Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 14.03.2008

Mapy Google po polsku

Od kilku dni dostępna jest polska wersja Google Maps – coraz popularniejszego serwisu, który jest bazą danych map i zdjęć satelitarnych z całego świata. Wchodząc na stronę www.google.pl/maps/ można w kilka chwil zlokalizować i zobaczyć dowolne niemal miejsce w Polsce – od miejscowości, przez ulice aż po konkretne obiekty, na przykład poszczególne domy (w większości dużych miast Polski na największym zbliżeniu można nawet zobaczyć pojedyncze drzewa).

I tak, poszukując restauracji w Warszawie, wystarczy wpisać zapytanie, by natychmiast zobaczyć, gdzie warto pójść i jak wygląda dana knajpka…

Mapy Google

Polska wersja GoogleMaps udostępnia następujące funkcje:

  • Moje mapy – opcja tworzenia własnych, spersonalizowanych map, zawierających obiekty, najważniejsze z punktu widzenia użytkownika. Po stworzeniu mapy osobistej można udostępnić ją innym użytkownikom.
  • Wyszukuj na mapie – bezpośrednie wyszukiwanie adresów i firm z poziomu jednego okna wyszukiwania. Podawane zwroty powinny być oddzielane przecinkami (np: „Stare Miasto, Poznań” lub „pizzeria w Warszawie”).
  • Znajdź firmy – wyszukiwanie firm z poziomu dwóch okien wyszukiwania (pierwsze okno wyszukiwania określa rodzaj wyszukiwanego biznesu, drugie określa lokalizację).
  • Pokaż dojazd – opcja wskazująca połączenia drogowe między znalezionymi miejscami. Pozwala to na planowania trasy z jednego miejsca do drugiego. Wyszukiwarka wskazuje różne możliwości do wyboru, wraz ze wskazaniem najbardziej optymalnej trasy dla danego środka transportu.
  • Mój profil – pozwala stworzyć własny profil, dzięki któremu można dzielić się z innymi użytkownikami informacjami na temat map.
  • Zapisane lokalizacje – dostęp do lokalizacji zapisanych w naszym profilu użytkownika.
  • Drukuj/Wyślij – opcja drukowania mapy lub przesłania jej mailem do wybranej osoby.
  • Widoki – różne widoki mapy: mapy satelitarne i mapy terenowe Polski.
  • Link do tej strony – możliwość stworzenia linku do dowolnego widoku strony w obrębie Google Maps, który może być przesłany mailem albo wykorzystany do stworzenia mapki na dowolnej witryny internetowej.

Możliwe jest także wyszukiwanie miejsc za pomocą współrzędnych geograficznych (stopni, opcjonalnie minut oraz sekund), na przykład wpisanie 50 03 15 N 19 56 07 E spowoduje znalezienie Wawelu w Krakowie.

Internauci doceniają ten serwis wyszukiwarki Google z wielu względów. Nie dość, że można ze zwykłej ciekawości podróżować nie tylko palcem po mapie, ale i komputerową myszką po zdjęciach z całego świata, ale także zaplanować realną eskapadę. Czy to będzie kolacja ze znajomymi z innego miasta, czy sprawdzenie hoteli, sklepów w miejscu, do którego jedziemy na wakacje – GoogleMaps pozwala przekonać się naocznie, gdzie warto pójść. Poza tym interaktywna mapa dostarczana przez Google i odpowiednio zbudowany skrypt umożliwiają tworzenie opisów konkretnych punktów mapy – pozwala to graficznie i geograficznie przedstawić obiekty czy zjawisk, na przykład historyczne. Opcję tę można wykorzystać, promując jakieś miejsce albo przygotowując prezentację.

Udostępniono także aplikację w wersji mobilnej. Można ją pobrać ze strony:
http://www.google.pl/maps/about/.

Źródło:
Google Polska – oficjalny blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55