Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Gdy do serwera wysłane zostaje żądanie udostępnienia nieistniejącej strony witryny, serwer w odpowiedzi zwraca błąd 404 (nie znaleziono). Jest to jednoznaczna informacja dla wyszukiwarek, że strona jest niedostępna i nie należy jej indeksować.
Oprócz zwrócenia kodu 404 dla nieistniejącej strony, serwer zwraca stronę błędu (standardową z komunikatem „Not Found” lub niestandardową , podająca dodatkowe informacje o witrynie, czyli bardziej przyjazną użytkownikom). Nie działa to jednak w drugą stronę. Jeżeli strona zawiera informację o błędzie 404, wcale nie musi to oznaczać, że jest to strona błędu 404.
Zwrócenie kodu 200 nieistniejącej strony bądź też przekierowanie jej do strony głównej może być źródłem problemów w pozycjonowaniu. Sytuacja taka określana jest mianem pozornych błędów 404.
W ostatnim czasie taka informacja została dodana do sekcji Błędy indeksowania narzędzi dla webmasterów Google, jako kolejna z możliwych przyczyn niemożności zaindeksowania danej strony.
Oprócz listy adresów URL pozornych błędów 404, Google podaje informację o szczegółach danego problemu. Mogą to być:
– treść typowa dla błędu 404,
– przekierowywanie do strony błędu.
Google zaleca, aby nieistniejące strony zwracały kod 404 lub 410, a nie tylko informowały o braku dostępu. Z punktu widzenia pozycjonowania należy zatem pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu kodu odpowiedzi. Wówczas taka strona nie będzie pobierana przez wyszukiwarki, ani w rezultacie indeksowana.
Dzięki temu zapobiegniemy opóźnieniom wykrycia wartościowych stron z unikalnymi treściami lub zmniejszeniu częstotliwości ich odwiedzania. Co może przełożyć się na efekty, jakie przenosi pozycjonowanie.
Źródło: GoogleWebmasterCentral, Google
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: