Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 11.03.2008

SEO, SEM, CPC, CPM, PPC….

Osoby zainteresowane reklamą w Internecie, muszą zmierzyć się z wieloma przeszkodami, zanim zrozumieją, co kryje się pod technicznymi pojęciami, takimi jak na przykład: „linki sponsorowane”, „pozycjonowanie”. Problematyczny dla laików jest także szereg skrótów, zrozumiałych jedynie przez specjalistów. Chcemy podzielić się tą „tajemną wiedzą” i dlatego poniżej przedstawiam najbardziej popularne skróty, dzięki którym linki sponsorowane i pozycjonowanie, będą Wam równie bliskie, jak naszej firmie:

  • CPC – „Cost Per Click” – opłata za pojedynczy „klik” na reklamę
  • CPM – „Cost Per Mille” – cena za 1000 odsłon reklamy
  • PPC – „Pay Per Click” – system płacy opierający się na CPC
  • SERP – „Search Engine Results Page” – strona wyników wyszukiwania
  • SEM – „Search Engine Marketing” – marketing w wyszukiwarkach internetowych
  • SEO – „Search Engine Optimization” – optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe
  • ROI – „Return On Investment” – zwrot kosztów inwestycji
  • CTR – „Click Through Ratio” – kliknięcia na daną reklamę, w stosunku do ogólnej liczby wyświetleń wyrażone w procentach
  • FF – „Flat Fee” – opłata za czas emisji reklamy keywords – wyrażenia kluczowe, na które mają być widoczne linki sponsorowane lub nasza strona w naturalnych wynikach wyszukiwania

Dzięki znajomości tych haseł, nie straszna będzie Wam żadna informacja 🙂

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55