Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:40 min Ikona 22.04.2010

Reklama kontekstowa to nie tylko AdSense

Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM.

 

Polskie systemy reklam kontekstowych: Konkurencja dla Google AdSense

 

Poza Google AdSense liczą się systemy reklamowe: Adkontekst, OnetBoksy, Boksy.Gazeta.pl, SmartContext.

Przypomnę, że reklama kontekstowa to komunikat zachęcający do podjęcia konkretnej akcji umieszczony na stronie z treścią, dopasowany tematem do zawartości podstrony lub całej serwisu www. Prosty przykład: jeśli reklamujemy buty do wspinaczki wysokogórskiej, to nie kierujemy reklamy na serwisy o kosmetykach, tylko na strony poświęcone pasji pokonywania szczytów.

Tę formę reklamy uatrakcyjnia róznorodność dostępnych form. W kampanii kontekstowej mamy do dyspozycji nie tylko reklamy tekstowe, ale również banery graficzne czy reklamy śródtekstowe.

Reklamy tekstowe wyświetlane są przed, obok lub pod tekstem witryny. Śródtekstowe są prezentowane przy pomocy wyboldowanych lub podkreślonych słów w tekście. Po najechaniu na słowo wyświetla się reklama, która może się składać z tekstu i/lub baneru graficznego.

 

Reklama kontekstowa w polskim Internecie

 

Najpopularniejszym systemem reklamy śródtekstowej jest wspomniany SmartContext. Z bogatej oferty SC wyróżnić należy trzy główne kategorie:

– SmartLink – dymek z tekstem lub tekstem i logo, – SmartMedia – dymek z flash lub video, – SmartExclusive – dymek niestandardowy lub dymek kontentowy.

Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM.

Zaletą podobnych kampanii jest ich rozmach. W krótkim czasie reklamy SC pojawiają się na setkach portali, dobra też jest skuteczność i przystępna cena (stała lub licytowana).

W Google AdSense oraz OnetBoksy miejsce na danej stronie zdobywa się dzięki wygranej licytacji. Prowadząc kampanię w tych dwóch systemach, określamy maksymalną ceną jaką jesteśmy w stanie zapłacić za powierzchnie reklamową na stronie.

Boksy Onetu wyświetlane są w powiązaniu ze słowami kluczowymi lub po analizie treści strony. Są eksponowane użytkownikom OnetSzukaj, w serwisach tematycznych Onetu, Zumi.pl oraz serwisach zewnętrznych przyłączonych do OnetKontekst.

Reklamy Onetu mogą mieć postać linku sponsorowanego lub boksu. Na stronach Onet istnieje możliwość emisji reklam również jako Onet.Intext.

W Adkontekst cena za kliknięcie jest stała przez cały okres trwania kampanii. Pozwala to planować wszystkie wydatki, prognozować i utrzymywać ciągłość działań promocyjnych. Cały zamysł twórców wyszukiwarek Netsprint.pl i Wirtualnej Polski opiera się na określaniu z góry – ile reklamodawca chce zapłacić za całą kampanię. Jeśli firma zainteresowana reklamą Adkontekst chce przeznaczyć na promocję swojej oferty np. 1000 złotych, to system prowadzący usługę wylicza, biorąc pod uwagę cele, branżę i zasięg – liczbę zakupionych kliknięć. Np. system Adkontekst obliczył, że każde kliknięcie będzie kosztowało 0,20 groszy, zatem reklamodawca już wie, że za 1000 złotych kupił 5000 kliknięć.

Adkontekst emitowana jest zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na serwisach partnerskich. Cała sieć zarządza jest przez NetSprint.pl i Wirtualną Polskę. Reklamy w wyszukiwarce mają postać wyłącznie tekstową. Nieco inaczej jest w przypadku komunikatów reklamowych na stronach partnerskich. Na stronach tematycznie powiązanych z treścią reklamy mogą mieć postać tekstową, jak również tekstową z elementami graficznymi (tzw. Adkontekst Exclusive) i śródtekstową, kiedy to reklama wyświetlana jest po najechaniu internauty na podkreślone lub wyróżnione przez system słowo (tzw. Adkontekst Intertext).

Właściwie nie ma branży, która nie udostępniałaby przestrzeni wydawcom – to daje kampaniom kontekstowym nieograniczony zasięg –  setki serwisów skupiających miliony użytkowników. Mając na uwadze fakt, że ponad 95% czasu w sieci internauta spędza poza wyszukiwarką, korzystanie z reklamy kontekstowej to dla wielu reklamodawców sprawa kluczowa – przesądzająca o zwiększeniu zysków przez Internet.

Planując akcje promocyjne w polskim Internecie warto wziąć pod uwagę różne możliwości i prowadzić kampanię bardzo szeroko zakrojoną: Google AdWords wspomóc Google AdSense, a OnetKontekst na przykład usługą Adkontekst.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55