Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 18.01.2010

Jak reklamować ofertę sezonową?

Linki sponsorowane są wręcz stworzone do promocji ofert sezonowych. Kampanię AdWords uruchamiamy w przeciągu kilku dni (jest to czas potrzebny do zaksięgowania pieniędzy na kontach Google). Zatem oferta skonstruowana pod kątem np. zimowych atrakcji turystycznych praktycznie „z dnia na dzień” może być promowana na najwyższych miejscach w rankingu linków. Jeśli np. organizujemy kuligi na Mazurach, a wyrażenie „kulig” trafia w miesiącu do wyszukiwarki Google 60 500 razy (źródło: statystyki wyszukiwarki), to dobre miejsce w rankingu reklam, po wpisaniu tego wyrażenia, umożliwi kontakt reklamodawców z tysiącami zainteresowanych klientów.

Gdy optymalizujemy kampanię linków sponsorowanych pod kątem oferty sezonowej, warto pamiętać o trzech kwestiach.

 

Wyeksponowanie oferty sezonowej

 

Niech klient widzi ofertę specjalną, „coś” właśnie na teraz – kulig na Mazurach jest tutaj świetnym przykładem. Nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty, jak jej świeżość i ekskluzywność. Warto więc pracować nad treścią reklamy, przygotowując specjalne teksty promocyjne, właśnie pod kątem oferty sezonowej.

 

Budżet dzienny

 

Posłużmy się wspomnianym przykładem kuligu. To „wyrażenie” trafia do wyszukiwarki Google.pl 60 500 razy w miesiącu, to daje średnio ponad 2 000 zapytań na dzień. Z budżetem dziennym na poziomie 20 złotych nie odpowiemy na choćby część zainteresowania potencjalnych klientów. 20 złotych wyklika się szybko i miejsce naszego linku zajmie konkurencja. Zatem jeśli zauważalne jest zainteresowanie ofertą sezonową, to intensywnie angażujmy środki finansowe w jej reklamowanie, oszczędzając pieniądze np. w miejscach promocji oferty standardowej, całorocznej.

 

Kierowanie reklam sezonowych

 

Skoro w linku promujemy np. ofertę zimową, to na swoich stronach warto o tym informować możliwie szczegółowo. Pamiętajmy, że link to tylko kilkadziesiąt znaków, w których nie wszystko się zmieści. Zatem twórzcie dodatkowe strony w swoim serwisie, opisujące ofertę specjalną. Niech mają postać jak najbardziej naturalną, tak jak cała witryna. Linki sponsorowane można kierować bezpośrednio na konkretne podstrony*. Niech klient nie szuka sam, bijmy po oczach ofertą sezonową zaraz po otworzeniu linku.

* do wyświetlenia docelowych stron, na które bezpośrednio kierują linki sponsorowane, nie mogą być wymagane dodatkowe (poza przeglądarką) programy. Docelowy adres musi być stroną HTML. Nie może być to PDF (Adobe Acrobat) ani DOC (MS Word).

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55