Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Rok 2013 był dla niezwykle udany dla rozwoju Internetu w Rosji. Nie jest to oczywiście zaskoczenie, gdyż w ostatnich kilkunastu latach obserwowaliśmy stałą tendencję wzrostową. W tym czasie nie tylko rosła liczba osób korzystających z Internetu, ale również mocno zmieniał się sposób jego wykorzystania.
Co prawda 9% wzrost liczby internautów w ostatnim roku nie powala na kolana (jest to też najgorszy wynik w ostatnich 10 latach), ale kiedy spojrzymy na wartości bezwzględne okazuje się, że w Rosji przybyło aż 5 milionów nowych internautów!
Źródło: Yandex
Wraz z rosnącą liczbą internautów, wzrosła również liczba osób korzystających z Sieci codziennie, a nie tylko sporadycznie. Obecnie stanowią oni ponad 80% wszystkich dorosłych użytkowników w Rosji. Oznacza to, że spośród ponad 66 milionów ludzi, aż 53 miliony codziennie wykorzystują Sieć do wyszukiwania informacji, sklepów i towarów.
Źródło: Yandex
Zmienia się również wiek internautów. Coraz więcej starszych osób, powyżej 55 roku życia, korzysta w Rosji z Sieci.
Źródło: Yandex
Podobnie jak na całym świecie, na znaczeniu szybko zyskuje także grupa osób łączących się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych. W zeszłym roku aż 8,7 miliona osób więcej korzystało ze smartfonów, tabletów, bądź telefonów niż w roku 2012, co daje liczbę 25,5 miliona użytkowników mobilnych w Rosji.
Źródło: Yandex
W zależności od regionu i miasta, wzrost liczby użytkowników mobilnych wynosił nawet 64% (Moskwa), czy też 62% (Petersburg). Już wkrótce może okazać się, że liczba wyszukiwań z urządzeń przenośnych może przewyższyć liczbę wyszukiwań z komputerów stacjonarnych.
Jak więc widać rynek rosyjskiego internetu jest bardzo łakomym kąskiem dla każdej firmy, zainteresowanej rozwojem za granicą. Warto zauważyć, że internauci rosyjscy to już nie tylko młodzi ludzie do 35 roku życia, ale także osoby starsze, którzy korzystają z Internetu w innych celach niż ich młodsi koledzy i koleżanki.
Szczególnie ważny jest gwałtowny wzrost rynku mobilnego, co jest odzwierciedleniem globalnych trendów w tym zakresie. Stworzenie mobilnej wersji swojej strony internetowej oraz kierowanie oferty właśnie do tej grupy odbiorców będzie więc bardzo dobrym pomysłem, jeśli nie wręcz wymogiem skutecznej kampanii internetowej.
Źródło: Yandex Blog
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: