Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 03.03.2015

Obowiązkowe Impressum

Nie od dziś polscy przedsiębiorcy decydują się na wejście ze swoją ofertą na rynek niemiecki. Od lat kusi on wielkością potencjalnego zbytu zarówno duże, jak i małe firmy, a otwartość rynku Unii Europejskiej i możliwości, jakie daje nam Internet jeszcze bardziej zachęcają do podjęcia próby. Sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu naszym sąsiadom zza zachodniej granicy niesie za sobą jednak nie tylko korzyści, lecz także liczne obowiązki. O czym więc należy pamiętać tworząc niemiecką wersję językową strony swojej firmy lub też zakładając całkowicie nową w domenie .de?

 

Impressum – informacje o firmie

 

Mając na uwadze polskie regulacje prawne dot. witryn internetowych wiemy, że właściciele stron www od 22 marca 2013r. zgodnie z nowelizacją Prawa Telekomunikacyjnego mają obowiązek informowania użytkowników o korzystaniu z plików Cookies. Niemieccy prawodawcy nakładają na posiadaczy stron internetowych jeszcze obowiązek, który wszedł w życie już 01 marca 2007r. Zgodnie z ustawą o mediach (§5 Telemediengesetz – TMG) i umową państwową o radiu i telekomunikacji (§55 Rundfunkstaatsvertrag – RStV) przedsiębiorcy prowadzący w Internecie działalność komercyjną zobligowani są do umieszczenia na swojej stronie tzw. Impressum – podstrony zawierającej informacje o sprzedawcy/usługodawcy, które są niezbędne np. do podjęcia ewentualnego kontaktu. Obowiązkowi temu podlegają zgodnie z ustawą wszystkie osoby posiadające dochody, które w sposób bezpośredni lub pośredni wynikają z posiadania witryny.

Rozszerzając swoją działalność na rynek niemiecki nie warto zapominać o Impressum, gdyż jego brak może nieść za sobą konsekwencje prawne takie jak chociażby kara finansowa. Nie bez powodu panuje w Polsce przecież przekonanie, że Niemcy są bardzo obowiązkowi i skrupulatni, co potwierdzać miałoby tak często przywoływane przez nas w rozmowach o naszych zachodnich sąsiadach zdanie Ordnung muss sein – porządek musi być.

 

Co umieścić w Impressum?

 

W ślad za treścią ustawy TMG podstrona z Impressum powinna zawierać: – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu gospodarczego wraz z formą prawną firmy osoby prawnej lub spółki; – adres siedziby przedsiębiorstwa i w razie różnicy adres do korespondencji; – kapitał podstawowy bądź zakładowy spółki; – numer telefonu i/lub faksu; – adres e-mail bądź formularz kontaktowy, dzięki któremu zainteresowany powinien jednak otrzymać odpowiedź już w ciągu 30 – 60min; – numer rejestru oraz organ państwowy prowadzący rejestr; – numer NIP; Poza tym jeśli prowadzenie działalności wymaga jakichkolwiek zezwoleń, w Impressum powinny zostać podane informacje dot. urzędu nadzoru. Lekarze, adwokaci i przedstawiciele podobnych im zawodów muszą podać również tytuł zawodowy, podstawy prawne, zgodnie z którymi przyznano im prawo do wykonywania zawodu, oraz kraj, w którym uzyskali tytuł.

 

Łatwy, szybki dostęp

 

Idąc dalej za tekstem ustawy, wprowadzając na swoją stronę Impressum należy mieć na uwadze, że ma być ono leicht erkennbar, unmittelbar erreichbar und ständig verfügbar, co w wolnym tłumaczeniu oznacza: łatwo widoczne, bezpośrednio osiągalne i stale dostępne. Użytkownik, który odwiedzi witrynę musi więc bez problemu odnaleźć Impressum i to najlepiej z poziomu każdej podstrony.

 

Dodatkowe informacje

 

Niemieccy przedsiębiorcy korzystając z możliwości jakie daje im utworzenie podstrony z Impressum umieszczają na niej również takie informacje, jak wyłączenie odpowiedzialności za treści i linki zewnętrzne, oświadczenie o ochronie danych osobowych i praw autorskich, czy też adnotację o tym, że wykorzystują narzędzie Google Analytics do monitorowania ruchu na stronie. Często nie brakuje tam również informacji o korzystaniu z pluginów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, czy też Google+.

 

Impressum w kilka minut

 

W sieci bez problemu znaleźć można również darmowe generatory, dzięki którym można szybko i w 100% poprawnie stworzyć Impressum już w języku docelowym. Wystarczy wypełnić kilka rubryczek, zaznaczyć lub nie kilka pól wyboru i już po jakiś 2 – 3 minutach otrzymuje się gotowy tekst, które bez obaw można umieścić na nowej podstronie.

Pełna treść §5 ustawy o mediach

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przygotować się do zmiany strony pod kątem SEO? Ikona 5:55 min 19.01.2023 Zmiana strony internetowej co kilka lat to normalna praktyka w wielu firmach. Często spotykam się z obawami, że spowoduje ona utratę efektów pozycjonowania. Są one całkowicie niepotrzebne. Dobrze przygotowana „przesiadka” na nową stronę pozwoli Ci na zachowanie dotychczasowych efektów. Trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych z punktu widzenia SEO aspektach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 19.12.2013 Jak co roku Google raczy nas listą najbardziej popularnych zapytań, jakie wpisywaliśmy do wyszukiwarki internetowej. Spośród milinów poszukiwanych przez Internautów haseł Google przygotowało dla nas zestawianie tych, które w 2013 roku generowały większy ruch na stronach internetowych niż w 2012 roku. Sprawdźmy zatem, które osoby oraz zagadnienia cieszyły się największą popularnością wśród polskich oraz światowych użytkowników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.04.2016 Okazuje się, że sposób, w jaki nasze oczy widzą wyniki wyszukiwania, również uległ znaczącej zmianie. Przeprowadzone dwa lata temu badania eye-trackingowe udowadniają, że Google Golden Triangle przestaje obowiązywać, a my coraz więcej czasu poświęcamy na przeglądanie wyświetlających się stron internetowych. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, między innymi zmiany w samym sposobie wyświetlania wyników w SERP. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700