Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 25.02.2015

#Biznes wśród hashatagów

Od kilku dekad obserwujemy zjawisko ekonomizacji języka, które wkrada się nie tylko do naszego życia codziennego, ale i branży biznesowej. Wszyscy pragniemy ujednolicać wysyłane komunikaty, ale też – jako odbiorcy – oczekujemy przekazywania precyzyjnych, spójnych i nie budzących żadnych wątpliwości informacji. Nie uciekamy również od konotacji, które pozwalają nam niejednokrotnie wnikać w szerszy kontekst wypowiedzi. Dotyczy to także zabiegu grupowania różnego rodzaju informacji, na co od 1988 roku pozwalają hashtagi. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, iż mają one już 26 lat! Faktem jest, iż dopiero era mediów i portali społecznościowych pozwoliła im na pełen rozkwit oraz wszechobecność.

 

 

SKĄD, DOKĄD I DLACZEGO?

Historia hashtagów, które funkcjonują w takiej formie w jakiej je dzisiaj znamy, rozpoczyna się w 2007 roku, kiedy to jeden z internautów zdecydował się użyć znamiennego znacznika (#) do grupowania wszelkich informacji związanych z pożarem w San Diego. Jego wpis, oznaczony #sandiegofire uznać więc należy za protoplastę mody, która od kilku lat aktywizuje przestrzeń portali społecznościowych.

 

Jaki jednak jest cel wykorzystania znaczników? Okazują się bardzo praktycznym narzędziem – zarówno ze strony autora danego wpisu (na blogu, na facebookowej tablicy, czy też instagramowym koncie), jak i osób poszukujących informacji związanych z danym wydarzeniem, dyscypliną, czy też zagadnieniem. Dzięki temu kobiety bez problemu mogą wyszukać nowej inspiracji, która pozwoli im odmienić dotychczasową fryzurę (#hair), a fani OneDirection bez czasochłonnych wyszukiwań dotrą do wszystkich wpisów związanych tematycznie z ich ulubionym zespołem (#onedirection). Powyższe przykłady nie są przypadkowe, bowiem stanowią zaczerpnięte zostały z listy najpopularniejszych hashtagów wykorzystywanych przez użytkowników Twittera, Facebooka oraz Instagrama. Jednak liderem w tym rankingu bezapelacyjnie zostają wpisy z hashtagiem #love (807,248,715 wpisów w 2014 roku).

 

HASHTAGOWY BIZNES

Niepozorny „krzyżyk” całkowicie odmienił wpisy pojawiające się na portalach społecznościowych, ale wkradł się także do wielu materiałów reklamowych. O wiele łatwiej zapamiętać przecież jedno wyrażenie, niż cały adres strony internetowej. Nie dziwi więc fakt, iż przedsiębiorcy coraz częściej wykazują się otwartością na społecznościowe nowinki, wyróżniając się tym samym ogromną elastycznością i nieszablonowością. Specjaliści od marketingu nie ukrywają korzyści, z którymi wiąże się stosowanie hasztagów. Nie tylko pozwalają one oznakować produkty (np. sezonową serię odzieży – #zimowekurtki), ale również skierować na produkt lub usługę uwagę Klienta poprzez subtelne wejście w zakres jego poszukiwań (np. #zima – dla przykładowych zimowych kurtek). Im więcej hashtagów, im szerszego kręgu znaczeniowego one dotykają, tym większa szansa na rozbudzenie zainteresowania odbiorców (np. #moda, #styl, #trendy, #bądźtrendy, #kurtki, #zimowekurtki, #zima, #śnieg etc.). Możliwości znaczników są praktycznie nieograniczone.

 

 

KILKA RAD DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Chociaż z hashtagami możemy wyczyniać prawdziwe cuda, to jednak zasada umiaru jest w tym przypadku tak samo ważna, jak w każdej innej, marketingowej strategii. Warto również dbać o przejrzystość otagowanych wpisów – niech będą one spójne, tematyczne i czytelne. Znaczniki bliskie semantycznie kategorii naszej usługi lub promowanego produktu mają większą siłę oddziaływania, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, iż dotrą one do osób, które w rzeczywisty sposób zainteresowane są daną tematyką.

 

Liczne portale branżowe podają także kilka innych, bardzo trafnych i cennych uwag, wśród których warto zapamiętać kilka podstawowych.

 

1. Bądź aktywny – uczestnicz w otagowanych dyskusjach oraz sam takie inicjuj (w ten sposób masz okazję stworzyć popularny hashtag, doskonale odzwierciedlający charakter prowadzonej przez Ciebie działalności).

2. Bądź konkretny – używaj hashtagów, które mają związek z prowadzoną dyskusją lub też przedstawianą ofertą.

3. Unikaj przesytu – nie pozwól, aby Twoja hashtagowa aktywność stała się znacznikowym spamem!

4. Bądź kreatywny – wykorzystuj hashtagi nie tylko w mediach społecznościowych, ale twórz z nich ogólnodostępne linki do kampanii reklamowych.

 

#biznes #hashtag #hashtagwbiznesie #marketing #marketingwinternecie

 

ŹRÓDŁA:

SocialHero

DesignSolution

Ranking hashtagów

DigitalTrends

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55