Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 02.04.2013

Katalogowanie a wyniki pozycjonowania

Na różnych portalach aukcyjnych wciąż można znaleźć oferty katalogowania. Czy jest to coś, co może pomóc Twojej stronie internetowej? Czy może przynieść realny zysk? Czy warto jest zainwestować? Czy wspiera to pozycjonowanie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba dowiedzieć się, czym jest katalogowanie i jaką ma historię.

 

Czym jest katalogowanie stron i dlaczego jest istotne dla pozycjonowania?

 

Katalogowanie stron to proces, którego celem jest umieszczenie informacji o naszej firmie w swoistej „książce telefonicznej”, gdzie zamiast numeru telefonu znajduje się adres strony www. Przykładem takiego katalogu może być np. : katalog.krs-online.pl lub katalog.onet.pl.

Wyszukiwarka Google ceni liczbę linków, która prowadzi do naszej strony, więc takie wpisy mogą mocno pomóc przy pozycjonowaniu. Teoretycznie „im więcej szumu” o naszej stronie w szeroko pojętym Internecie – tym wyższe zajmiemy pozycje. W tym przypadku jednak przysłowie „lepsza zła sława niż jej brak”, nie działa! Dobór katalogów jest niezwykle istotny – zły wybór z pewnością zaszkodzi naszej stronie! W niektórych katalogach można dodawać strony o tematyce pornograficznej. Chyba nikt z przedsiębiorców nie chciałby, aby informacje o jego firmie były w jakikolwiek sposób powiązane z takimi stronami.

 

Płatne katalogi a pozycjonowanie: czy warto inwestować?

 

W wielu wspomnianych ofertach pojawia się informacja o płatnych katalogach lub o „ręcznych” wpisach. Dlaczego są istotne?
Gigant z Mountain View zmienia swój algorytm średnio 500 razy rocznie. Coraz istotniejsza jest unikalność treści zamieszczanych na stronach. Tysiące identycznych wpisów w kiepskich katalogach wygląda po prostu nienaturalnie i zupełnie w niczym nie pomoże. Płatne katalogi natomiast często wymuszają lepszą administrację oraz dbałość o jakość.
Zbierając wnioski: Na dzień dzisiejszy katalogowanie pomaga przy pozycjonowaniu – pod warunkiem jednak, że katalog jest wartościowy i przekaże część swojej „mocy” określanej parametrem PageRank. Podobnie jak książki telefoniczne – katalogi firm wychodzą już z użycia – nadal jednak są dodatkową wizytówką naszej firmy.
Więcej:
O usłudze pozycjonowania
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55