Ikona 04:25 min Ikona 05.07.2017

O FOMO pisaliśmy już jakiś czas temu. Nie da się jednak ukryć, ze fear of missing out przybiera na sile. Wiele osób obawia się, że coś je ominie – może to być wydarzenie, o którym wszyscy wiedzieli, a nawet jakieś popularne powiedzonko. Każdy z nas zna chyba ten rodzaj skrępowania, który czujemy, gdy nasze towarzystwo nawiązuje do czegoś, co zobaczyło w Internecie, a my kompletnie nie wiemy o co chodzi. Niektórzy są uzależnieni od sprawdzania Facebooka, inni – od „kontrolowania” sytuacji na świecie. Dla tych, którzy wyrażają zainteresowanie newsami niewątpliwie przydatne są Wiadomości Google, które niedawno zostały ulepszone.

 

Trochę historii FOMO

 

Wiadomości Google to tzw. czytnik kanałów, który umożliwia zapoznanie się z artykułami udostępnianymi na różnych serwisach internetowych. Wersja testowa została opublikowana w 2002 roku, zaś oficjalnie stroną możemy cieszyć się od roku 2006. Od tej pory dzięki Wiadomościom Google użytkownicy mogą w prosty sposób przeglądać najnowsze informacje – zarówno te z zakresu polityki, jak i sportowe czy nawet lokalne. Niedawno Google postanowiło udoskonalić układ strony w przeglądarce – wszystko po to, by korzystanie z niej było jeszcze bardziej komfortowe.

 

Poniżej w skrócie przedstawiamy, jakie ulepszenia można od teraz zauważyć w Wiadomościach Google.

 

Układ SERP

 

Poprzedni układ strony był zdecydowanie gorzej uporządkowany, a wygląd całości był po prostu przestarzały. Przez to odnalezienie interesującej nas informacji było trudniejsze i mniej intuicyjne. Ponieważ poszczególne boksy na stronie nie były dostatecznie odgrodzone od siebie, cały content zlewał się w jedno.

 

Teraz układ jest znacznie lepiej uporządkowany – po prawej widzimy np. etykiety, które odnoszą nas do zbioru artykułów na dany temat. Wśród nich znajdują się najpopularniejsze aktualnie tematy – przykładowo w tej chwili znajdziemy na stronie etykietę „Donald Trump”, która umożliwi nam zapoznanie się z informacjami o nadchodzącej wizycie prezydenta w Polsce. Dodatkowo zrezygnowano z prezentowania początku tekstu każdego artykułu – od tej chwili widzimy tylko nagłówki.

 

Po lewej stronie można zauważyć wyszczególnione sekcje, takie jak „Najważniejsze artykuły”, „Świat”, „Polska” i wiele innych. Dzięki tak uporządkowanej strukturze strony każdy łatwo może dotrzeć do informacji, które najbardziej go ciekawią.

 

Nawigacja SERP

 

Na samej górze strony można zauważyć zakładki, które kolejno nazywają się „Nagłówki”, „Lokalne” oraz „Dla Ciebie”. Jeżeli jesteśmy zalogowani do swojego konta Google, dwie ostatnie zakładki zostaną spersonalizowane tak, by dostarczać nam informacji, które najbardziej nas zainteresują oraz dotyczą naszego regionu. W sekcji „Dla Ciebie” można zaznaczyć nasze zainteresowania. To bardzo ciekawa opcja, ponieważ nie musimy tracić czasu na ręczną selekcję artykułów. Dzięki temu układ strony staje się jeszcze lepiej uporządkowany i prosty w odbiorze.

 

Personalizacja wyszukiwarki Google

 

A skoro już jesteśmy przy zakładce „Dla Ciebie”, warto wspomnieć o innych możliwościach personalizacji oferowanych przez Wiadomości Google. Poza zaznaczeniem najbardziej interesujących nas tematów, możemy również oznaczyć źródła, z których lubimy dostawać informacje – wtedy automatycznie zaczniemy otrzymywać z nich więcej bieżących treści.

 

Wiarygodność

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, przez co odmienne portale informacyjne mogą przedstawiać tę samą kwestię na różne sposoby. Często zamiast przedstawiać same fakty, dziennikarze publikują raczej ich interpretację – szczególnie wtedy, gdy temat wywołuje kontrowersje i skrajne emocje.

 

Google pragnie, by jego użytkownicy byli w stanie wyrobić sobie własne zdanie, w czym pomaga poprzez dostarczanie odbiorcom wiele artykułów na jeden temat. Klikając na wybrany artykuł pod nim ujawniają się również inne – pochodzące z odmiennych serwisów. Poniżej znaleźć się mogą również odnośniki do filmików, dotyczących danego tematu, ponieważ rola tego typu plików wciąż rośnie. Dzięki temu odbiorcy mają szerszy kontekst danej sprawy, a sam Google nie jest posądzany o przedstawianie newsów tylko z jednego źródła.

 

Podsumowując

 

Google kolejny raz udowodniło, że komfort i preferencje użytkownika są dla niego najważniejsze. Stałe udoskonalanie swoich usług świadczy o tym, że firma doskonale przeczuwa, kiedy któryś z produktów nie odpowiada na potrzeby współczesnego Internauty. Najnowsze zmiany w układzie i funkcjonalnościach Wiadomości Google, takie jak sprawniejsze odnajdywanie powiązanych tematycznie artykułów, czytelny układ oraz lepsza nawigacja na pewno ułatwią korzystanie z tego narzędzia.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 10.07.2017 Skąd biorą się nasze potrzeby? Czego oczekujemy? Dokąd zmierzają nasze wymagania? Zmieniający się świat i możliwości, jakie przed nami stawia, zwiększają nasz apetyt na więcej: informacji, wrażeń, doświadczeń. Jak się okazuje, oczekiwania użytkowników sieci są wyższe niż kiedykolwiek, a to z kolei wymaga od marketingowców nowych (to znaczy lepszych!) sposobów działania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:20 min 11.07.2017 Z pewnością każdy z Was kliknął kiedyś zaszokowany nagłówkiem informującym o nagłej śmierci jakiejś gwiazdy, niewiarygodnym zjawisku czy szokującym wydarzeniu. Fake-newsy, czyli wyssane z palca informacje, rozprzestrzeniają się w mediach społecznościowych lotem błyskawicy. Spreparowane wydarzenia to jednak nie tylko niewinna zabawa czy żarty. W jakim celu powstają fake-newsy i czy ktoś na nich zyskuje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:25 min 31.05.2017 Podczas ostatniej konferencji Google I/O 2017 poświęconej w dużej mierze sztucznej inteligencji, gigant z Mountain View zaprezentował swoje nowe projekty, a także dokonania związane z uczeniem maszynowym. Jednym z nich jest aplikacja Google Lens, przy pomocy której zwykli użytkownicy smartfonów będą mogli skorzystać z odrobiny potencjału jaki kryje w sobie sztuczna inteligencja. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700