Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 04.03.2010

Reklama online w 2010 roku

W roku 2010 można się spodziewać wyraźnego wzrostu nakładów polskich firm na reklamę internetową. IAB Polska prognozuje 35 proc. wzrost w tym segmencie rynku. Reklama online jako jedna z niewielu form komunikacji z klientem wyszła z tarczą z ogólnoświatowego kryzysu. W ostatnim kwartale 2009 roku wartość przychodów brutto firm oferujących reklamę w sieci wyniosła ponad 300 mln złotych. W porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku, wydatki na internetową formę reklamy wzrosły o 15%.

W 2010 roku Internet pod względem wydatków firm na reklamę jeszcze nie dogoni telewizji, jednakże z prasą powinien sobie już poradzić. A przynajmniej będzie w jej pobliżu.

Reklama online przybiera różne postacie. Z zestawienia przygotowanego przez IAB Polska wynika, że zdecydowanie najczęściej reklama w sieci przyjmuje formę tzw. displayów, czyli bannerów reklamowych:

W analogicznym czasie roku 2008 sytuacja wyglądała bardzo podobnie:

Takie statystyki zastanawiają – zarówno ekspertów, jak i zwykłych użytkowników sieci. Banner reklamowy – tak znienawidzony przez wszystkich, nagle pokazujący się na stronie z uciekającym krzyżykiem, a czasem nawet bez niego – króluje wśród form promocji firm, produktów i usług w sieci.

Wielu ekspertów twierdzi jednak, że trend ten powoli będzie ulegał zmianie. Nadchodzi czas coraz większych inwestycji w SEM, SEO, social media i e-mail marketing.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak założyć wizytówkę w Profilu Firmy w Google? Ikona 5:00 min 17.02.2023 Chcesz, żeby Twoja firma była widoczna na Mapach Google? Nie wiesz, jak to zrobić? Wejdź w nasz artykuł i dowiedz się, jak założyć wizytówkę w Profilu Firmy! Przekonaj się, co dzięki temu zyskasz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest rebranding marki? Ikona 05:10 min 24.09.2021 Nowy logotyp na dokumentach. Zmiana grafik w social mediach. Inny wygląd ofert. Z tym rebranding kojarzy się najczęściej. To tylko niektóre skutki rebrandingu, czyli długotrwałego procesu zmian wizualnych, komunikacyjnych i strategicznych w firmie. Interesuje Cię, jak taki proces wygląda od kuchni? Wejdź i przeczytaj! Opowiadamy o naszych doświadczeniach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2015 „Ty zmieniasz świat. My chcemy Ci pomóc” - to pierwsze słowa, które możemy przeczytać na stronie Google dla Organizacji Non-profit. Nie od dzisiaj wiadomo, że Google inwestuje w lepsze jutro. Ale patrząc w przyszłość, nie można zapomnieć o teraźniejszości. Na świecie istnieje wiele organizacji non-profit, które wkładają swoją pracę, środki i, co najważniejsze – serce, w pomoc innym. Google zdecydowało się pomóc zatem tym, którzy sami codziennie niosą pomoc... Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700