Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 04.08.2015

Pięć sposobów na nieudaną kampanię AdWords

Jak przygotować i przeprowadzić nieskuteczną kampanię AdWords? To całkiem proste:

  1. Po pierwsze słowa kluczowe: Umieść w kampanii wszystkie słowa, które przyjdą Ci do głowy. Im bardziej ogólne, im bardziej odnosić się będą do innych, prócz Twojej, dziedzin, tym większa szansa, że zapewnią Ci porażkę. Jeśli np. zajmujesz się produkcją bezpiecznych placów zabaw, nie wahaj się użyć frazy „zabawa”, dodaj też „plac”. Frazy bardziej precyzyjne, takie jak choćby „Producent placów zabaw” są niestety zbyt konkretne, ich zastosowanie wiąże się z ryzykiem sukcesu. Pamiętaj też, by nie stosować wyrażeń wykluczających.

     

  2. Po drugie treści reklam: Pamiętaj, żeby Twoje kreacje w możliwie najmniejszym stopniu odnosiły się do wyrażeń kluczowych w danej grupie reklam. To niemal gwarancja porażki, a o to nam przecież chodzi! Jeżeli utworzysz reklamy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, a co gorsza kierują do odpowiadających im podstron Twojego serwisu, istnieje duże niebezpieczeństwo, że zainteresujesz użytkowników i dostarczysz im tego, czego potrzebują.

     

  3. Po trzecie: Cele. Niemal całkowitą gwarancję minięcia się z sukcesem zapewnia jego odpowiednie zdefiniowanie. To często stosowany sposób na porażkę. Wystarczy obrać cel, który jest niemożliwy do zrealizowania. To takie proste! Założenia, które mu towarzyszą powinny być nie tylko nieadekwatne, ale też niczym niepodparte. Obierając racjonalne, ambitne, ale wykonalne cele, oparte na doświadczeniu i konkretnej wiedzy, wieszasz nad sobą groźbę ich osiągnięcia.

     

  4. Po czwarte: Żadnych innowacji. Google co chwilę dostarcza reklamodawcom nowych narzędzi, które mają im ułatwić prowadzenie kampanii, bądź podnieść jej efektywność. Wprowadza również nowe kanały dotarcia do użytkowników i formaty reklam. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu kampanii, dzięki której skutecznie zmarnujesz zainwestowane środki – wystrzegaj się tych nowości jak ognia.

     

  5. Po piąte: porządek to Twój wróg. Tylko prawdziwy bałagan na zarządzanym koncie może zapewnić brak przejrzystości, dzięki któremu nawet w chwilach słabości nie będziesz w stanie przeprowadzić dobrej optymalizacji. Jeśli uporządkujesz kampanie i grupy reklam, podzielisz je wg jasnych kryteriów i sprawisz, by struktura Twojego konta była analogiczna do struktury Twojego serwisu, znacznie utrudnisz sobie osiągnięcie minusowego zwrotu z inwestycji.

Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej. Listę tę można byłoby rozbudować np. o ignorowanie raportów, czy kwestii mierzenia konwersji. Skupiłem się na pięciu powyższych, ponieważ w mojej ocenie są one stosowane najczęściej.

Chcąc przeprowadzić beznadziejną kampanię, nie musisz odnosić się do wszystkich punktów. W gruncie rzeczy wystarczy konsekwentne przestrzeganie jednej, bądź kilku z powyższych zasad.

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55