Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Natalia Golik 26.06.2023

Jak tworzyć atrakcyjny content w firmowych social mediach

Wyobraź sobie, że za sprawą dobrze przemyślanego i atrakcyjnego postu możesz zyskać zainteresowanie nie tylko osób ze swojej grupy docelowej, ale także tych, którzy z pozoru nie są zainteresowani Twoją ofertą.

Social media: świat pełen możliwości

Media społecznościowe zawładnęły wyobraźnią użytkowników sieci na całym świecie. Codziennie wymieniamy się informacjami za pośrednictwem platform internetowych. Mają one jedno zadanie: łączyć ludzi i ułatwiać im nawiązywanie kontaktów na zasadzie interaktywnego dialogu. Przybiera on rozmaite formy: czatu, postów tekstowych, zdjęć, relacji na żywo, ale także ankiet czy linków zewnętrznych. Wśród osób mających konto na Instagramie czy Facebooku znajdziemy miłośników przeróżnych dziedzin, często bardzo niszowych. Zyskujemy też dostęp do aktualności. Dzięki mediom społecznościowym wiemy, czym żyje świat i które tematy uznaje się za aktualne. Brzmi jak worek nieskończonych możliwości prawda? I właśnie dlatego nie powinno Cię w nim zabraknąć!

Pierwszy krok w social mediach: miej strategię

Nie jest tak, że wystarczy założyć konto na Instagramie i już można myśleć o promocji w sieci. Zanim stworzysz swój pierwszy post lub wrzucisz zdjęcie z opisem, dowiedz się, na jakie aspekty zwrócić uwagę, aby nie zniechęcić się do pracy. Social media rządzą się nieco innymi prawami niż strona internetowa, wizytówka na Mapach Google czy blog firmowy. Oto garść przydatnych wskazówek.

  1. Nie wrzucaj postów na ślepo — stwórz strategię contentową i działaj zgodnie z planem, sprawiając jedynie wrażenie, że postępujesz spontanicznie. Dzięki temu zyskasz na autentyczności, nie tracąc nic ze swojego autorytetu.
  2. Zachęcaj do reakcji — zasada CTA, czyli call to action, sprawdza się nie tylko w tekstach na stronę internetową. Niech ludzie, którzy obserwują profil marki, czują się potrzebni, ważni i słuchani.
  3. Wykreuj swoją społeczność i utrzymuj z nią kontakt — spraw, aby odbiorcy Twoich treści czuli się wyjątkowo. Zwracaj się do nich bezpośrednio, interesuj się tym, co mają do przekazania, bądź otwarty na sugestie, zachowując się przy tym przyjaźnie i z empatią.
  4. Postaw na jakość, a nie ilość – długie, pełne złożoności posty nie sprawdzają się na żadnej platformie. Czasem wystarczy zwykłe „Cześć!” z zabawną grafiką lub linkiem do teledysku, aby zainteresować sobą odbiorcę. Z drugiej strony twórz wpisy z sensem, po coś, aby społeczność nie miała poczucia, że marnuje czas, utrzymując kontakt z Twoją marką.
  5. Reaguj natychmiast i kreatywnie – real time marketing to jedna z ciekawszych metod na wzbudzanie zainteresowania wśród użytkowników. Naucz się z pomysłem, szybko, ale także zabawnie reagować na aktualne wydarzenia ze świata w formie krótkich, angażujących postów.
  6. Pokaż, kim jesteś, co robisz i jak żyjesz – im bardziej będziesz zachęcał do wejścia w swój świat, tym użytkownicy chętnie nawiążą z Tobą kontakt. Nie ukrywaj się za logo firmy i formalnym opisem działalności, a raczej zapraszaj innych do swojego życia, pokazując, jak pracujesz, czym zajmujesz się po godzinach i co Cię interesuje.
  7. Promuj swoją markę, ale nie nachalnie – wielu początkujących użytkowników platform internetowych, którzy marzą o reklamowaniu się za ich pośrednictwem, traktuje je jak dodatkową przestrzeń sprzedażową. Znacznie bezpieczniej i zarazem autentyczniej będzie zachęcać do odwiedzania strony poprzez linkowanie do bloga, recenzji, opinii o produktach, a nawet innych, zaprzyjaźnionych, branżowych stron internetowych.
  8. Zaprojektuj markę marki – a dokładniej rzecz mówiąc, zastanów się nad tym, jak Twoja firma ma być postrzegana przez użytkowników social mediów. Wykreuj jej mniej oficjalną, ale wciąż związaną z branżą twarz, a potem konsekwentnie się tego trzymaj.

Który kanał jest dla Ciebie? Jeden, a może wszystkie?

Przyjrzyj się trzem najpopularniejszym platformom społecznościowym w Polsce. Gdy pobieżnie rzucisz okiem na publikowane treści, nie zauważysz praktycznie żadnej różnicy. W rzeczywistości jednak przekaz z Facebooka powinien wyglądać nieco inaczej niż ten, który znajdzie się na Instagramie (mimo że usługa pozwala na publikowanie tego samego wpisu o obu portalach). A jeszcze inaczej będzie prezentować się treść w serwisie YouTube. Rada? Obserwuj najlepszych! Sprawdź, jakiego typu content wrzucają giganci, tacy jak IKEA słynąca ze świetnego real marketingu, Cinema City z przyjaznym, zawsze aktualnym przekazem czy Żywiec z prostymi, ale angażującymi wpisami, które są zgodne z trendami.

Oczywiście to niejedyne social media, w jakich możesz publikować treści i tworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki. Rosnącą popularnością, szczególnie wśród młodych osób, cieszy się TikTok z krótkimi treściami wideo. Nie zapominajmy też o takich portalach jak Twitter, Snapchat czy Pinterest. Na nich również gromadzą się ludzie, choć forma przekazu zdaje się niewystarczająca wobec tego, co proponują popularniejsze media społecznościowe, jak Facebook czy Instagram. W obszarze czysto biznesowym dobrze sprawdza się LinkedIn. To platforma stworzona w celu nawiązywania kontaktów na poziomie zawodowym.

Podsumowanie: nie czekaj, działaj!

Zaistnieć w social mediach jest bardzo łatwo. Znacznie trudniej jest utrzymać zainteresowanie grupy docelowej. Twoim zadaniem jest to, aby dobrze przemyśleć plan działania i nadać mu formę planu contentowego, a następnie trzymać się go. W planie tym uwzględnij miejsce na spontaniczne akcje związane z aktualnymi wydarzeniami w kraju i na świecie. Pamiętaj też, aby utrzymywać kontakt z ludźmi, którzy chcą być blisko Twojej marki i uczestniczyć w jej rozwoju. A gdy już zyskasz swoich zwolenników, nie traktuj ich jak zwykłych klientów — od tego momentu musisz ich słuchać, troszczyć się o ich samopoczucie i pilnować, aby ani przez chwilę się z Tobą nie nudzili!

Gdy odnajdziesz się już w świecie social mediów i zaczniesz zyskiwać zainteresowanie i gromadzić społeczność, będziesz wiedział, jaki powinien być kolejny krok. Tymczasem życzymy Ci powodzenia w tworzeniu planu contentowego i publikowaniu postów, które będą bawić, zachwycać i zachęcać do działania!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55