Wybierz miejsce”, aby znaleźć inne wizytówki, używające tego samego adresu – zadzwoń do firmy i zapytaj o wskazówki jak dojechać do siedziby firmy oraz sprawdź co odpowie Ci osoba, z którą rozmawiasz – sprawdź czy adres na wizytówce odpowiada temu umieszczonemu na stronie internetowej przedsiębiorstwa

Sieci spamerskie na Mapach Google

 

Jeżeli na Mapach Google natrafisz na wizytówki, używające tego samego adresu i numeru telefonu, bardzo możliwe, że trafiłeś na sieć spamerską. W takim wypadku należy zbadać i raportować tak dużo wizytówek jak to możliwe – niektóre sieci spamerskie mogą zawierać nawet tysiące wizytówek.

 

Gdzie należy zgłosić spam

 

Jeżeli wizytówka jest zweryfikowana dokonaj zmiany przez Mapy Google, klikając w komunikat „Zaproponuj zmianę”. Zgłoszenia na Mapach Google z reguły są zatwierdzane przez Google dosyć szybko. Natomiast jeżeli dany wpis jest niezweryfikowany, możesz zgłosić swoje zmiany przez MapMakera. Zgłoszenie zmian poprzez ten kreator często nie wymaga dodatkowego zatwierdzenia przez Google – są one weryfikowane przez tak zwanego regionalnego moderatora.

 

Jak zgłaszać spam w wizytówkach

 

Można to zrobić na dwa sposoby:

1. Poprzez Mapy Google, wpisując nazwę firmy oraz wybierając konkretną wizytówkę z listy. Następnie należy wybrać opcję „Zaproponuj zmianę”, znajdującą się obok informacji umieszczonych w wizytówce. W pojawiającym się okienku możesz dokonać np. korekty nazwy firmy. Jeżeli dana firma nie istnieje pod tym adresem, w panelu „Zgłoś problem z danymi”, obok komunikatu „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, wybierz „Tak”. Następnie w pojawiającym się okienku możesz wybrać przyczynę stojącą za zgłoszeniem usunięcia wizytówki i w ten sposób przesłać swoje uwagi

 

2. Przez MapMakera, wpisując nazwę firmy wyświetlającą się w wizytówce. Jeżeli chcesz poprawić nieprawidłową nazwę firmy, kliknij w wybranej przez siebie wizytówce „Szczegóły” wpisu, wybierz ikonę ołówka, a następnie konkretne polecenie. Następnie usuń aktualną nazwę i wprowadź prawidłowe dane. To samo możesz zrobić także z adresem oraz oznaczeniem wizytówki jako duplikatu.

 

Czekanie na zatwierdzenie zmian

 

Czas w jakim zgłoszone zmiany zostaną zatwierdzone nie jest jasno określony. W przypadku dłuższego czekania na analizę swojego zgłoszenia, warto napisać na forum MapMakera (w przypadku wpisów niezweryfikowanych) lub na forum Google Moja Firma (gdy mamy do czynienia z wizytówkami zweryfikowanymi).

Pamiętaj jednak, że samo zatwierdzenie Twoich zmian nie oznacza jeszcze końca walki ze spamem. W przypadku wizytówek zweryfikowanych bardzo często zdarza się, że wpis może zostać przywrócony przez kogoś z Google Moja Firma. W takim wypadku warto poruszyć tę kwestię na forum.

 

Podsumowanie

Nikt nie powiedział, że walka ze spamem na Mapach Google jest łatwa i zawsze kończy się wygraną. Należy jednak pamiętać, że działając na własną rękę poprzez zgłaszanie nadużyć na Mapach, nie tylko przyczyniamy się do oczyszczenia lokalnych wyników wyszukiwania, ale także sprawiamy, że Internet staje się dla nas miejscem bardziej przyjaznym.

Źródła: Joyanne Hawkins, Google Moja Firma – Pomoc

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55