Ikona 01:10 min Ikona 17.06.2010

Pozorne błędy 404 w narzędziach dla webmasterów Google

Gdy do serwera wysłane zostaje żądanie udostępnienia nieistniejącej strony witryny, serwer w odpowiedzi zwraca błąd 404 (nie znaleziono). Jest to jednoznaczna informacja dla wyszukiwarek, że strona jest niedostępna i nie należy jej indeksować.

Oprócz zwrócenia kodu 404 dla nieistniejącej strony, serwer zwraca stronę błędu (standardową z komunikatem „Not Found” lub niestandardową , podająca dodatkowe informacje o witrynie, czyli bardziej przyjazną użytkownikom). Nie działa to jednak w drugą stronę. Jeżeli strona zawiera informację o błędzie 404, wcale nie musi to oznaczać, że jest to strona błędu 404.

 

Pozorny błąd 404

 

Zwrócenie kodu 200 nieistniejącej strony bądź też przekierowanie jej do strony głównej może być źródłem problemów w pozycjonowaniu. Sytuacja taka określana jest mianem pozornych błędów 404.

W ostatnim czasie taka informacja została dodana do sekcji Błędy indeksowania narzędzi dla webmasterów Google, jako kolejna z możliwych przyczyn niemożności zaindeksowania danej strony.

Oprócz listy adresów URL pozornych błędów 404, Google podaje informację o szczegółach danego problemu. Mogą to być:

– treść typowa dla błędu 404,
– przekierowywanie do strony błędu.

 

Zalecenia Google

 

Google zaleca, aby nieistniejące strony zwracały kod 404 lub 410, a nie tylko informowały o braku dostępu. Z punktu widzenia pozycjonowania należy zatem pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu kodu odpowiedzi. Wówczas taka strona nie będzie pobierana przez wyszukiwarki, ani w rezultacie indeksowana.

Dzięki temu zapobiegniemy opóźnieniom wykrycia wartościowych stron z unikalnymi treściami lub zmniejszeniu częstotliwości ich odwiedzania. Co może przełożyć się na efekty, jakie przenosi pozycjonowanie.

Źródło: GoogleWebmasterCentral, Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 02.07.2010 Ze względu na częste zmiany algorytmów Google, warto brać pod uwagę wszystkie kwestie związane z naszą stroną internetową. Zalicza się do nich także wybór dostawcy usług hostingowych. W tekście znajdziesz przydatne informacje poświęcone hostingowi, a  także elementy, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę podczas szukania w sieci miejsca dla swojej strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 20.07.2010 Zastanawiacie się, czy na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to się dzieje w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowską mapę świata". Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój tego sektora, m.in. zmiany algorytmów, które zwiększają trudność  pozycjonowania oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 14.06.2010 Nowa infrastruktura została (w końcu!) wdrożona. Caffeine (kofeina), jak została nazwana ta zmiana, pozwoli Google szybciej i wydajniej indeksować zasoby internetu. Według słów przedstawicieli wyszukiwarki, dzięki wprowadzonym zmianom wyniki mogą być nawet o 50% świeższe. Jest to zmiana kluczowa i niezbędna dla samej wyszukiwarki - w końcu liczba stron dostępnych w internecie rośnie w nieprawdopodobnym wręcz tempie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700