Ikona 02:00 min Ikona 04.08.2015

Pięć sposobów na nieudaną kampanię AdWords

Jak przygotować i przeprowadzić nieskuteczną kampanię AdWords?

 

To całkiem proste:

  1. Po pierwsze słowa kluczowe Umieść w kampanii wszystkie słowa, które przyjdą Ci do głowy. Im bardziej ogólne, im bardziej odnosić się będą do innych, prócz Twojej, dziedzin, tym większa szansa, że zapewnią Ci porażkę. Jeśli np. zajmujesz się produkcją bezpiecznych placów zabaw, nie wahaj się użyć frazy „zabawa”, dodaj też „plac”. Frazy bardziej precyzyjne, takie jak choćby „Producent placów zabaw” są niestety zbyt konkretne, ich zastosowanie wiąże się z ryzykiem sukcesu. Pamiętaj też, by nie stosować wyrażeń wykluczających.
  2. Po drugie treści reklam: Pamiętaj, żeby Twoje kreacje w możliwie najmniejszym stopniu odnosiły się do wyrażeń kluczowych w danej grupie reklam. To niemal gwarancja porażki, a o to nam przecież chodzi! Jeżeli utworzysz reklamy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, a co gorsza kierują do odpowiadających im podstron Twojego serwisu, istnieje duże niebezpieczeństwo, że zainteresujesz użytkowników i dostarczysz im tego, czego potrzebują.
  3. Po trzecie: Cele. Niemal całkowitą gwarancję minięcia się z sukcesem zapewnia jego odpowiednie zdefiniowanie. To często stosowany sposób na porażkę. Wystarczy obrać cel, który jest niemożliwy do zrealizowania. To takie proste! Założenia, które mu towarzyszą powinny być nie tylko nieadekwatne, ale też niczym niepodparte. Obierając racjonalne, ambitne, ale wykonalne cele, oparte na doświadczeniu i konkretnej wiedzy, wieszasz nad sobą groźbę ich osiągnięcia.
  4. Po czwarte: Żadnych innowacji. Google co chwilę dostarcza reklamodawcom nowych narzędzi, które mają im ułatwić prowadzenie kampanii, bądź podnieść jej efektywność. Wprowadza również nowe kanały dotarcia do użytkowników i formaty reklam. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu kampanii, dzięki której skutecznie zmarnujesz zainwestowane środki – wystrzegaj się tych nowości jak ognia.
  5. Po piąte: porządek to Twój wróg. Tylko prawdziwy bałagan na zarządzanym koncie może zapewnić brak przejrzystości, dzięki któremu nawet w chwilach słabości nie będziesz w stanie przeprowadzić dobrej optymalizacji. Jeśli uporządkujesz kampanie i grupy reklam, podzielisz je wg jasnych kryteriów i sprawisz, by struktura Twojego konta była analogiczna do struktury Twojego serwisu, znacznie utrudnisz sobie osiągnięcie minusowego zwrotu z inwestycji.

Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej. Listę tę można byłoby rozbudować np. o ignorowanie raportów, czy kwestii mierzenia konwersji. Skupiłem się na pięciu powyższych, ponieważ w mojej ocenie są one stosowane najczęściej.

Chcąc przeprowadzić beznadziejną kampanię, nie musisz odnosić się do wszystkich punktów. W gruncie rzeczy wystarczy konsekwentne przestrzeganie jednej, bądź kilku z powyższych zasad.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dynamiczne rozszerzenia reklam AdWords Ikona 02:00 min 07.10.2015 Rozszerzenia reklam nie są niczym nowym. To jeden ze sposobów zwiększenia ich widoczności oraz przekazania internautom wielu dodatkowych informacji na temat firmy czy usług. Teraz oprócz standardowych rozszerzeń - linków do podstron, objaśnień, adresowych i połączeń - dostępne są rozszerzenia dynamiczne. Są one automatycznie generowane przez system i odpowiadają kategoriom treści w promowanej witrynie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google testuje Real-time Ads – reklamy w czasie rzeczywistym Ikona 01:40 min 19.02.2016 W Ameryce testowane jest obecnie nowe narzędzie, które stworzono z myślą o pomocy firmom w trafieniu ze swoją ofertą do Klientów. Publikując swoją reklamę w czasie rzeczywistym, dzięki Real-time Ads stworzonym przez Google, w wielu miejscach w sieci na raz i w trakcie trwania ważnego i skupiającego uwagę wielu osób wydarzenia, z pewnością możemy wiele zyskać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampania AdWords na smartfony. Część pierwsza: budowa Ikona 02:00 min 09.07.2015 Nie ma dziś możliwości prowadzenia kampanii AdWords bez kierowania reklam na urządzenia mobilne. Można co prawda stawką w licytacji próbować „wyłączyć” kampanię na smartfony etc., jednak opcja: dezaktywuj kampanię na urządzenia mobilne – nie jest dziś dostępna. Google wie lepiej i delikatnie acz jednoznacznie sugeruje, aby nie wpadać na pomysł: nie będę kierował na urządzenia mobilne, bo nikt mnie tam nie szuka. Otóż byłby to błąd z kategorii tych niewybaczalnych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700