Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 14.06.2010

Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony

Google na swoich krajowych blogach potwierdził, że zapowiadany od kilku miesięcy nowy system indeksowania sieci o nazwie Caffeine został wdrożony. Mieliśmy przecieki, że na niektórych serwerach odbywały się już testy nowego oprogramowania wyszukiwarki, lecz żadne oficjalne źródło tego nie potwierdzało.

Dzięki „kofeinie” zawartość Internetu nie będzie indeksowana dużymi warstwami, jak było to do tej pory, lecz mniejszymi częściami, co pozwoli na aktualizację wyników wyszukiwania nieprzerwanie i globalnie, dając o 50% świeższe wyniki.

Stary silnik analizował indeks warstwami, co nieraz przekładało się na częstotliwość aktualizacji wyników – niektóre były częściej aktualizowana, a inne rzadziej. Co oczywiście wpływało na pozycjonowanie – na efekty wprowadzanych zmian często trzeba było czekać bardzo długo.

Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony
„Kofeina” po odnalezieniu nowej strony, bądź nowszej wersji serwisu, dodaje ją bezpośrednio do indeksu. Nowy silnik pozwala na analizę większej liczby stron.

Oczywistym jest fakt, że codziennie powstają setki nowych serwisów internetowych. Google zobrazowało nowy indeks jako stertę papierów, która w każdej sekundzie wzrasta o 5 kilometrów.

Według oficjalnych danych nowy silnik zajmuje ok. 100 mln gigabajtów w jednej bazie danych i wzrasta o kolejne setki tysięcy każdego dnia. Google zastosowało porównanie do 625 tysięcy iPodów o największej pojemności (ustawione jeden za drugim utworzyłyby ciąg o długości 65 km!).

Zmiany są rewolucyjne i bez precedensu – mające swoje przełożenie również w pozycjonowaniu. Ich wdrożenie przeciągało się od grudnia 2009 roku, gdyż tak poważne przeobrażenia wymagają olbrzymiej liczby niezbędnych testów, a ich wprowadzenie nie może odbywać się na zasadzie prób i błędów.

Źródło: Google Blog
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55