Ikona 00:00 min Ikona 09.06.2014

Internet w rytmie samby

12 czerwca to data, którą każdy miłośnik piłki nożnej z pewnością ma już od dawna zakreśloną w kalendarzu. Start Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które w tym roku odbędą się w Brazylii to jednak nie tylko emocje sportowe, ale również (a może przede wszystkim) okazja dla reklamodawców na oryginalne wykorzystanie potencjału tej ogromnej, kolorowej imprezy. Nikogo nie dziwią już żółto-zielone stylizacje opakowań wszelkiej maści produktów, coraz więcej reklam w klimacie piłkarskim pojawia się też w telewizji. My wybraliśmy dla Was garść kampanii, które krążą od dłuższego czasu w Internecie.

Piłka nożna i piwo Wydaje się, że te dwa elementy od dawna są ze sobą nierozerwalnie związane. Nie dziwi więc, że wiodące browary chętnie wykorzystują największe imprezy piłkarskie do kreowania swojego wizerunku. Jedną z ciekawszych akcji przeprowadził Carlsberg, który przy użyciu zwykłej futbolówki postanowił połączyć podzielonych mieszkańców trzech regionów: Belfastu (Mur Pokoju), strefy zdemilitaryzowanej w Nikozji oraz Merdare pomiędzy Serbią a Kosowem.

Kolejnym browarem, który postanowił wykorzystać fakt zbliżających się Mistrzostw, jest Budweiser. W imponującej kampanii Rise As One promowane jest oficjalne „pucharowe” piwo, a przy okazji idea wspólnego przeżywania emocji. Na specjalnej stronie www.riseasone.com fani mogą znaleźć zegar odliczający minuty do pierwszego mundialowego gwizdka, a także galerię bohaterów, czyli fanów, którzy dla piłki nożnej byli w stanie poświęcić naprawdę wiele.

Dla kierowców i pasażerów Kolejną branżą, która niezaprzeczalnie wiąże się z piłką nożną jest z pewnością motoryzacja. Także marki reprezentujące ten sektor umiejętnie wykorzystują nadchodzącą imprezę i przygotowują ciekawe akcje. Oficjalny partner Mistrzostw Świata 2014 – Hyundai, postanowił zaprosić fanów piłki nożnej na jazdę testową. Każdy kto zjawi się w autoryzowanym salonie, będzie mógł wypełnić specjalny kupon konkursowy. Nagrodą główną jest okolicznościowy model Hyundaia ix35, a także oficjalne piłki Brazuca.

Bardziej humorystycznie podszedł do zagadnienia mundialu francuski Citroen. Marka przygotowała reklamę prezentującą fana, który „lekko przespał” ostatnie cztery lata. Jednocześnie przedstawia siebie jako oficjalnego partnera francuskiej reprezentacji i zaprasza do kibicowania.

Polacy nie gęsi Również polskie marki wykorzystują Mundial w swoich kampaniach. Bardzo kompleksowo do tematu podeszła Warka, która najpierw udostępniła internautom teaser „pociesz Brazylijki”, w którym piękne latynoski ubolewały nad faktem, że nie zobaczą Polaków w swoim kraju. Następnie ruszyła mocno interaktywna strona internetowa www.pocieszbrazylijki.pl. Wreszcie wyjaśniło się kto stoi za kampanią, przy hucznym ogłoszeniu, że Polacy jednak jadą do Rio. Nie mowa jednak o piłkarzach, a o miłośnikach Warki, którzy mogą wziąć udział w specjalnym konkursie na stronie www.akcjanario.pl.

