Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:10 min Ikona 27.03.2017

Sprawdź Mapy Google, a powiem Ci gdzie jestem

Jeżeli wpiszesz w wyszukiwarkę Google zapytanie „gdzie jestem” otrzymasz swoją bieżącą lokalizację. Jednocześnie możesz z łatwością podzielić się wskazanym położeniem z poziomu Map Google lub nawet nawigacji. Jeżeli nie wiesz, jak tego dokonać bądź na czym w ogóle polega ta funkcja, zachęcamy do lektury.

Znajomość naszego bieżącego położenia przydaje się w wielu sytuacjach, jednak najczęściej zastanawiamy się nad nim, gdy znajdujemy się w obcym mieście. Wiedząc, gdzie jesteśmy możemy przekazać tę informację osobom, z którymi chcemy się spotkać, bądź nawet sprawdzić najbardziej optymalną trasę do miejsca spotkania. Jednocześnie w ten sposób możemy łatwo poznać, jakie obiekty znajdują się wokół nas (restauracje, hotele, zabytki itp.).

 

1. Jak poznać nasze położenie?

Jednak, aby wykonać którekolwiek z tych działań musimy poznać naszą geolokalizację czyli w grę wchodzi pozycjonowanie lokalne. Ale jak ją otrzymać? Wystarczy zadać pytanie „gdzie jestem” wyszukiwarce Google.  Po wpisaniu zapytania otrzymujemy informację o naszym położeniu w czasie rzeczywistym – będzie ono widoczne poprzez okienko z mapą, które wyświetli się nad wynikami wyszukiwania. Korzystasz z urządzenia mobilnego z Androidem? Skorzystaj z pomocy Asystenta, wykorzystując komendę „OK Google, gdzie jestem?”

Dodatkowo, zadając pytanie „powiedz mi gdzie jestem” Google zyskujemy na większym poczuciu bezpieczeństwa podczas podróży po obcym państwie. Nie musimy się obawiać, że się całkowicie zgubiliśmy, a brak znajomości lokalnego języka uniemożliwi nam porozumienie się z osobami wokół nas. Jeżeli posiadamy dostęp do internetu łatwo otrzymamy informację o bieżącym położeniu.

 

 

2. Podzielenie się bieżącą lokalizacją – jak to działa?

Komu z nas nie zdarzyło się usłyszeć pytania „O której będziesz?” lub „Gdzie jesteś?” w sytuacji kiedy umówiliśmy się na wyjście do kina, spotkanie na mieście bądź rodzinny obiad. Zamiast niepotrzebnie się tłumaczyć, warto zamiast tego skorzystać zUdostępniania lokalizacji” – przy jej pomocy możemy pokazać konkretnym osobom gdzie się aktualnie znajdujemy, informując tym samym kiedy dotrzemy na miejsce. Jak tego dokonać?

Wystarczy otworzyć aplikację Map Google i przy pomocy menu wybrać opcję „Udostępnij lokalizację”. Następnie należy wybrać osoby, którym ma się wyświetlać informacja o naszym położeniu oraz określić czas, przez jaki ma być ona dostępna. Wszyscy użytkownicy, którzy są odbiorcami naszej wiadomości, będą mogli sprawdzić, jak zmienia się nasze położenie. Ponadto jeżeli już nie będziemy chcieli udostępniać naszej lokalizacji, w każdej chwili można wyłączyć tę funkcję. Informację o naszym położeniu będziemy mogli przekazać na przykład poprzez wysłanie linka na Facebooku.

 

Opcja informowania o położeniu jest dostępna nie tylko z poziomu samych Map, ale także w ramach korzystania z nawigacji Google. W tym drugim przypadku poza samą lokalizacją możemy także udostępnić trasę i postęp podróży, a dodatkowo osoby śledzące nasze położenie będą widziały również prognozowany czas przybycia na miejsce docelowe.

  

 

3. Podsumowanie

Niezależnie czy samodzielnie zadasz pytanie „Gdzie jestem” Google, czy po prostu od razu podzielisz się lokalizacją w Mapach Google zaoszczędzisz sobie oraz swoim bliskim znaczną ilość trudu. Poniżej krótki filmik, na którym Google przedstawia działanie swojego nowego narzędzia.

Źródło: YouTube
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55