Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 16.05.2014

Liczba użytkowników rosyjskiego internetu w Rosji wzrosła o 5 mln w 2013 roku!

Rok 2013 był dla niezwykle udany dla rozwoju Internetu w Rosji. Nie jest to oczywiście zaskoczenie, gdyż w ostatnich kilkunastu latach obserwowaliśmy stałą tendencję wzrostową. W tym czasie nie tylko rosła liczba osób korzystających z Internetu, ale również mocno zmieniał się sposób jego wykorzystania.

 

Co prawda 9% wzrost liczby internautów w ostatnim roku nie powala na kolana (jest to też najgorszy wynik w ostatnich 10 latach), ale kiedy spojrzymy na wartości bezwzględne okazuje się, że w Rosji przybyło aż 5 milionów nowych internautów!

 

 

Źródło: Yandex

 

 

Wraz z rosnącą liczbą internautów, wzrosła również liczba osób korzystających z Sieci codziennie, a nie tylko sporadycznie. Obecnie stanowią oni ponad 80% wszystkich dorosłych użytkowników w Rosji. Oznacza to, że spośród ponad 66 milionów ludzi, aż 53 miliony codziennie wykorzystują Sieć do wyszukiwania informacji, sklepów i towarów.

 

 

Źródło: Yandex

 

 

Zmienia się również wiek internautów. Coraz więcej starszych osób, powyżej 55 roku życia, korzysta w Rosji z Sieci.

 

 

Źródło: Yandex

 

 

Podobnie jak na całym świecie, na znaczeniu szybko zyskuje także grupa osób łączących się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych. W zeszłym roku aż 8,7 miliona osób więcej korzystało ze smartfonów, tabletów, bądź telefonów niż w roku 2012, co daje liczbę 25,5 miliona użytkowników mobilnych w Rosji.

 

 

Źródło: Yandex

 

 

W zależności od regionu i miasta, wzrost liczby użytkowników mobilnych wynosił nawet 64% (Moskwa), czy też 62% (Petersburg). Już wkrótce może okazać się, że liczba wyszukiwań z urządzeń przenośnych może przewyższyć liczbę wyszukiwań z komputerów stacjonarnych.

Jak więc widać rynek rosyjskiego internetu jest bardzo łakomym kąskiem dla każdej firmy, zainteresowanej rozwojem za granicą. Warto zauważyć, że internauci rosyjscy to już nie tylko młodzi ludzie do 35 roku życia, ale także osoby starsze, którzy korzystają z Internetu w innych celach niż ich młodsi koledzy i koleżanki.

Szczególnie ważny jest gwałtowny wzrost rynku mobilnego, co jest odzwierciedleniem globalnych trendów w tym zakresie. Stworzenie mobilnej wersji swojej strony internetowej oraz kierowanie oferty właśnie do tej grupy odbiorców będzie więc bardzo dobrym pomysłem, jeśli nie wręcz wymogiem skutecznej kampanii internetowej.

 

Źródło: Yandex Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55