O swoich fanów w Polsce dba również Hochland. Ruszył z kampanią skierowaną głównie do kobiet, pod hasłem „Jeśli piłka przesłoniła mu oczy strzel focha i wyląduj w Brazylii”. To ciekawy konkurs, który zachęca do kupna produktów tej marki. Co można wygrać? Oczywiście wycieczkę do Brazylii. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ w konkursie pojawia się element rywalizacji płci. Każdy zgłaszający się na stronie www.jadedobrazylii.pl musi bowiem napisać dlaczego woli plażę od piłki… Mężczyźni z pewnością będą mieli problem 🙂

Bez Coca Coli nie ma wielkich imprez? Z pewnością można zaryzykować taką tezę. Od dłuższego czasu amerykański koncern angażuje się w reklamy związane ze sportem, promując aktywny tryb życia oraz dzielenie się radością. Tym razem marka postanowiła przeprowadzić bardzo ciekawą akcję – stworzenie kolorowej flagi ze zdjęć oraz tweetów nadesłanych przez internautów. Efekt będzie zaprezentowany podczas meczu otwarcia. Na stronie www.fwc2014.coca-cola.pl dostępna będzie także wersja interaktywna, na której sami będziemy mogli dodać swoje zdjęcie.

Wchodzimy w Social Media społecznościowe oczywiście są jednym z kanałów, na których temat piłki nożnej króluje nie tylko na profilach marek, ale przede wszystkim na profilach prywatnych. Codziennie możemy przeczytać newsy, dyskusje i plotki na temat Mistrzostw Świata. Ten fakt w bardzo interesujący sposób wykorzystała piłkarska telewizja internetowa z Brazylii – Desimpedidos. Głównym bohaterem akcji był Zlatan Ibrahimovic – gwiazdor PSG i reprezentacji Szwecji, który jest największym nieobecnym Mundialu. Jego drużyna nie awansowała na tę imprezę, a sam piłkarz śmiało powtarzał tezę, że bez niego na Mistrzostwach nie będzie czego oglądać. Desimpedidos sprytnie podchwycił te wypowiedzi i przygotował wideo, w którym wzięli udział celebryci, sportowcy, ale przede wszystkim fani, którzy mimo wszystko zapraszają Szweda do Brazylii. Wszystko okraszone zostało hasztagiem #VemIbra (Chodź do nas Ibra). Tweetów, zdjęć i odtworzeń na YouTube było tyle, że Zlatan postanowił zmienić swoje wakacyjne plany i najprawdopodobniej pojawi się w kraju kawy jako kibic.

To oczywiście nie wszystkie kampanie, które były warte opisania. Im bliżej pierwszego gwizdka w Sao Paulo tym będzie ich więcej. Warto więc śledzić sieć i szukać inspiracji, jednocześnie dając się porwać brazylijskiej sambie. Mimo że nie będzie nam dane emocjonować się grą reprezentacji Polski na Mundialu, to jednak nie możemy przecież uciec przed naturą kibica. My chętnie damy się wciągnąć w południowoamerykańską zabawę!

Źródła:

nowymarketing.pl 1, 2

wirtualnemedia.pl

Marketing przy kawie

mashable.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 24.06.2014 Radość, smutek, nerwy, euforia - takie emocje zapewne towarzyszą niejednemu z nas podczas oglądania piłkarskich rozgrywek 2014 FIFA World Cup, które odbywają się w Brazylii. A jak mistrzostwa świata "przeżywa" Google? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę wyrażenie "mundial" i przekonać się samemu! Przedstawiamy Mundial 2014 okiem wyszukiwarki Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 01.07.2014 Niejednokrotnie pisaliśmy już o tym, że płatna reklama na Facebooku staje się nieodzownym elementem działalności firm w Internecie. Wciąż jednak jest to teren niezbadany, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mogą sobie pozwolić na tworzenie działów odpowiedzialnych za promocję w sieci i w mediach społecznościowych. Na naszym blogu mogliście już przeczytać jak stworzyć kampanię reklamową na Facebooku. Teraz prezentujemy 10 kroków, dzięki którym będzie ona o wiele skuteczniejsza. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 22.05.2014 Konferencja Google w Budapeszcie pozostawiła wiele pozytywnych wrażeń. Ciekawe wystąpienia, charyzmatyczni specjaliści, dzielący się swoją pasją oraz doświadczeniami, urokliwe miasto. Na tegoroczne spotkanie stawiło się przeszło 250 osób z większości krajów Europy Środkowo - Wschodniej. Najliczniejszą grupę stanowili pracownicy polskich agencji, dlatego mimo lokalizacji, język polski był dosyć popularny.  Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700