Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 00:00 min Ikona 25.02.2015

Od kilku dekad obserwujemy zjawisko ekonomizacji języka, które wkrada się nie tylko do naszego życia codziennego, ale i branży biznesowej. Wszyscy pragniemy ujednolicać wysyłane komunikaty, ale też – jako odbiorcy – oczekujemy przekazywania precyzyjnych, spójnych i nie budzących żadnych wątpliwości informacji. Nie uciekamy również od konotacji, które pozwalają nam niejednokrotnie wnikać w szerszy kontekst wypowiedzi. Dotyczy to także zabiegu grupowania różnego rodzaju informacji, na co od 1988 roku pozwalają hashtagi. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, iż mają one już 26 lat! Faktem jest, iż dopiero era mediów i portali społecznościowych pozwoliła im na pełen rozkwit oraz wszechobecność.

 

SKĄD  SIĘ WZIEŁY HASHTAGi

 

Historia hashtagów, które funkcjonują w takiej formie w jakiej je dzisiaj znamy, rozpoczyna się w 2007 roku, kiedy to jeden z internautów zdecydował się użyć znamiennego znacznika (#) do grupowania wszelkich informacji związanych z pożarem w San Diego. Jego wpis, oznaczony #sandiegofire uznać więc należy za protoplastę mody, która od kilku lat aktywizuje przestrzeń portali społecznościowych.

 

Jaki jednak jest cel wykorzystania znaczników? Okazują się bardzo praktycznym narzędziem – zarówno ze strony autora danego wpisu (na blogu, na facebookowej tablicy, czy też instagramowym koncie), jak i osób poszukujących informacji związanych z danym wydarzeniem, dyscypliną, czy też zagadnieniem. Dzięki temu kobiety bez problemu mogą wyszukać nowej inspiracji, która pozwoli im odmienić dotychczasową fryzurę (#hair), a fani OneDirection bez czasochłonnych wyszukiwań dotrą do wszystkich wpisów związanych tematycznie z ich ulubionym zespołem (#onedirection). Powyższe przykłady nie są przypadkowe, bowiem stanowią zaczerpnięte zostały z listy najpopularniejszych hashtagów wykorzystywanych przez użytkowników Twittera, Facebooka oraz Instagrama. Jednak liderem w tym rankingu bezapelacyjnie zostają wpisy z hashtagiem #love (807,248,715 wpisów w 2014 roku).

 

HASHTAGOWY BIZNES

 

Niepozorny „krzyżyk” całkowicie odmienił wpisy pojawiające się na portalach społecznościowych, ale wkradł się także do wielu materiałów reklamowych. O wiele łatwiej zapamiętać przecież jedno wyrażenie, niż cały adres strony internetowej. Nie dziwi więc fakt, iż przedsiębiorcy coraz częściej wykazują się otwartością na społecznościowe nowinki, wyróżniając się tym samym ogromną elastycznością i nieszablonowością. Specjaliści od marketingu nie ukrywają korzyści, z którymi wiąże się stosowanie hasztagów. Nie tylko pozwalają one oznakować produkty (np. sezonową serię odzieży – #zimowekurtki), ale również skierować na produkt lub usługę uwagę Klienta poprzez subtelne wejście w zakres jego poszukiwań (np. #zima – dla przykładowych zimowych kurtek). Im więcej hashtagów, im szerszego kręgu znaczeniowego one dotykają, tym większa szansa na rozbudzenie zainteresowania odbiorców (np. #moda, #styl, #trendy, #bądźtrendy, #kurtki, #zimowekurtki, #zima, #śnieg etc.). Możliwości znaczników są praktycznie nieograniczone.

 

 

KILKA RAD DLA POCZĄTKUJĄCYCH

 

Chociaż z hashtagami możemy wyczyniać prawdziwe cuda, to jednak zasada umiaru jest w tym przypadku tak samo ważna, jak w każdej innej, marketingowej strategii. Warto również dbać o przejrzystość otagowanych wpisów – niech będą one spójne, tematyczne i czytelne. Znaczniki bliskie semantycznie kategorii naszej usługi lub promowanego produktu mają większą siłę oddziaływania, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, iż dotrą one do osób, które w rzeczywisty sposób zainteresowane są daną tematyką.

 

Liczne portale branżowe podają także kilka innych, bardzo trafnych i cennych uwag, wśród których warto zapamiętać kilka podstawowych.

 

1. Bądź aktywny – uczestnicz w otagowanych dyskusjach oraz sam takie inicjuj (w ten sposób masz okazję stworzyć popularny hashtag, doskonale odzwierciedlający charakter prowadzonej przez Ciebie działalności).

2. Bądź konkretny – używaj hashtagów, które mają związek z prowadzoną dyskusją lub też przedstawianą ofertą.

3. Unikaj przesytu – nie pozwól, aby Twoja hashtagowa aktywność stała się znacznikowym spamem!

4. Bądź kreatywny – wykorzystuj hashtagi nie tylko w mediach społecznościowych, ale twórz z nich ogólnodostępne linki do kampanii reklamowych.

 

#biznes #hashtag #hashtagwbiznesie #marketing #marketingwinternecie

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.03.2015 Wejście na niemiecki rynek za pomocą strony internetowej wydaje się być banalnie proste. Może się zdawać, że wystarczy przetłumaczyć treści oraz przeliczyć wartość produktów bądź usług ze złotówek na euro i można zaczynać. Nie wolno jednak zapomnieć, że polskich i innych zagranicznych przedsiębiorców obowiązują te same regulacje prawne co niemieckich sprzedawców i usługodawców. Czym jest więc Impressum, które należy umieścić na stronie i co powinno zawierać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 08.05.2015 Badania opinii społecznej dowodzą, że w Internecie kupuje już co drugi Polak. Sklepy i portale aukcyjne pokochaliśmy za wygodę i oszczędność czasu. Możemy kupować bez wychodzenia z domu, często po cenach bardziej atrakcyjnych aniżeli w stacjonarnych punktach handlowych. Co jednak zrobić, kiedy okazuje się, że towar nie spełnia naszych oczekiwań? Poznaj prawa konsumenta kupującego na odległość. Dowiedz się, kiedy i na jakich warunkach możesz oddać towar. Sprawdź sklep, aby dokonywać bezpiecznych i odpowiedzialnych transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.11.2014 W prosty sposób można zadbać o regularny spływ informacji na wybrany temat  - z pomocą przychodzi narzędzie udostępnione przez Google zupełnie bezpłatnie -  Google Alerts.   Google Alerts to usługa polegająca na wysyłaniu wszystkich informacji znalezionych przez algorytmy indeksujące Google, które zawierają wybrane przez Ciebie frazy, na Twój adres mailowy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700