Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 17.06.2010

Pozorne błędy 404 w narzędziach dla webmasterów Google

Gdy do serwera wysłane zostaje żądanie udostępnienia nieistniejącej strony witryny, serwer w odpowiedzi zwraca błąd 404 (nie znaleziono). Jest to jednoznaczna informacja dla wyszukiwarek, że strona jest niedostępna i nie należy jej indeksować.

Oprócz zwrócenia kodu 404 dla nieistniejącej strony, serwer zwraca stronę błędu (standardową z komunikatem „Not Found” lub niestandardową , podająca dodatkowe informacje o witrynie, czyli bardziej przyjazną użytkownikom). Nie działa to jednak w drugą stronę. Jeżeli strona zawiera informację o błędzie 404, wcale nie musi to oznaczać, że jest to strona błędu 404.

Zwrócenie kodu 200 nieistniejącej strony bądź też przekierowanie jej do strony głównej może być źródłem problemów w pozycjonowaniu. Sytuacja taka określana jest mianem pozornych błędów 404.

W ostatnim czasie taka informacja została dodana do sekcji Błędy indeksowania narzędzi dla webmasterów Google, jako kolejna z możliwych przyczyn niemożności zaindeksowania danej strony.

Oprócz listy adresów URL pozornych błędów 404, Google podaje informację o szczegółach danego problemu. Mogą to być:

– treść typowa dla błędu 404,
– przekierowywanie do strony błędu.

Google zaleca, aby nieistniejące strony zwracały kod 404 lub 410, a nie tylko informowały o braku dostępu. Z punktu widzenia pozycjonowania należy zatem pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu kodu odpowiedzi. Wówczas taka strona nie będzie pobierana przez wyszukiwarki, ani w rezultacie indeksowana.

Dzięki temu zapobiegniemy opóźnieniom wykrycia wartościowych stron z unikalnymi treściami lub zmniejszeniu częstotliwości ich odwiedzania. Co może przełożyć się na efekty, jakie przenosi pozycjonowanie.

Źródło: GoogleWebmasterCentral, Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55