Ikona 01:10 min Ikona 03.08.2015

Za nami kolejna już edycja raportu Gemius, obrazującego polski rynek e-commerce w 2015 roku.  Wnikliwej analizie poddane zostały między innymi zachowania internautów, czynniki mające wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe,  oraz elementy, które zniechęcają do dokonywania transakcji online. Dla sprzedawców wnioski te mogą się okazać bardzo pomocne podczas planowania i optymalizacji działań z zakresu e-commerce.

Charakterystyka polskiego rynku internetowego

Na początek kilka faktów:

– 55% badanych internautów dokonuje zakupów online

– 54% badanych dokonuje transakcji w polskich sklepach online

– 13% internautów dokonuje transakcji w zagranicznych sklepach i platformach

Spośród tej grupy największy odsetek stanowią osoby młode – do 34 roku życia, deklarujący swoją sytuację materialną jako średnią (50%) lub dobrą (40%), najczęściej mieszkający w miastach do 200 tyś. mieszkańców (39%) lub w miastach powyżej 200 tyś. mieszkańców (32%).

Z jakich powodów decydujemy się na zakupy online?

Osoby decydujące się na dokonanie transakcji online zwracają uwagę przede wszystkim na szeroko rozumianą wygodę, niższe ceny, możliwość porównywania ofert, nieskomplikowane transakcje oraz bezpieczeństwo. Dodatkowym atutem mogą być promocje, obniżone koszty dostaw, a także wiarygodność sklepu budowana dzięki opiniom użytkowników.

Dosyć spora grupa badanych osób zadeklarowała się jako niekorzystający z zakupów online. Dane demograficzne obrazują, że najczęściej są to osoby o niskim statusie materialnym, z niższym wykształceniem oraz zamieszkujące wsie i niewielkie miasta – do 200 tyś mieszkańców.  Najczęściej nie korzystają oni ze sklepów online, ponieważ:

– przed zakupem chcą zobaczyć towar,

– istotny jest dla nich bezpośredni kontakt ze sprzedawcą,

– mają obawy dotyczące bezpieczeństwa transakcji.

Badania wskazały również szereg czynników, które znacznie obniżają motywację internautów do dokonywania zakupów online i są to przede wszystkim:

 

Zakupy online a urządzenia mobilne

Aż 37% badanych użytkowników dokonuje zakupów online za pomocą smartfonów, a 24% korzysta w tym celu z tabletów.  Dlaczego ta informacja jest istotna dla właścicieli sklepów internetowych? Przede wszystkim dlatego, że wielu ankietowanych zwróciło uwagę na utrudnione korzystanie  z formularzy (61%) i niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych (56%).

Raport nie przedstawia rewolucyjnych zmian. Pokazuje jednak, co dla internautów ma istotne znaczenie podczas dokonywania zakupów. Chcąc osiągnąć sukces w e-commerce należy mieć na uwadze bardzo wiele czynników – dobrze przygotowaną stronę (również dla urządzeń mobilnych), ciekawą i różnorodną ofertę, atrakcyjne ceny, promocje, a także reputację firmy budowaną poprzez opinie użytkowników.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:55 min 12.07.2017 Dziś sprzedawać w Internecie może praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, jak robić to umiejętnie. Wiesz, jak przyciągnąć potencjalnych klientów? Gdzie ich szukać? Jak zachęcić do zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu? Przedstawimy i omówimy kilka najczęściej popełnianych błędów. Sprawdź - może to właśnie któryś z nich jest przyczyną niskiego zainteresowania Twoim sklepem? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:40 min 24.07.2017 Optymalizacja sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, a tradycyjne praktyki SEO, stosowane w pozycjonowaniu, mogą być nieskuteczne lub nawet niemożliwe do zastosowania. Na co więc warto zwrócić uwagę? Co można zrobić lepiej od innych i wybić się na wysokie pozycje? Oto pięć wskazówek dla właścicieli sklepów internetowych w zakresie optymalizacji swoich witryn. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google coraz bardziej aktywne w sektorze e-commerce Ikona 01:00 min 13.05.2015 Coraz częściej dowiadujemy się o planach Google związanych z ekspansją rynku e-commerce. W grudniu pojawiły się informacje na temat przycisku „Kup” w systemie Google Shopper, dzięki któremu użytkownicy mogliby dokonywać zakupów już z poziomu wyszukiwarki.  Teraz czas na kolejny krok – współpracę z sektorem modowym, wskazywanie trendów i preferencji Internautów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700