Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 14.06.2010

Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony

Google na swoich krajowych blogach potwierdził, że zapowiadany od kilku miesięcy nowy system indeksowania sieci o nazwie Caffeine został wdrożony. Mieliśmy przecieki, że na niektórych serwerach odbywały się już testy nowego oprogramowania wyszukiwarki, lecz żadne oficjalne źródło tego nie potwierdzało.

Dzięki „kofeinie” zawartość Internetu nie będzie indeksowana dużymi warstwami, jak było to do tej pory, lecz mniejszymi częściami, co pozwoli na aktualizację wyników wyszukiwania nieprzerwanie i globalnie, dając o 50% świeższe wyniki.

 

Jak było do tej pory?

 

Stary silnik analizował indeks warstwami, co nieraz przekładało się na częstotliwość aktualizacji wyników – niektóre były częściej aktualizowana, a inne rzadziej. Co oczywiście wpływało na pozycjonowanie – na efekty wprowadzanych zmian często trzeba było czekać bardzo długo.

 

Jak będzie teraz?

 

„Kofeina” po odnalezieniu nowej strony, bądź nowszej wersji serwisu, dodaje ją bezpośrednio do indeksu. Nowy silnik pozwala na analizę większej liczby stron.

Oczywistym jest fakt, że codziennie powstają setki nowych serwisów internetowych. Google zobrazowało nowy indeks jako stertę papierów, która w każdej sekundzie wzrasta o 5 kilometrów.

Według oficjalnych danych nowy silnik zajmuje ok. 100 mln gigabajtów w jednej bazie danych i wzrasta o kolejne setki tysięcy każdego dnia. Google zastosowało porównanie do 625 tysięcy iPodów o największej pojemności (ustawione jeden za drugim utworzyłyby ciąg o długości 65 km!).

Zmiany są rewolucyjne i bez precedensu – mające swoje przełożenie również w pozycjonowaniu. Ich wdrożenie przeciągało się od grudnia 2009 roku, gdyż tak poważne przeobrażenia wymagają olbrzymiej liczby niezbędnych testów, a ich wprowadzenie nie może odbywać się na zasadzie prób i błędów.

Źródło: Google Blog
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 13.07.2017 Działania marketingowe obejmują nie tylko te przygotowywane przez markę, ale i użytkowników. Mowa o User Generated Content, a w tym opinie, recenzje bądź zdjęcia, które pokazują stopień zadowolenia użytkowników ze świadczonych przez firmę usług. Jednak najtrudniejszym zadaniem może okazać się nakłonienie ich do zostawienia takiego wpisu - a już najlepiej pozytywnego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 11.09.2008 Nowa przeglądarka internetowa właśnie pojawiła się na rynku! Czy jest w stanie przełamać hegemonię najpopularniejszych obecnie narzędzi do przeglądania internetu? Jakimi funkcjami i cechami chce przekonać użytkowników do zainstalowania, przetestowania i codziennego korzystania z nowego rozwiązania? Przygotowaliśmy krótki zbiór informacji na temat tego nowego oprogramowania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 22.01.2019 Prawdopodobnie na tak postawione pytanie Asystent Google Wam nie odpowie albo udzieli wymijającej odpowiedzi. Jednak sam fakt, że możecie z nim porozmawiać po polsku to już naprawdę coś! To niewątpliwie duży krok w kierunku zastosowania sztucznej inteligencji w codziennym życiu przy wykorzystaniu rodzimej mowy. Do tej pory był to anglojęzyczny przywilej. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700