Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 09.06.2014

Internet w rytmie samby

12 czerwca to data, którą każdy miłośnik piłki nożnej z pewnością ma już od dawna zakreśloną w kalendarzu. Start Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które w tym roku odbędą się w Brazylii to jednak nie tylko emocje sportowe, ale również (a może przede wszystkim) okazja dla reklamodawców na oryginalne wykorzystanie potencjału tej ogromnej, kolorowej imprezy. Nikogo nie dziwią już żółto-zielone stylizacje opakowań wszelkiej maści produktów, coraz więcej reklam w klimacie piłkarskim pojawia się też w telewizji. My wybraliśmy dla Was garść kampanii, które krążą od dłuższego czasu w Internecie.

Piłka nożna i piwo
Wydaje się, że te dwa elementy od dawna są ze sobą nierozerwalnie związane. Nie dziwi więc, że wiodące browary chętnie wykorzystują największe imprezy piłkarskie do kreowania swojego wizerunku. Jedną z ciekawszych akcji przeprowadził Carlsberg, który przy użyciu zwykłej futbolówki postanowił połączyć podzielonych mieszkańców trzech regionów: Belfastu (Mur Pokoju), strefy zdemilitaryzowanej w Nikozji oraz Merdare pomiędzy Serbią a Kosowem. Sami zobaczcie jak ta piękna dyscyplina sportu potrafi zjednoczyć.

 

 

Kolejnym browarem, który postanowił wykorzystać fakt zbliżających się Mistrzostw, jest Budweiser. W imponującej kampanii Rise As One promowane jest oficjalne „pucharowe” piwo, a przy okazji idea wspólnego przeżywania emocji. Na specjalnej stronie www.riseasone.com fani mogą znaleźć zegar odliczający minuty do pierwszego mundialowego gwizdka, a także galerię bohaterów, czyli fanów, którzy dla piłki nożnej byli w stanie poświęcić naprawdę wiele.

 

 

Dla kierowców i pasażerów
Kolejną branżą, która niezaprzeczalnie wiąże się z piłką nożną jest z pewnością motoryzacja. Także marki reprezentujące ten sektor umiejętnie wykorzystują nadchodzącą imprezę i przygotowują ciekawe akcje. Oficjalny partner Mistrzostw Świata 2014 – Hyundai, postanowił zaprosić fanów piłki nożnej na jazdę testową. Każdy kto zjawi się w autoryzowanym salonie, będzie mógł wypełnić specjalny kupon konkursowy. Nagrodą główną jest okolicznościowy model Hyundaia ix35, a także oficjalne piłki Brazuca.

 

 

Bardziej humorystycznie podszedł do zagadnienia mundialu francuski Citroen. Marka przygotowała reklamę prezentującą fana, który „lekko przespał” ostatnie cztery lata. Jednocześnie przedstawia siebie jako oficjalnego partnera francuskiej reprezentacji i zaprasza do kibicowania.

 

 

Polacy nie gęsi
Również polskie marki wykorzystują Mundial w swoich kampaniach. Bardzo kompleksowo do tematu podeszła Warka, która najpierw udostępniła internautom teaser „pociesz Brazylijki”, w którym piękne latynoski ubolewały nad faktem, że nie zobaczą Polaków w swoim kraju. Następnie ruszyła mocno interaktywna strona internetowa www.pocieszbrazylijki.pl. Wreszcie wyjaśniło się kto stoi za kampanią, przy hucznym ogłoszeniu, że Polacy jednak jadą do Rio. Nie mowa jednak o piłkarzach, a o miłośnikach Warki, którzy mogą wziąć udział w specjalnym konkursie na stronie www.akcjanario.pl.

 

 

O swoich fanów w Polsce dba również Hochland. Ruszył z kampanią skierowaną głównie do kobiet, pod hasłem „Jeśli piłka przesłoniła mu oczy strzel focha i wyląduj w Brazylii”. To ciekawy konkurs, który zachęca do kupna produktów tej marki. Co można wygrać? Oczywiście wycieczkę do Brazylii. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ w konkursie pojawia się element rywalizacji płci. Każdy zgłaszający się na stronie www.jadedobrazylii.pl musi bowiem napisać dlaczego woli plażę od piłki… Mężczyźni z pewnością będą mieli problem 🙂

 

Bez Coca Coli nie ma wielkich imprez?
Z pewnością można zaryzykować taką tezę. Od dłuższego czasu amerykański koncern angażuje się w reklamy związane ze sportem, promując aktywny tryb życia oraz dzielenie się radością. Tym razem marka postanowiła przeprowadzić bardzo ciekawą akcję – stworzenie kolorowej flagi ze zdjęć oraz tweetów nadesłanych przez internautów. Efekt będzie zaprezentowany podczas meczu otwarcia. Na stronie www.fwc2014.coca-cola.pl dostępna będzie także wersja interaktywna, na której sami będziemy mogli dodać swoje zdjęcie.

 

 

Wchodzimy w Social
Media społecznościowe oczywiście są jednym z kanałów, na których temat piłki nożnej króluje nie tylko na profilach marek, ale przede wszystkim na profilach prywatnych. Codziennie możemy przeczytać newsy, dyskusje i plotki na temat Mistrzostw Świata. Ten fakt w bardzo interesujący sposób wykorzystała piłkarska telewizja internetowa z Brazylii – Desimpedidos. Głównym bohaterem akcji był Zlatan Ibrahimovic – gwiazdor PSG i reprezentacji Szwecji, który jest największym nieobecnym Mundialu. Jego drużyna nie awansowała na tę imprezę, a sam piłkarz śmiało powtarzał tezę, że bez niego na Mistrzostwach nie będzie czego oglądać. Desimpedidos sprytnie podchwycił te wypowiedzi i przygotował wideo, w którym wzięli udział celebryci, sportowcy, ale przede wszystkim fani, którzy mimo wszystko zapraszają Szweda do Brazylii. Wszystko okraszone zostało hasztagiem #VemIbra (Chodź do nas Ibra). Tweetów, zdjęć i odtworzeń na YouTube było tyle, że Zlatan postanowił zmienić swoje wakacyjne plany i najprawdopodobniej pojawi się w kraju kawy jako kibic.

 

 

To oczywiście nie wszystkie kampanie, które były warte opisania. Im bliżej pierwszego gwizdka w Sao Paulo tym będzie ich więcej. Warto więc śledzić sieć i szukać inspiracji, jednocześnie dając się porwać brazylijskiej sambie. Mimo że nie będzie nam dane emocjonować się grą reprezentacji Polski na Mundialu, to jednak nie możemy przecież uciec przed naturą kibica. My chętnie damy się wciągnąć w południowoamerykańską zabawę!

 

Źródła:

nowymarketing.pl 1, 2

wirtualnemedia.pl

Marketing przy kawie

mashable.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55