Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 05.08.2015

Czytaj bez grafiki i reklam

Po otwarciu strony w opcji „popraw czytelność” widzimy wyłącznie opublikowany tekst, bez elementów graficznych. Klikając w odpowiednie przyciski możemy dowolnie zmniejszyć lub zwiększyć czcionkę, a także zmienić jej krój z bezszeryfowego na szeryfowy lub odwrotnie. Do wyboru jest także tło: jasne, ciemne albo sepia. Strona w opcji poprawionej czytelności pozbawiona jest całego oryginalnego układu, a więc logo serwisu, zdjęć, reklam, zapowiedzi artykułów i linków. Nie ma też filmików, postów z Facebooka czy Twittera. Znikają wszelkie elementy interaktywne i multimedialne, a zostaje tylko tekst i załączone do niego ilustracje (jak w e-booku).

Nowa opcja 39. wersji przeglądarki Firefox (drugiej po Chrome najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce) mogłaby skłaniać do wniosku, że serwisy bogate w treści stracą na atrakcyjności z punktu widzenia graficznego i reklamowego. Niemniej eksperci nie upatrują w tym wielkiej rewolucji. Opcja „popraw czytelność” jest bowiem tylko ułatwieniem w odbiorze treści, nie zaś sposobem na usunięcie zawartych w serwisie reklam bądź linków. W serwisach publikujących komentarze internautów, aby dodać komentarz, należy powrócić do oryginalnej wersji strony. Podobnie w sytuacji, gdy chcemy przeczytać inny artykuł. Jednocześnie wydawcy zwracają uwagę na fakt, że opcja jest dostępna dopiero po pełnym załadowaniu się strony, a więc wtedy, gdy reklamy już się załadują. Nie spowoduje to zatem obniżenia liczby odbiorców reklam w danym serwisie.

Niemniej w sieci na forach internetowych pojawiają się już głosy zainteresowania, w których internauci chcieliby korzystać z tej funkcji Firefoxa na stałe, przeglądając większość otwieranych stron. Maciej Wiktorowski, dyrektor ds. rozwoju produktów portalowych w Interia.pl, w serwisie Press.pl zauważa, że wydawcy mogą z czasem odczuć negatywne skutki popularności opcji „popraw czytelność”. Dotyczy to szczególnie sprzedaży reklam zamieszczanych w serwisach nastawionych na jakościowy content. Specjalista przywołuje przykład wysokich wskaźników użytkowania narzędzia AdBlock blokującego okna reklamowe. – To, że popularna przeglądarka wprowadza takie rozwiązanie, to kolejny sygnał dla wydawców żeby uczynić swoje serwisy bardziej przyjaznymi – uważa Maciej Wiktorowski.

Źródła:

www.press.pl

www.mozillapl.org

www.komputerswiat.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 08.08.2018 Pisać, nie pisać? Jeśli myślisz, że copywriter bez wahania podejmie się każdego zlecenia - jesteś w błędzie. I nie chodzi tutaj o umiejętności bądź też ich brak. Wszak, dobry copywriter napisze dobry tekst na każdy temat i dopasowany do każdej persony. Dylemat pojawia się wtedy, gdy trzeba napisać tekst wątpliwy pod względem etycznym czy też prawnym. Co wtedy? Czytaj więcej
Na właściwej stronie – historia pewnego sukcesu Ikona 02:05 min Bezkonkurencyjne zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, zdystansowanie dużych konkurentów, wizerunek lidera, pozyskanie szerokiego grona klientów i partnerów – to nie jest proste. Co nie oznacza, że nie jest możliwe. Jaki jest zatem przepis na sukces? Agencja Wspierania Inicjatyw Lokalnych zawdzięcza te osiągnięcia między innymi decyzji o wypozycjonowaniu strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobrze pisać – czyli jak? O warsztacie copywritera słów kilka Ikona 05:45 min 17.11.2021 Nikt nie zaczyna kariery copywritera z darem tworzenia wybitnych tekstów, które zachwycają każdego odbiorcę. Już samo zbliżenie się do tego poziomu wymaga nakładu pracy i regularnego ćwiczenia swojego warsztatu copywriterskiego. A co się na niego składa? Co robić, by stawał się coraz lepszy? Najlepiej sprawdzić porady praktyka, dlatego zajrzyjcie do artykułu Ani. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700