Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 10.07.2017

Doświadczenie użytkownika. Ewolucja

Doświadczenie użytkownika (ang. User Experience) to najprościej ujmując miara satysfakcji osoby korzystającej ze strony internetowej, na którą składa się użyteczność, efektywność i wydajność witryny. Użytkownik czerpiący z jej zasobów powinien być w pełni zadowolony z tego, co udało mu się w ten sposób uzyskać. By doświadczenie było jak najbardziej pozytywne, należy stosować wiele zabiegów, mających na celu zwiększenie przydatności oraz czytelności contentu.

Współczynnik ten okazuje się dość płynny, o czym świadczą najnowsze obserwacje Jasona Spero. Wiceprezes Google ds. Globalnych Rozwiązań przyjrzał się zachowaniom konsumentów korzystających na co dzień z zasobów sieci przy użyciu urządzeń mobilnych, odkrywając nowe, ewoluujące na naszych oczach doświadczenia.

 

Czego oczekuje klient?

 

Budowanie pozytywnego doświadczenia jest sporym wyzwaniem: użytkownik z reguły nie daje drugiej szansy firmie, która nie spełniła jego oczekiwań lub która zdecydowała się na wprowadzenie eksperymentalnych zmian. Z drugiej strony jest to konieczne, by na bieżąco odpowiadać na rosnące wymagania użytkowników sieci.

Jason Spero zaleca jednak, by przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian mających zwiększyć satysfakcję odbiorców, przyjrzeć się ich oczekiwaniom. Prezentuje trzy rzeczy, które pozwalają zbliżyć markę do konsumenta. Można zamknąć je w słowach: „faster”, „better” i „everywere”.

Źródło: think with Google

„Help me faster”

(w wolnym tłumaczeniu: pomóż mi zrobić to szybciej)

Technologia pomaga w załatwianiu codziennych spraw, a jej możliwości stają się wręcz nieograniczone. Wystarczy posiadać telefon z dostępem do sieci, by zapłacić za kawę, zabukować lot, zrobić przelew, zeskanować fragment książki i zrobić zakupy przez Internet przy pomocy poleceń głosowych – a wszystko w zaledwie kilka sekund. Doświadczenie użytkownika staje się więc SZYBSZE. Konsumenci są niecierpliwi, a efekt chcą widzieć natychmiast. W tym celu poszukują stron i firm, które zrobią to w jak najkrótszym czasie.

Jeśli otwieranie strony mobilnej zajmuje więcej niż 3 sekundy, nawet 53% użytkowników rezygnuje z przeglądania witryny.

“Know me better”

(w wolnym tłumaczeniu: poznaj mnie lepiej)

Indywidualizowanie doświadczenia tworzy platformę porozumienia między konsumentem a marką, a ponadto ociepla jej wizerunek. Ważne jest szukanie wspólnych potrzeb oraz bazowanie na podobnych wyobrażeniach dotyczących usługi bądź produktu. Doświadczenie staje się więc INDYWIDUALNE.

Jednak, jak podkreśla Jason Spero, personalizacja jest pewną strategią działania, nie zaś cechą doświadczenia. By było ono pozytywne, warto korzystać z sygnałów wysyłanych przez klientów – poprzez najczęściej wpisywane frazy w wyszukiwarce bądź dane gromadzone w CRM. Posłuży to dopasowaniu oferty do konkretnej grupy odbiorców, jednak z wrażeniem, że została skrojona na miarę tej jednej, zainteresowanej nią osoby.

89% sprzedawców w USA zauważyło wzrost przychodów po spersonalizowaniu swoich witryn oraz aplikacji mobilnych.

“Wow me everywhere”

(w wolnym tłumaczeniu: bądź obecny wszędzie)

Każda funkcjonująca obecnie na rynku marka powinna dobrze zastanowić się nad kanałami, jakimi dociera do potencjalnych klientów. Użytkownicy oczekują dziś, że usługi i produkty dostępne będą na kilka różnych, połączonych ze sobą sposobów. Muszą zarazem do siebie pasować i za każdym razem wzbudzać podobne odczucia tak, by doświadczenia użytkownika były SPÓJNE.

Zdaniem  Jasona Spero należy w tym celu postawić na mobilność, a także skupić się na usunięciu bariery między offline a online. Jak? Wystarczy umożliwić zamówienie produktu przez Internet, odebranie go w wybranym punkcie oraz skorzystanie z dodatkowych usług zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie.

63% osób oczekuje od marki spójnego doświadczenia za każdym razem, gdy korzysta z jej usług. Jednak tylko 42% osób jest zdania, że marki rzeczywiście dążą do ujednolicenia doświadczenia.

Podsumowanie

Faster + Better + Everywere. To połączenie pozwoli na czerpanie korzyści ze stale zmieniającego się doświadczenia użytkownika. Wystarczy przyspieszyć działanie strony, stworzyć produkt lub usługę skrojoną na miarę, a następnie pozwolić klientowi na skorzystanie z oferty dowolną, wybraną przez niego drogą, przy zachowaniu tych samych standardów jakości.

Tylko tyle i aż tyle, by nie tylko stworzyć pozytywne doświadczenie użytkownika, ale także cieszyć się jego zaufaniem, lojalnością oraz rosnącymi przychodami. Te trzy podpowiedzi, wskazane przez osoby korzystające na co dzień z urządzeń mobilnych, mogą stać się wyznacznikiem kolejnych, efektywnych działań marketingowych podejmowanych przez markę.

Jak trafnie komentuje Jason Spero:

Nie jesteśmy już konkurencyjni wobec najlepszych doświadczeń w naszej branży. Teraz konkurujemy z najlepszymi doświadczeniami, jakie kiedykolwiek miał konsument.

Źródło: think with Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co działo się w marketingu cyfrowym w sierpniu 2022? Ikona 5:10 min 02.09.2022 Lato powoli dobiega końca, a to idealna okazja do tego, żeby podsumować co działo się w marketingu internetowym w sierpniu! Od razu uprzedzamy, nie będziemy tylko wspominać! W artykule znajdziecie sporo nowości oraz informacji na temat tego, jak branżowi giganci szykują się na nadchodzącą jesień oraz zimę. Dlatego zapraszamy do lektury, to nie tylko solidna dawka wiedzy, ale również motywacji do tego, aby zadbać o własny biznes. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1) Ikona 03:45 min 11.04.2016 Firmowego fanpage’a warto prowadzić świadomie i wzorować się przy tym na najlepszych tego typu profilach. Prezentujemy osiem polskich stron facebookowych, których autorzy sztukę komunikacji z odbiorcą i nieustannego przyciągania jego uwagi poprzez wzbudzanie w nim zróżnicowanych stanów emocjonalnych opanowali do perfekcji. A skoro o przyciąganiu uwagi mowa – za jakiś czas pojawi się część druga. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na platformach społecznościowych:  nowe trendy i techniki skutecznego docierania do grupy docelowej Ikona 6:00 min 16.08.2023 Dzięki reklamie w social mediach firmy docierają do nowych odbiorców i zwiększają zainteresowanie swoimi produktami lub usługami. Jak skutecznie trafić do osób, które są zainteresowane właśnie Twoją ofertą? Podpowiadamy! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700