Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 04.08.2015

Pięć sposobów na nieudaną kampanię AdWords

Jak przygotować i przeprowadzić nieskuteczną kampanię AdWords?

 

To całkiem proste:

  1. Po pierwsze słowa kluczowe Umieść w kampanii wszystkie słowa, które przyjdą Ci do głowy. Im bardziej ogólne, im bardziej odnosić się będą do innych, prócz Twojej, dziedzin, tym większa szansa, że zapewnią Ci porażkę. Jeśli np. zajmujesz się produkcją bezpiecznych placów zabaw, nie wahaj się użyć frazy „zabawa”, dodaj też „plac”. Frazy bardziej precyzyjne, takie jak choćby „Producent placów zabaw” są niestety zbyt konkretne, ich zastosowanie wiąże się z ryzykiem sukcesu. Pamiętaj też, by nie stosować wyrażeń wykluczających. 
  2. Po drugie treści reklam: Pamiętaj, żeby Twoje kreacje w możliwie najmniejszym stopniu odnosiły się do wyrażeń kluczowych w danej grupie reklam. To niemal gwarancja porażki, a o to nam przecież chodzi! Jeżeli utworzysz reklamy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników, a co gorsza kierują do odpowiadających im podstron Twojego serwisu, istnieje duże niebezpieczeństwo, że zainteresujesz użytkowników i dostarczysz im tego, czego potrzebują. 
  3. Po trzecie: Cele. Niemal całkowitą gwarancję minięcia się z sukcesem zapewnia jego odpowiednie zdefiniowanie. To często stosowany sposób na porażkę. Wystarczy obrać cel, który jest niemożliwy do zrealizowania. To takie proste! Założenia, które mu towarzyszą powinny być nie tylko nieadekwatne, ale też niczym niepodparte. Obierając racjonalne, ambitne, ale wykonalne cele, oparte na doświadczeniu i konkretnej wiedzy, wieszasz nad sobą groźbę ich osiągnięcia. 
  4. Po czwarte: Żadnych innowacji. Google co chwilę dostarcza reklamodawcom nowych narzędzi, które mają im ułatwić prowadzenie kampanii, bądź podnieść jej efektywność. Wprowadza również nowe kanały dotarcia do użytkowników i formaty reklam. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu kampanii, dzięki której skutecznie zmarnujesz zainwestowane środki – wystrzegaj się tych nowości jak ognia. 
  5. Po piąte: porządek to Twój wróg. Tylko prawdziwy bałagan na zarządzanym koncie może zapewnić brak przejrzystości, dzięki któremu nawet w chwilach słabości nie będziesz w stanie przeprowadzić dobrej optymalizacji. Jeśli uporządkujesz kampanie i grupy reklam, podzielisz je wg jasnych kryteriów i sprawisz, by struktura Twojego konta była analogiczna do struktury Twojego serwisu, znacznie utrudnisz sobie osiągnięcie minusowego zwrotu z inwestycji.

Sposobów na to, by AdWords ze skutecznego narzędzia do pozyskiwania klientów stał się niszczarką do pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest oczywiście znacznie więcej. Listę tę można byłoby rozbudować np. o ignorowanie raportów, czy kwestii mierzenia konwersji. Skupiłem się na pięciu powyższych, ponieważ w mojej ocenie są one stosowane najczęściej.

Chcąc przeprowadzić beznadziejną kampanię, nie musisz odnosić się do wszystkich punktów. W gruncie rzeczy wystarczy konsekwentne przestrzeganie jednej, bądź kilku z powyższych zasad.

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 04.03.2010 Wszystko wskazuje na to, że reklama internetowa ma się coraz lepiej i to także w odniesieniu do polskich firm. Według badań przeprowadzonych przez IAB Polska, wydatki przeznaczane na reklamy umieszczane w sieci stale rosną. Jak do tej pory największą popularnością cieszą się displaye, jednak ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego, warto być otwartym również na inne formy promocji w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:55 min 20.04.2012 Weryfikacja po raz kolejny przyniosła pozytywne wnioski i Sunrise System podczas Gali 19 kwietnia  otrzymała czwarty certyfikat "Przedsiębiorstwa Fair Play".   Kapituła wyróżnia tym tytułem sprawdzone firmy, które na co dzień respektują wartości etyczne i wzorowo wywiązują się ze swoich zobowiązań. W ocenie organizatrów "Przedsiębiorstwo Fair Play" to także godny polecenia pracodawca, którego pracowników wyróżnia zaangażowanie, kreatywność i zadowolenie ze swojego miejsca pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym są Google Core Update? Ikona 5:50 min 16.09.2022 Aktualizacje algorytmów to największa zmora specjalistów SEO, digital marketingowców oraz właścicieli stron. Google oficjalnie informuje, że publikuje zazwyczaj 1 zmianę silnika wyszukiwania dziennie (tak, to ponad 300 aktualizacji rocznie). Wszystko po to, aby zwiększyć komfort korzystania z wyszukiwarki i jeszcze lepiej odpowiedzieć na zapytanie użytkownika. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700