Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 13.03.2008

Osadzanie Flash przy pomocy SWFObject

Do dnia dzisiejszego Google nie potrafi czytać zawartości tekstowych umieszczonych w większości animacji Flash. Ubolewa nad tym wielu webmasterów, którzy właśnie w tej technologii się specjalizują. Jest to również spory problem z punktu widzenia pozycjonowania.

Z pomocą przyszli im programiści języka JavaScript, którzy stworzyli klasę obsługi animacji Flash. Stworzyli pakiet oprogramowania, który umożliwia przedstawienie wyszukiwarkom i przeglądarkom tekstowym zawartości animacji.

SWFObject jest małym programem obiektowym. Do jego uruchomienia nie potrzeba jednak znajomości tego języka programowania, wystarczy tylko zawierająca kilka linii kodu funkcja ładująca. Sposób postępowania wygląda następująco:

  1. Ze strony http://blog.deconcept.com/swfobject/ ściągamy na dysk lokalny pakiet plików SWFObject.
  2. Czytamy dokładnie instrukcję 😉
  3. Ładujemy plik swfobject.js na serwer.
  4. W sekcji head umieszczamy linię kodu: <script type=”text/javascript” src=”swfobject.js”></script> odpowiedzialna jest ona za pobranie do pamięci przeglądarki kodu oprogramowania. Należy pamiętać, że programy napisane w JavaScript wykonywane są lokalnie, przez przeglądarkę, a nie serwer.
  5. W miejscu, w którym ma znajdować się animacja Flash umieszczamy następujący kod (wartości zmienne oznaczę tutaj dla ułatwienia kolorem):
<div id=”flashcontent„>
This text is replaced by the Flash movie.
</div>
<script type=”text/javascript”> var so = new SWFObject(„movie.swf„, „mymovie„, „400„, „200„, „8„, „#336699„); so.write(„flashcontent„); </script>

Kolorem czerwonym oznaczyłem nazwę obiektu, który uruchomimy do obsługi animacji. Jeśli na stronie ma znaleźć się wiele animacji każda z nich musi być obsługiwana innym obiektem (wpisujemy inne ciągi znaków, inne dla każdego zestawu).

Kolorem brązowym oznaczyłem parametry animacji. W kolejności: nazwa pliku, ID animacji (jeśli nie jest to animacja, która pobiera streamingowane dane może to być dowolny ciąg znaków), szerokość, wysokość, wersja Flasha i kolor tła animacji.
Żółtym kolorem oznaczyłem nazwę DIV-a, który zostanie zastąpiony animacją Flash. Zamiast tego bloku na ekranie przeglądarki pojawi się w pełni działająca animacja. W tym bloku natomiast możemy umieścić czytelną dla robotów wersję treści zawartej w animacji. Tekst i obrazki umieszczone w nim nie będą wyświetlone na ekranie, jeżeli przeglądarka obsługuje JavaScript. Jeśli natomiast strona wczytana jest do przeglądarki tekstowej instrukcje skryptu Java zostają pominięte, a tekst znajdujący się w DIV-ie staje się widoczny.

Dzięki temu można w prosty sposób tworzyć stronę we Flashu, którego treść zawarta w DIV-ie zostanie bez problemu przeczytana przez roboty wyszukiwarek internetowych. Ułatwia to znacznie pozycjonowanie serwisu, który po użyciu tego skryptu przestanie być dla Google’a czystą stroną bez treści.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO? Ikona 6:40 min 28.02.2023

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO?

Zmiana domeny internetowej w kontekście pozycjonowania to bardzo duże zagrożenie. Źle zaplanowany i przeprowadzony proces może przekreślić dotychczasowe działania na rzecz wzmocnienie widoczności strony w wyszukiwarce. Jak uchronić się przed negatywnymi skutkami zmiany domeny? Jak ochronić SEO na stronie i przeprowadzić prawidłowo migrację? O tym przeczytasz w tekście. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55