Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 05.07.2017

Nowe i lepsze Wiadomości Google

O FOMO pisaliśmy już jakiś czas temu. Nie da się jednak ukryć, ze fear of missing out przybiera na sile. Wiele osób obawia się, że coś je ominie – może to być wydarzenie, o którym wszyscy wiedzieli, a nawet jakieś popularne powiedzonko. Każdy z nas zna chyba ten rodzaj skrępowania, który czujemy, gdy nasze towarzystwo nawiązuje do czegoś, co zobaczyło w Internecie, a my kompletnie nie wiemy o co chodzi. Niektórzy są uzależnieni od sprawdzania Facebooka, inni – od „kontrolowania” sytuacji na świecie. Dla tych, którzy wyrażają zainteresowanie newsami niewątpliwie przydatne są Wiadomości Google, które niedawno zostały ulepszone.

 

Trochę historii FOMO

 

Wiadomości Google to tzw. czytnik kanałów, który umożliwia zapoznanie się z artykułami udostępnianymi na różnych serwisach internetowych. Wersja testowa została opublikowana w 2002 roku, zaś oficjalnie stroną możemy cieszyć się od roku 2006. Od tej pory dzięki Wiadomościom Google użytkownicy mogą w prosty sposób przeglądać najnowsze informacje – zarówno te z zakresu polityki, jak i sportowe czy nawet lokalne. Niedawno Google postanowiło udoskonalić układ strony w przeglądarce – wszystko po to, by korzystanie z niej było jeszcze bardziej komfortowe.

Poniżej w skrócie przedstawiamy, jakie ulepszenia można od teraz zauważyć w Wiadomościach Google.

 

Układ SERP

 

Poprzedni układ strony był zdecydowanie gorzej uporządkowany, a wygląd całości był po prostu przestarzały. Przez to odnalezienie interesującej nas informacji było trudniejsze i mniej intuicyjne. Ponieważ poszczególne boksy na stronie nie były dostatecznie odgrodzone od siebie, cały content zlewał się w jedno.

Teraz układ jest znacznie lepiej uporządkowany – po prawej widzimy np. etykiety, które odnoszą nas do zbioru artykułów na dany temat. Wśród nich znajdują się najpopularniejsze aktualnie tematy – przykładowo w tej chwili znajdziemy na stronie etykietę „Donald Trump”, która umożliwi nam zapoznanie się z informacjami o nadchodzącej wizycie prezydenta w Polsce. Dodatkowo zrezygnowano z prezentowania początku tekstu każdego artykułu – od tej chwili widzimy tylko nagłówki.

Po lewej stronie można zauważyć wyszczególnione sekcje, takie jak „Najważniejsze artykuły”, „Świat”, „Polska” i wiele innych. Dzięki tak uporządkowanej strukturze strony każdy łatwo może dotrzeć do informacji, które najbardziej go ciekawią.

Źródło: Blog Google

 

Nawigacja SERP

Na samej górze strony można zauważyć zakładki, które kolejno nazywają się „Nagłówki”, „Lokalne” oraz „Dla Ciebie”. Jeżeli jesteśmy zalogowani do swojego konta Google, dwie ostatnie zakładki zostaną spersonalizowane tak, by dostarczać nam informacji, które najbardziej nas zainteresują oraz dotyczą naszego regionu. W sekcji „Dla Ciebie” można zaznaczyć nasze zainteresowania. To bardzo ciekawa opcja, ponieważ nie musimy tracić czasu na ręczną selekcję artykułów. Dzięki temu układ strony staje się jeszcze lepiej uporządkowany i prosty w odbiorze.

 

Personalizacja wyszukiwarki Google

 

A skoro już jesteśmy przy zakładce „Dla Ciebie”, warto wspomnieć o innych możliwościach personalizacji oferowanych przez Wiadomości Google. Poza zaznaczeniem najbardziej interesujących nas tematów, możemy również oznaczyć źródła, z których lubimy dostawać informacje – wtedy automatycznie zaczniemy otrzymywać z nich więcej bieżących treści.

 

Wiarygodność

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, przez co odmienne portale informacyjne mogą przedstawiać tę samą kwestię na różne sposoby. Często zamiast przedstawiać same fakty, dziennikarze publikują raczej ich interpretację – szczególnie wtedy, gdy temat wywołuje kontrowersje i skrajne emocje.

Google pragnie, by jego użytkownicy byli w stanie wyrobić sobie własne zdanie, w czym pomaga poprzez dostarczanie odbiorcom wiele artykułów na jeden temat. Klikając na wybrany artykuł pod nim ujawniają się również inne – pochodzące z odmiennych serwisów. Poniżej znaleźć się mogą również odnośniki do filmików, dotyczących danego tematu, ponieważ rola tego typu plików wciąż rośnie. Dzięki temu odbiorcy mają szerszy kontekst danej sprawy, a sam Google nie jest posądzany o przedstawianie newsów tylko z jednego źródła.

Źródło: Wiadomości Google

 

Podsumowując

Google kolejny raz udowodniło, że komfort i preferencje użytkownika są dla niego najważniejsze. Stałe udoskonalanie swoich usług świadczy o tym, że firma doskonale przeczuwa, kiedy któryś z produktów nie odpowiada na potrzeby współczesnego Internauty. Najnowsze zmiany w układzie i funkcjonalnościach Wiadomości Google, takie jak sprawniejsze odnajdywanie powiązanych tematycznie artykułów, czytelny układ oraz lepsza nawigacja na pewno ułatwią korzystanie z tego narzędzia.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55