Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 26.02.2010

Local listings Ads

Ponieważ Google stara się serwować nam możliwie najbardziej przydatne informacje, coraz częściej mamy do czynienia z tzw. blended search, czyli wynikami wyszukiwania w różnych formatach, takich jak mapki, filmy czy obrazki. Skutkuje to faktem, że dobre pozycjonowanie nie wiąże się już tylko z wysoką pozycją w wyszukiwarkach, ale umożliwia również zaistnienie firmy w takich mediach jak Youtube, Google Maps czy Image Search.

 

Kluczowy element pozycjonowania w erze blended search.

W przypadku Google Maps informacja ta jest istotna, ponieważ funkcja znajduje się na szczycie rankingu wyszukiwań i odnosi się do lokalnych przedsiębiorstw i usługodawców. Od 2009 roku Google sporo pracuje nad rozwinięciem i unowocześnieniem reklamy lokalnej. W sierpniu 2009 roku pojawiła się reklama rozszerzona, dzięki której na mapie wyświetlane są dodatkowe informacje o przedsiębiorstwie takie jak adres czy numer telefonu. Oprócz tego, coraz częściej wyniki ograniczone zaczynają się od tzw. packa Google, czyli zestawu linków wraz z mapą, powiązanych z regionem odpowiadającym naszemu zapytaniu. Jednak to nie koniec nowości związanych z reklamą lokalną. Od kilku miesięcy Google testuje niezależną od AdWords usługę, zwaną Local Listings Ads, pojawiającą się w formie dodatkowych linków kierujących na mapy Google, wyświetlanych na charakterystycznym żółtym tle, zaraz nad wynikami wyszukiwań. Ponieważ Local Listings Ads jest ciągle w fazie testów, można na razie tylko spekulować, co do ich konfiguracji i rozmieszczenia.

 

Usługa Google dla lokalnych przedsiębiorstw – przewaga dla małych firm.

Local Listings Ads zasadniczo różnią się od AdWords. Przede wszystkim będą one opłacane w formie jednorazowej, miesięcznej opłaty, co ma ułatwić małym, lokalnym firmom możliwość reklamowania się, bez konieczności wydawanie dużych sum na kampanie marketingowe. Oprócz tego, za pomocą Local Listings Ads, będą mogły się reklamować tylko firmy zarejestrowane w Centrum Firm Lokalnych. Wyświetlanie linków przyjmie formę rotacyjną. Local Listings Ads nie będą zawierały również opisu działalności firm. Dodatkowym atutem tej usługi jest fakt, że Google zamierza udostępnić panel, za pomocą którego właściciel będzie mógł na bieżąco kontrolować ilość kliknięć oraz telefonów wykonanych bezpośrednio z reklamy do firmy (funkcja Click-to-Call). Przed tego rodzaju połączeniem zostanie nadany komunikat, że rozmowa została zapewniona przez Google. Dla małych i średnich przedsiębiorców, usługa Local Listings Ads będzie niezwykle korzystna, ponieważ pomoże im zaistnieć w Google przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Miejmy nadzieję, że Local Listings Ads szybko wyjdą z wersji testowych i zostaną zaprezentowane w Europie, dopiero wtedy sami przekonamy co do ich funkcjonalności.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55