Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 05.08.2015

Czytaj bez grafiki i reklam

Po otwarciu strony w opcji „popraw czytelność” widzimy wyłącznie opublikowany tekst, bez elementów graficznych. Klikając w odpowiednie przyciski możemy dowolnie zmniejszyć lub zwiększyć czcionkę, a także zmienić jej krój z bezszeryfowego na szeryfowy lub odwrotnie. Do wyboru jest także tło: jasne, ciemne albo sepia. Strona w opcji poprawionej czytelności pozbawiona jest całego oryginalnego układu, a więc logo serwisu, zdjęć, reklam, zapowiedzi artykułów i linków. Nie ma też filmików, postów z Facebooka czy Twittera. Znikają wszelkie elementy interaktywne i multimedialne, a zostaje tylko tekst i załączone do niego ilustracje (jak w e-booku).

 

Nowa opcja 39. wersji przeglądarki Firefox (drugiej po Chrome najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce) mogłaby skłaniać do wniosku, że serwisy bogate w treści stracą na atrakcyjności z punktu widzenia graficznego i reklamowego. Niemniej eksperci nie upatrują w tym wielkiej rewolucji. Opcja „popraw czytelność” jest bowiem tylko ułatwieniem w odbiorze treści, nie zaś sposobem na usunięcie zawartych w serwisie reklam bądź linków. W serwisach publikujących komentarze internautów, aby dodać komentarz, należy powrócić do oryginalnej wersji strony. Podobnie w sytuacji, gdy chcemy przeczytać inny artykuł. Jednocześnie wydawcy zwracają uwagę na fakt, że opcja jest dostępna dopiero po pełnym załadowaniu się strony, a więc wtedy, gdy reklamy już się załadują. Nie spowoduje to zatem obniżenia liczby odbiorców reklam w danym serwisie.

 

Niemniej w sieci na forach internetowych pojawiają się już głosy zainteresowania, w których internauci chcieliby korzystać z tej funkcji Firefoxa na stałe, przeglądając większość otwieranych stron. Maciej Wiktorowski, dyrektor ds. rozwoju produktów portalowych w Interia.pl, w serwisie Press.pl zauważa, że wydawcy mogą z czasem odczuć negatywne skutki popularności opcji „popraw czytelność”. Dotyczy to szczególnie sprzedaży reklam zamieszczanych w serwisach nastawionych na jakościowy content. Specjalista przywołuje przykład wysokich wskaźników użytkowania narzędzia AdBlock blokującego okna reklamowe. – To, że popularna przeglądarka wprowadza takie rozwiązanie, to kolejny sygnał dla wydawców żeby uczynić swoje serwisy bardziej przyjaznymi – uważa Maciej Wiktorowski.

 

Źródła:

www.press.pl

www.mozillapl.org

www.komputerswiat.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55