Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Instytut Biotechnologii Surowic i Szczepionek BIOMED S.A. to uznana polska firma biotechnologiczna o doświadczeniu sięgającym 1945 roku. Wśród najbardziej znanych produktów stworzonych przez Spółkę wymienić należy preparaty ginekologiczne Lactovaginal, prOVag, inVag, HydroVag, czy Harmonella, a także produkty pediatryczne: Orsalit, Latopic i wiele innych. O drodze firmy do sukcesu, również w Internecie, rozmawiamy ze Specjalistką ds. e-marketingu, Panią Katarzyną Zajchowską.
IBSS BIOMED S. A. jest producentem znanych i cenionych preparatów medycznych. Na czym opierają Państwo swój sukces? Przede wszystkim na innowacyjności i połączeniu ogromnej wiedzy placówek naukowych, 70-letniego doświadczenia naszej firmy oraz nowoczesnych technologii. Dzięki temu jesteśmy liderem zarówno na rynku probiotyków ginekologicznych, jak i doustnych płynów nawadniających. Oczywiście nie zapominamy też o szeroko zakrojonych działaniach promocyjnych. Nasze działania reklamowe, skierowane do konsumentów, opieramy na różnorodnych działaniach w Internecie, w tym również w wyszukiwarkach – jest to niezwykle ważny element naszych kampanii marketingowych.
No właśnie – dlaczego promocja w wyszukiwarkach internetowych? Obecny rynek, szczególnie w branży farmaceutycznej, jest szalenie konkurencyjny. Każda forma dotarcia do konsumenta jest warta uwagi. Pozycjonowanie, linki sponsorowane, sieci społecznościowe to świetny sposób na promocję marki w medium, z którego korzystają obecnie właściwie wszyscy – i to każdego dnia. Na przykład coraz częściej zamiast udać się do lekarza najpierw „googlujemy” swoje objawy i poszukujemy rozwiązania swojego problemu. Zależy nam na tym, aby odpowiadać na zapytania internatów poprzez dostarczenie im wysokiej jakości treści – nie tylko na temat naszych produktów, ale też na temat schorzeń, którymi są zainteresowani. W tym celu stworzyliśmy m. in. portal informacyjny, na którym umieszczane są obiektywne teksty i porady ekspertów, a także możemy wskazać sprawdzone preparaty, z dokładnym opisem ich działania i skuteczności.
Czyli reklama, która na taką nie wygląda? Raczej reklama przy wyselekcjonowanych tematycznie artykułach, czyli doskonale dopasowana do oczekiwań czytelników. Natomiast sam portal nie skupia się na promocji – jest to naprawdę wartościowe źródło informacji dla każdej kobiety, dbającej o swoje zdrowie, redagowane przez wybitnych specjalistów. Stworzyliśmy także coraz popularniejsze forum, na którym można zasięgnąć opinii innych użytkowniczek, a także porozmawiać na wiele innych, niezwiązanych ze zdrowiem tematów.
Zacznijmy jednak od początku – czerwiec 2013 roku i umowa na pozycjonowanie portalu z informacjami o zdrowiu kobiet
Rzeczywiście jest to ważny moment w
naszej współpracy, natomiast nie był to nasz pierwszy kontakt z promocją w Internecie i Sunrise System. Wcześniej pracowaliśmy wspólnie już przy kilku innych projektach związanych przede wszystkim z pozycjonowaniem.
Tak naprawdę znamy się od dłuższego czasu, a mianowicie od lipca 2012 roku i stale poszerzamy współpracę – między innymi o promowanie portalu informacyjnego.
W tym przypadku zaczęliśmy nieco ostrożniej, od kilkunastu fraz kluczowych, ale po ich wprowadzeniu na pierwsze pozycje dołożyliśmy do umowy kolejne kilkanaście co daje obecnie Badanie pozycji strony w okresie 04.2014 – 31 pozycjonowanych fraz. 09.2014. Źródło: Sunrise System.
Dlaczego w takim razie wybrali Państwo jeszcze Pakiety SEM? Pozycjonowanie było dla nas bardzo dobrym rozwiązaniem, natomiast tak ujęta promocja miała pewne ograniczenia – mogliśmy liczyć jedynie na widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pakiety SEM dały nam szersze możliwości nie tylko związane z promocją naszego portalu, ale także z analityką i doradztwem. Nie ukrywam, że ważne było dla nas wsparcie eksperta ze świetną znajomością branży SEM. Jego sugestie były naprawdę bezcenne przy wyborze najlepszych metod i rozwiązań sprawdzających się w specyficznym środowisku internetowym.
Wybrane pakiety oznaczały również dodatkowe frazy kluczowe do pozycjonowania oraz uruchomienie szeroko zakrojonej kampanii Google AdWords. Rezultatem była jeszcze większa widoczność w wynikach wyszukiwania, przekładająca się na zwiększoną rozpoznawalność naszych produktów i marek. A całość pracy mogliśmy kontrolować dzięki szczegółowym raportom Google Analytics.
Przejdźmy w takim razie do konkretów, czyli do tego co interesuje nas najbardziej. Jakie efekty udało się osiągnąć? Dokładnie takie jakich oczekiwaliśmy: wysokie pozycje na wybrane frazy kluczowe oraz ogromny wzrost ruchu na naszej stronie internetowej. Liczba odwiedzin podniosła się z ok. 6 tysięcy w październiku 2013 roku do obecnych 180 tysięcy, co daje wzrost na poziomie nie dziesiątek, czy nawet setek, a tysięcy procent.
Wzrost liczby odwiedzin strony w okresie październik 2013 – sierpień 2014.
Źródło: Google Analytics, 23.09.2014 r.
Istotne jest także to, że z każdym miesiącem współpracy zwiększał się odsetek ruchu pochodzącego z naturalnych wyników wyszukiwania – nie został więc wygenerowany głównie przez reklamy AdWords, co nie wpłynęło na znaczące podniesienie kosztów promocji.
Odwiedziny strony w sierpniu 2014 roku z podziałem na ich źródło. Źródło: Google Analytics, 29.03.2014 r.
Jakie dodatkowe korzyści (oprócz wizerunkowych) przyniósł Państwu wzrost ruchu? Odwiedzające nas internautki to kobiety zainteresowane poruszanymi na naszym portalu kwestiami oraz oferowanymi produktami. Serwis jest więc dobrą bazą potencjalnych Konsumentów oraz wpływa na rozpoznawalność naszych marek, a przez to również pośrednio na wzrost sprzedaży naszych produktów.
Długa, bo już ponad 2-letnia współpraca nie mogła chyba jednak przebiegać bez zgrzytów. Czy były momenty trudniejsze w kontaktach z Sunrise System? Przy współpracy dwóch dużych, wymagających partnerów zawsze musi dojść do różnicy zdań. Natomiast w przypadku Sunrise System byliśmy mile zaskoczeni otwartością na nasze ewentualne uwagi i natychmiastową reakcją na wszelkie zastrzeżenia. Trzeba jednak podkreślić, iż były to sytuacje sporadyczne, które udowodniły nam, że mamy do czynienia z ekspertami w branży marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Co więcej, wielokrotnie otrzymywaliśmy „ponadprogramową” pomoc z zakresu nieobjętego umową. Niech o naszym pełnym zadowoleniu ze współpracy z Sunrise System świadczą kolejne zawarte umowy na pozycjonowanie aż 9 stron internetowych.
Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: