Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:30 min Ikona 13.03.2008

Osadzanie Flash przy pomocy SWFObject

Do dnia dzisiejszego Google nie potrafi czytać zawartości tekstowych umieszczonych w większości animacji Flash. Ubolewa nad tym wielu webmasterów, którzy właśnie w tej technologii się specjalizują. Jest to również spory problem z punktu widzenia pozycjonowania.

Z pomocą przyszli im programiści języka JavaScript, którzy stworzyli klasę obsługi animacji Flash. Stworzyli pakiet oprogramowania, który umożliwia przedstawienie wyszukiwarkom i przeglądarkom tekstowym zawartości animacji.

 

SWFObject

 

SWFObject jest małym programem obiektowym. Do jego uruchomienia nie potrzeba jednak znajomości tego języka programowania, wystarczy tylko zawierająca kilka linii kodu funkcja ładująca. Sposób postępowania wygląda następująco:

  1. Ze strony http://blog.deconcept.com/swfobject/ ściągamy na dysk lokalny pakiet plików SWFObject.
  2. Czytamy dokładnie instrukcję 😉
  3. Ładujemy plik swfobject.js na serwer.
  4. W sekcji head umieszczamy linię kodu: <script type=”text/javascript” src=”swfobject.js”></script> odpowiedzialna jest ona za pobranie do pamięci przeglądarki kodu oprogramowania. Należy pamiętać, że programy napisane w JavaScript wykonywane są lokalnie, przez przeglądarkę, a nie serwer.
  5. W miejscu, w którym ma znajdować się animacja Flash umieszczamy następujący kod (wartości zmienne oznaczę tutaj dla ułatwienia kolorem):
<div id=”flashcontent„>
This text is replaced by the Flash movie.
</div>
<script type=”text/javascript”> var so = new SWFObject(„movie.swf„, „mymovie„, „400„, „200„, „8„, „#336699„); so.write(„flashcontent„); </script>

Kolorem czerwonym oznaczyłem nazwę obiektu, który uruchomimy do obsługi animacji. Jeśli na stronie ma znaleźć się wiele animacji każda z nich musi być obsługiwana innym obiektem (wpisujemy inne ciągi znaków, inne dla każdego zestawu).

Kolorem brązowym oznaczyłem parametry animacji. W kolejności: nazwa pliku, ID animacji (jeśli nie jest to animacja, która pobiera streamingowane dane może to być dowolny ciąg znaków), szerokość, wysokość, wersja Flasha i kolor tła animacji.
Żółtym kolorem oznaczyłem nazwę DIV-a, który zostanie zastąpiony animacją Flash. Zamiast tego bloku na ekranie przeglądarki pojawi się w pełni działająca animacja. W tym bloku natomiast możemy umieścić czytelną dla robotów wersję treści zawartej w animacji. Tekst i obrazki umieszczone w nim nie będą wyświetlone na ekranie, jeżeli przeglądarka obsługuje JavaScript. Jeśli natomiast strona wczytana jest do przeglądarki tekstowej instrukcje skryptu Java zostają pominięte, a tekst znajdujący się w DIV-ie staje się widoczny.

 

Podsumowanie

 

Dzięki temu można w prosty sposób tworzyć stronę we Flashu, którego treść zawarta w DIV-ie zostanie bez problemu przeczytana przez roboty wyszukiwarek internetowych. Ułatwia to znacznie pozycjonowanie serwisu, który po użyciu tego skryptu przestanie być dla Google’a czystą stroną bez treści.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:00 min 17.04.2008 Czy przyszłość internetu leży w super-inteligentnych maszynach, które (dzięki wykorzystaniu maszynowego uczenia się) będą perfekcyjnie odpowiadać na wszelkie nasze zapytania - i potrzeby? Czy znany nam sposób komunikacji z komputerem zmieni się z fizycznego wpisywania zapytań na komunikację głosową? Web 3.0 nie jest jeszcze dokładnie zdefiniowany, ale możliwości są gigantyczne...  i czasami straszne! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyrażenia kluczowe Ikona 03:35 min 06.05.2008 Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 03.03.2008 Czy algorytm Google może wyglądać właśnie tak? Spekulacje ekspertów SEO dotyczących elementów składowych algorytmu/algorytmów Google są niezwykle liczne. Tylko pytanie brzmi: ile w nich prawdy? W przypadku tej "symulacji" wydaje się, że autor mógł przybliżyć się nieco rozgryzienia algorytmu. Oczywiście, nie jest to sprawdzona formuła na skuteczne pozycjonowanie, a jedynie jedna z wielu teorii. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700