Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 25.05.2010

Nikt się nie dowie, czego szukałeś… szyfrowana wyszukiwarka Google

Nawet mało doświadczony haker jest w stanie podsłuchać nieszyfrowane zapytania, jakie wyszukiwarce Google zadają użytkownicy sieci. Tym samym nasze kwerendy nie są do końca takie bezpieczne. Może wielu osobom nie sprawia to żadnego problemu, ale zapewne znajdzie się grono użytkowników, którzy czują się z tą świadomością co najmniej niezręcznie.

 

Google wprowadza SSL

 

Wychodząc naprzeciw naszej potrzebie prywatności Google uruchomiło obsługę protokołu HTTPS! Jak zwykle bywa z tego typu nowinkami, usługa dostępna jest na razie wyłącznie dla domeny google.com i oznaczona jako wersja beta. Aby ją przetestować, wystarczy odwiedzić https://www.google.com.

Co prawda możliwe jest nadal wyśledzenie sposobu wywołania wyszukiwarki, ale zapytanie pozostaje ukryte – szyfrowane dla sieciowych podglądaczy, podobnie jak każdy referrer (odnośnik do serwisów internetowych wyświetlający się na stronie wyników wyszukiwania).

Utrudni to nieco pozycjonowanie – nie będziemy mieli dostępu do informacji po jakich zapytaniach internauci odwiedzili naszą stronę. Dla doświadczonej agencji SEO nie jest to jednak duży problem – pozycje stron naszych Klientów nie są zagrożone przez tę zmianę.

Wyszukiwania przy użyciu protokołu SSL znacząco obciążają serwery Google, więc póki co nie możemy się spodziewać wprowadzenia takiej opcji do regionalnych wyszukiwarek Google, w tym google.pl. Również metody pozycjonowania na razie nie ulegną zmianom w związku z tą informacją.

Za to wszyscy użytkownicy Gmail od początku roku niejako zmuszeni zostali do szyfrowania SSL, które jest ustawione obecnie jako domyślne – nawet nie wpisując „https” przekierowani zostaniemy do chronionej wersji serwisu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:55 min 27.03.2009 Kierunek jest tylko jeden - Internet! Reklamodawcy, którzy chcieliby zaistnieć w Sieci, nie muszą już dłużej zastanawiać się, czy warto. Oczywiście, że warto, a nawet trzeba się tam pokazać, aby zyskać w oczach konkurencji oraz potencjalnych klientów. Rynek reklamy internetowej osiąga imponujące wzrosty, ku niezadowoleniu sceptyków rzecz jasna. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zadbać o sąsiadów – czyli pozycjonowanie lokalne w praktyce Ikona 4:10 min 27.01.2023 Świadczysz usługi stacjonarnie lub z dojazdem na wybranym obszarze? W takim przypadku sprawdzi się pozycjonowanie lokalne, tj. skierowane do odbiorców z konkretnego regionu. Pisząc jeszcze prościej, są to działania online, dzięki którym informacje o Twojej firmie dotrą do Twoich bliższych i dalszych sąsiadów, a więc grupy docelowej Twojego biznesu. Od czego zacząć? W artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Snapchat wprowadza Memories i zmienia User Experience Ikona 03:40 min 11.07.2016 Tym, czym Snapchat wyróżnia się na tle innych portali społecznościowych jest ulotność prezentowanych treści, która przekłada się na ich większą autentyczność. Znikające po odtworzeniu zdjęcia czy filmy stanowią unikalny zapis chwili, naturalny i spontaniczny. Jednak po wprowadzonych w ostatnich dniach zmianach, wszystko to stało się w znacznym stopniu nieaktualne. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700