Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 17.01.2011

Jakość wyników trzeba poprawiać

Według ankiety przeprowadzonej na początku stycznia przez Rassmusen Reports – amerykańską firmę badającą opinię publiczną, 89% amerykańskich internautów uważa, że wyszukiwarki dobrze sobie radzą poszukując dla nich informacji. To dobra informacja dla osób, korzystających z pozycjonowania!

 

Efektywność wyszukiwarek

 

Jedno z zdanych pytań brzmiało: „W kwestii znajdywania informacji, które są ci potrzebne, jak oceniasz dzisiejsze wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Yahoo i Bing … doskonale, dobrze, nieźle, słabo?”
W sumie 47% respondentów uznało, ze wyszukiwarki radzą sobie doskonale, 42% oceniło je jako dobre, a 10% jako niezłe, 1% badanych nie było pewnych.

Niestety, ankieta nie zawierała pytanie precyzującego, z jakiej wyszukiwarki badany korzysta. Pojawiło się natomiast pytanie, czy korzysta przez cały czas z tej samej, i tutaj dla 78% odpowiedź była twierdząca, a tylko dla 19% nie.

Z drugiej jednak strony nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać, padło bowiem pytanie również o jakość wyników wyszukiwania, i tutaj dla zarządzających wyszukiwarkami i właścicieli stron pojawiających się w wynikach pojawia się pole do popisu, jeśli chodzi o poprawę tej jakości.

 

Jakość wyników

 

Dla 70% badanych największym problemem jest fakt, że ich zapytanie generuje odpowiedzi nie mające związku z pytaniem, podczas gdy tylko 13% nie mogło znaleźć tego, czego chciało.

Co się tyczy lidera rynku, Google, według ankiety przeprowadzonej ostatnio przez serwis Lifehacker aż 77% internatów z 10 000 badanych osób, stwierdziło, że Google jest podatna na spam, i że jakość jej wyników uległa pogorszeniu.

Jak widać, początek roku nie okazał się zbyt łaskawy dla wyszukiwarek, ale być może zmusi je to do jeszcze bardziej wytężonej pracy nad poprawą jakości wyników, a tym samym rok 2011 okaże się dobry dla nas, internautów.

Jednocześnie pozycjonowanie musi cały czas ewoluować i dostosowywać się do wymagań algorytmów wyszukiwarki – oraz internautów!

Źródło: SearchEngineLand
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55