Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 09.07.2015

Kampania AdWords na smartfony. Część pierwsza: budowa

Kampania na urządzenia mobilne jest aktywna na koncie – i co teraz?

 

1. Ustawienie stawki w licytacji na urządzenia mobilne

 

To element często pomijany, a bardzo ważny w kontekście przyszłych wyświetleń reklam i kliknięć. Na urządzenia mobilnych u góry strony widoczne są dwie reklamy, konkurencja zatem jest poważna. Google nie wyświetla reklam z prawej strony wyników wyszukiwania. Musimy zatem dostosowaniem stawki na urządzenia mobilne wylicytować jedno z dwóch pierwszych miejsc w wyszukiwarce lub/i liczyć na pozycje u dołu strony – poniżej wyników Google.

Stawki na urządzenia mobilne ustawia się na poziomie kampanii – dla wszystkich wyrażeń kluczowych.

 

2. Stworzenie reklam na urządzenia mobilne

 

W każdej z grup reklam warto dodać wersję mobilną reklam. Co prawda bez dodania tego typu reklam – nasze standardowe reklamy również będą widoczne na smartfonach, jednak linki sponsorowane w wersji „mobilne” mogą mieć nieco inną postać w wynikach Google. Przede wszystkim możemy eksponować numer telefonów w reklamie (reklamy typu: „tylko połączenia”).

źródło: Google, konferencja MeetExperts 2015

 

Warto również w tego typu reklamach wyeksponować call2action zachęcający do wykonania połączenia bezpośrednio z firmą. Zwroty: „zadzwoń teraz”, „czekam na Twój telefon”, „połącz się z konsultantem”, „Nie zadzwonisz? „Inni dzwonią – a Ty?” – skutecznie zachęcają do szybkiego kontaktu z reklamodawcą.

 

3. Dodanie numeru telefonu do reklam – trzy metody.

 

a) rozszerzenia reklam

Pierwszy sposób dołączenia numeru telefonu do reklam opiera się na dodaniu rozszerzeń numerów telefonu, które w wersji mobilnej reklamy są eksponowane pod postacią przycisku „zadzwoń”. Po kliknięciu „zadzwoń” zostaniemy połączeni z numerem telefonu, który został dodany w rozszerzeniu reklam. Warto również zwrócić uwagę na możliwość określenia, w których godzinach wyświetlany jest numer w postaci rozszerzenia i przycisku „zadzwoń”. Jeśli życzymy sobie telefonu jedynie w godzinach pracy biura, to ustawiamy godziny wyświetleń np. na czas między 8.00 a 16.00 od poniedziałku do piątku. Jeśli po godzinach pracy również odbieramy telefon, ale np. już służbowy (mobilny), to również możemy ustawić, że po 16.00 można się do nas dodzwonić.

b) numer telefonu w treści reklam AdWords kierowanych na wyszukiwarkę

W reklamach na komputery nie ma możliwości dodawania numerów telefonów w treści linku sponsorowanego. W przypadku reklam mobilnych: „tylko połączenie” umieszczenie numeru telefonu jest  wręcz wskazane i konieczne do zatwierdzenia reklam. Numer telefonu widoczny jest w nagłówku reklamy i po kliknięciu w reklamę łączymy się z firmą czy infolinią.

O dodaniu reklam kierowanych na urządzenia mobilne musi pamiętać właściwie każdy reklamodawca. Użytkownicy coraz częściej – po wyświetleniu reklamy – nie wchodzą na stronę docelową, ale od razu dzwonią na wskazany numer. Liczy się szybkość kontaktu i łatwość zdobycia poszukiwanej informacji.

 

c) reklama mobilna w sieci reklamowej (GDN).

 

Również do reklam mobilnych kierowanych na sieć reklamową możemy dodawać numeru telefonu poprzez rozszerzenia dla kampanii. Internauta widzący reklamę na stronie partnerskiej Google – może połączyć się bezpośrednio z firmą.

 

4. Kampania mobilna zbudowana – co dalej?

 

 O śledzeniu skuteczności kampanii mobilnej napiszę następnym razem.

O czym jeszcze:

– darmowym numerze 0 800 udostępnionym przez Google dla wszystkich reklamodawców – sposobach śledzeniu połączeń z reklam mobilnych – metodach optymalizacji kampanii kierowanych na urządzenia mobilne

 

Na koniec jeszcze ważna informacja na temat skuteczności reklam mobilnych:

 

Już 70% internautów szukających na smartfonach skorzystało z z przycisku dzwonienia umieszczonego w reklamie (dane statystyczne pochodzące z Google).

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55