Ikona 00:00 min Ikona 03.03.2015

Nie od dziś polscy przedsiębiorcy decydują się na wejście ze swoją ofertą na rynek niemiecki. Od lat kusi on wielkością potencjalnego zbytu zarówno duże, jak i małe firmy, a otwartość rynku Unii Europejskiej i możliwości, jakie daje nam Internet jeszcze bardziej zachęcają do podjęcia próby. Sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu naszym sąsiadom zza zachodniej granicy niesie za sobą jednak nie tylko korzyści, lecz także liczne obowiązki. O czym więc należy pamiętać tworząc niemiecką wersję językową strony swojej firmy lub też zakładając całkowicie nową w domenie .de?

 

Impressum – informacje o firmie

 

Mając na uwadze polskie regulacje prawne dot. witryn internetowych wiemy, że właściciele stron www od 22 marca 2013r. zgodnie z nowelizacją Prawa Telekomunikacyjnego mają obowiązek informowania użytkowników o korzystaniu z plików Cookies. Niemieccy prawodawcy nakładają na posiadaczy stron internetowych jeszcze obowiązek, który wszedł w życie już 01 marca 2007r. Zgodnie z ustawą o mediach (§5 Telemediengesetz – TMG) i umową państwową o radiu i telekomunikacji (§55 Rundfunkstaatsvertrag – RStV) przedsiębiorcy prowadzący w Internecie działalność komercyjną zobligowani są do umieszczenia na swojej stronie tzw. Impressum – podstrony zawierającej informacje o sprzedawcy/usługodawcy, które są niezbędne np. do podjęcia ewentualnego kontaktu. Obowiązkowi temu podlegają zgodnie z ustawą wszystkie osoby posiadające dochody, które w sposób bezpośredni lub pośredni wynikają z posiadania witryny.

Rozszerzając swoją działalność na rynek niemiecki nie warto zapominać o Impressum, gdyż jego brak może nieść za sobą konsekwencje prawne takie jak chociażby kara finansowa. Nie bez powodu panuje w Polsce przecież przekonanie, że Niemcy są bardzo obowiązkowi i skrupulatni, co potwierdzać miałoby tak często przywoływane przez nas w rozmowach o naszych zachodnich sąsiadach zdanie Ordnung muss sein – porządek musi być.

 

Co umieścić w Impressum?

 

W ślad za treścią ustawy TMG podstrona z Impressum powinna zawierać: – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu gospodarczego wraz z formą prawną firmy osoby prawnej lub spółki; – adres siedziby przedsiębiorstwa i w razie różnicy adres do korespondencji; – kapitał podstawowy bądź zakładowy spółki; – numer telefonu i/lub faksu; – adres e-mail bądź formularz kontaktowy, dzięki któremu zainteresowany powinien jednak otrzymać odpowiedź już w ciągu 30 – 60min; – numer rejestru oraz organ państwowy prowadzący rejestr; – numer NIP; Poza tym jeśli prowadzenie działalności wymaga jakichkolwiek zezwoleń, w Impressum powinny zostać podane informacje dot. urzędu nadzoru. Lekarze, adwokaci i przedstawiciele podobnych im zawodów muszą podać również tytuł zawodowy, podstawy prawne, zgodnie z którymi przyznano im prawo do wykonywania zawodu, oraz kraj, w którym uzyskali tytuł.

 

Łatwy, szybki dostęp

 

Idąc dalej za tekstem ustawy, wprowadzając na swoją stronę Impressum należy mieć na uwadze, że ma być ono leicht erkennbar, unmittelbar erreichbar und ständig verfügbar, co w wolnym tłumaczeniu oznacza: łatwo widoczne, bezpośrednio osiągalne i stale dostępne. Użytkownik, który odwiedzi witrynę musi więc bez problemu odnaleźć Impressum i to najlepiej z poziomu każdej podstrony.

 

Dodatkowe informacje

 

Niemieccy przedsiębiorcy korzystając z możliwości jakie daje im utworzenie podstrony z Impressum umieszczają na niej również takie informacje, jak wyłączenie odpowiedzialności za treści i linki zewnętrzne, oświadczenie o ochronie danych osobowych i praw autorskich, czy też adnotację o tym, że wykorzystują narzędzie Google Analytics do monitorowania ruchu na stronie. Często nie brakuje tam również informacji o korzystaniu z pluginów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, czy też Google+.

 

Impressum w kilka minut

 

W sieci bez problemu znaleźć można również darmowe generatory, dzięki którym można szybko i w 100% poprawnie stworzyć Impressum już w języku docelowym. Wystarczy wypełnić kilka rubryczek, zaznaczyć lub nie kilka pól wyboru i już po jakiś 2 – 3 minutach otrzymuje się gotowy tekst, które bez obaw można umieścić na nowej podstronie.

Pełna treść §5 ustawy o mediach

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 08.05.2015 Badania opinii społecznej dowodzą, że w Internecie kupuje już co drugi Polak. Sklepy i portale aukcyjne pokochaliśmy za wygodę i oszczędność czasu. Możemy kupować bez wychodzenia z domu, często po cenach bardziej atrakcyjnych aniżeli w stacjonarnych punktach handlowych. Co jednak zrobić, kiedy okazuje się, że towar nie spełnia naszych oczekiwań? Poznaj prawa konsumenta kupującego na odległość. Dowiedz się, kiedy i na jakich warunkach możesz oddać towar. Sprawdź sklep, aby dokonywać bezpiecznych i odpowiedzialnych transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 02.06.2015 Rozwój gier komputerowych, konsolowych i internetowych, jaki ma miejsce od kilku lat, jest oszałamiający i nawet eksperci branży jeszcze kilka lat temu, gdy termin „Game Boy” kojarzony był z zabawką dla dzieci, a „Playstation” z doskonałym narzędziem do tracenia czasu, nie spodziewali się, że już wkrótce grać będą wszystkie pokolenia. A wszędzie tam, gdzie pojawia się zainteresowanie, rodzi się target i powstaje szansa na skuteczne ulokowanie produktu i wypromowanie marki. Rodzi się marketing, który w przypadku gier przybiera na sile. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 25.02.2015 Chociaż zostały stworzone przede wszystkim do grupowania zdjęć, informacji oraz wszystkich danych zamieszczanych przez nas w wirtualnym świecie, to jednak dzisiaj są jednym z najpopularniejszych narzędzi ekspresji. Hashtagi (spolszczona wersja: hasztagi), bo o nich mowa, wkradły się do naszej codzienności niepostrzeżenie. Okazały się dość zachłanne przywłaszczając sobie zarówno język i naszą komunikację werbalną, jak również przestrzeń mediów społecznościowych, która przecież coraz częściej zastępuje nam kawiarniane spotkania. Są więc efektem naszego lenistwa czy też wartym uwagi sposobem komunikowania się? A może są też narzędziem, które przyniesie oczekiwane plony w biznesowym świecie? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700