Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Google pod koniec roku 2009 zakupiło firmę AdMob, która specjalizuje się w reklamie na telefony komórkowe. AdMob jest platformą, w której reklama jest wyświetlana wewnątrz dedykowanych aplikacji na telefonach komórkowych podłączonych do sieci Internet bądź na mobilnych stronach internetowych. AdMob umożliwia reklamodawcy stworzenie reklamy, wybór miejsca publikacji oraz ich target (wybranie lokalizacji, sieci komórkowej, platformy mobilnej oraz marki telefonu, na którym ma być wyświetlana reklama). Kwota na jaką opiewała transakcja wyniosła 750 milionów dolarów. Zważywszy na to, że rynek reklamy mobilnej w USA w roku 2008 wyniósł 160 mln dolarów, transakcja przekroczyła kilkukrotnie wartość samego rynku. Było to jedno z największych przejęć w historii Google – zaraz po zakupie YouTube w 2006 r (1,65 miliarda dolarów) oraz DoubleClick w 2008 r. (1,3 miliarda dolarów). Zakup na pewno był przemyślany gdyż według raportu firmy analitycznej Jupiter Research wartość rynku reklamy mobilnej w 2014 roku osiągnie 13 mld dolarów. Google stworzyło nawet specjalną stronę internetową, na której wyjaśnia powody zakupu firmy AdMob. Ciekawy jest również fakt, że zaraz po Google na zakupy wybrało się Apple. Na początku stycznia zakupiło za 250 milionów dolarów firmę Quattro Wireless zajmującą się również emisją reklam w telefonach komórkowych. W planach Apple jest utworzenie nowej platformy mobilnej reklamy pod nazwą iAd, której premierę spekuluje się po premierze rynkowej nowego produktu spod znaku nadgryzionego jabłka – iPad’a. W najbliższym czasie możemy spodziewać się rewolucji związanej z reklamą mobilną. Strategia obecności na trzech ekranach (telewizor, komputer, telefony komórkowe) staje się polem zainteresowania największych graczy, a co za tym idzie, możliwość dotarcia do potencjalnego klienta staje się coraz szersza. Źródło: Google Blog
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: