Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 25.10.2013

Rozszerzenia AdWords poszerzają horyzonty

Po co w ogóle rozszerzać?

 

System AdWords umożliwia obecnie stosowanie aż ośmiu różnych rodzajów rozszerzeń reklam. Do wykorzystywanych najczęściej bez wątpienia należą rozszerzenia połączeń (numer telefonu pod reklamą), rozszerzenia lokalizacji (adres firmy) i rozszerzenia linków do podstron.

Dzięki nim, reklama nie tylko zajmuje więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania, ale także daje użytkownikowi większą swobodę w podejmowaniu interakcji z promowaną firmą – np. korzystając ze smartfona może on kliknąć bezpośrednio w nr telefonu i w ten sposób od razu podjąć kontakt, pomijając przy tym odwiedziny na stronie.

Z kolei Dzięki rozszerzeniom linków możemy np. kierować użytkowników wyszukujących haseł ogólnych, do podstron podkategorii, które potencjalnie mogą być dla nich interesujące – np. użytkownik wpisuje „pompy przemysłowe”, my zaś wyświetlamy mu reklamę, która odnosi się wprawdzie do strony o wszystkich pompach, jednak w rozszerzeniach umieszczamy linki do konkretnych rodzajów tych urządzeń. Zwiększa to z pewnością trafność, z jaką kierujemy takiego użytkownika do naszego serwisu, co podnosi prawdopodobieństwo konwersji.

Wzrasta pozycja rozszerzeń

 

Ostatnia, wprowadzona przez Google zmiana dodatkowo zachęca do stosowania rozszerzeń. Ich uwzględnienie w kampanii wiązać się będzie już nie tylko z tym w jaki sposób może ukazać się użytkownikowi promowany przez nas link, ale także jaki zostanie mu przypisany Ranking Reklamy. Sprawi to z pewnością, że rozszerzenia stosowane będą przez reklamodawców znacznie chętniej i co za tym idzie – częściej.

Ranking reklamy, decydujący o jej pozycji, obliczany był do tej pory na podstawie dwóch zasadniczych czynników – przyjętej przez reklamodawcę stawki CPC, oraz Wyniku Jakości. Od teraz kolejnym elementem uwzględnionym w tym wzorze będzie oczekiwany wpływ rozszerzeń reklam. Oznacza to w praktyce, że kampanie wzbogacone o przemyślane rozszerzenia, będą miały większe szanse na uzyskanie lepszych wyników przy zachowaniu niższych kosztów, niż kampanie, w których nie zastosowano tego rozwiązania.

Zmiany działają również w drugą stronę – oznacza to, że reklamy o wyższym rankingu, będą z większym prawdopodobieństwem wyświetlały się z rozszerzeniami. Jeżeli zatem zauważymy, że nasze rozszerzenia się nie wyświetlają, uzasadnionym działaniem będzie podwyższenie stawki CPC i próba zwiększenia Wyniku Jakości (to ostatnie zawsze jest i będzie wskazane).

System będzie decydował za nas, które z wprowadzonych rozszerzeń reklam będą wyświetlane (jeśli wprowadzimy więcej niż jedno), dzięki czemu nie będzie potrzeby śledzenia ich efektywności (wyświetlane bowiem będą te najskuteczniejsze).

Więcej na temat nowej formuły rozszerzeń reklamy prazeczytać można na blogu Wszystko o AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55