Ikona 6:20 min Ikona Julia Szymańska 04.07.2023

Obecnie w LinkedIn Ads znajduje się 10 rodzajów reklam, które pełnią jedną lub kilka następujących funkcji: świadomość marki, wizyty w witrynie, zainteresowanie użytkowników, zachęta do wyświetlania wideo, generowanie potencjalnych klientów, konwersje na stronie i pozyskiwanie kandydatów na oferty pracy.

Dzięki nim więcej osób dowie się o Twojej organizacji i odwiedzi jej stronę docelową na LinkedIn lub w witrynie zewnętrznej. Reklamy zachęcą użytkowników do tego, by wejść w interakcje z publikacjami na profilu firmowym – zostawić reakcję lub komentarz – kliknąć w reklamy wideo czy zaaplikować w odpowiedzi na oferty pracy. Co więcej, pomogą zdobyć klientów oraz zachęcą ich do konwersji, czyli wykonania określonych przez Ciebie działań.

Rodzaje reklam na LinkedIn

Z pojedynczym zdjęciem

Zawierają jeden obraz i są wyświetlane bezpośrednio na osi czasu u specjalistów z Twojej grupy docelowej. Dopuszczalny rozmiar grafiki to 7680 × 4320 pikseli.

Widać je zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Karuzele reklam

To interaktywny format, który składa się z kilku przesuwanych obrazów. Możesz wykorzystać od 2 do 10 kart. Ich zalecany rozmiar to 1080 × 1080 pikseli w proporcji 1:1. Maksymalny to 4320 × 320 pikseli. Co ważne, ten format reklamy działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Reklamy wideo

Jak sama nazwa wskazuje, promują one krótkie filmiki ze sponsorowaną treścią, które mogą być pierwotnie publikowane na LinkedIn lub zewnętrznej witrynie. Co ważne, tego rodzaju kampanie będą się wyświetlać nie tylko na osi czasu u osób z grupy docelowej, ale też w aplikacjach i na stronach innych firm. Możliwa długość filmiku mieści się w przedziale od 3 sekund do 30 minut. Warto wiedzieć, że optymalny czas trwania to 15-30 sekund – wtedy na pewno pojawią się w Aktualnościach u grupy docelowej.

Reklamy wydarzenia

Pozwalają rozpropagować ważny event firmowy. Znajduje się w nich grafika, nazwa reklamy i organizacji, tekst wprowadzający, tytuł wydarzenia, jego data oraz interaktywny przycisk z linkiem, który przekieruje użytkowników na stronę z dalszymi informacjami dotyczącymi wydarzenia. Co ważne, nazwa reklamy może składać się maksymalnie z 255 znaków, a tekst – 150 znaków.

Te reklamy pokazują też, ile osób zamierza wziąć udział w wydarzeniu i czy znajdują się one w sieci kontaktów. Dzięki danym dotyczącym wydajności możesz zobaczyć, ile rejestracji na event zostało otrzymanych dzięki Adsom.

Reklamy tekstowe

Składają się z obrazu, nagłówka i krótkiego tekstu. Od reszty formatów odróżnia je to, że wyświetlają się tylko na komputerze, po prawej stronie witryny LinkedIn, w takich obszarach jak strona główna, profil, wyniki wyszukiwania, skrzynka odbiorcza, strony grup, Wyświetlenia profilu czy Kontakty, które możesz znać. Docelową grupę tych reklam dopasujesz na podstawie danych demograficznych, lokalizacji, umiejętności czy zainteresowań.

Warto wiedzieć, że nagłówek może mieć maksymalnie 25 znaków ze spacjami, opis – 75, a link do strony docelowej – 500 znaków. URL powinien być opatrzony prefiksem http:// lub https://.

Reklamy w wiadomościach

To Adsy, które pojawiają się bezpośrednio w wiadomościach do użytkowników. Liczba tych reklam jest ściśle kontrolowana w danym okresie. To pozwala skierować do Ciebie klientów w wybranym terminie, a do tego zapobiega sytuacji, w której dostaną spam na skrzynkę odbiorczą. Minimalizujesz takie ryzyko, przenosząc je też po 60 dniach do folderu Zarchiwizowane wiadomości.

search

Reklamy dla pozyskania obserwujących

Mają na celu zachęcić do obserwowania Twojej strony na LinkedIn lub w witrynie zewnętrznej. Składają się z logo firmy oraz zdjęcia profilowego użytkownika, do którego są skierowane. W treści, obok nazwy przedsiębiorstwa, znajduje się imię użytkownika. Co ważne, dane osobowe nie są dostępne dla twórców kampanii, a jedynie dla jej odbiorców.

Wyróżnikiem Adsów tego rodzaju jest dodanie przycisku Obserwuj, który zachęca do działania. Przy nowych reklamach dołącza się go automatycznie — możesz wyłączyć tę funkcję w Ustawieniach. Po opublikowaniu danej reklamy nie ma możliwości dodania go lub usunięcia. Jeśli to zrobisz, efekty pojawią się we wszystkich Adsach w kampanii (nie w pojedynczych reklamach!).

Reklamy Spotlight

To Adsy zbliżone do tych, które mają na celu pozyskanie obserwujących. Są jednak bardziej spersonalizowane i interaktywne. Dostosowuje się je do użytkowników LinkedIn na podstawie ich stanowiska, miejsca pracy i zdjęcia profilowego. Jeśli w nie klikną, zostaną natychmiast przekierowani na stronę firmy.

Reklamy ofert pracy

Są dynamicznymi Adsami, które zachęcają potencjalnych kandydatów do starania się o daną posadę. Zawierają nazwę stanowiska oraz informację o miejscu pracy.

Reklamy w formie dokumentu

Pozwalają promować dokumenty bezpośrednio w witrynie. Dotyczy to takich materiałów jak m.in. e-booki, infografiki, poradniki czy raporty. Użytkownicy mogą je czytać i pobierać bez opuszczania LinkedIn.

Podsumowanie

Jak widać, LinkedIn Ads umożliwią Ci skutecznie zareklamowanie Twojej firmy. Warto z nich skorzystać, jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów lub zdobyć pracowników!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy to koniec z wyświetlaniem powiązanych filmów na TikToku? Ikona 4:00 min 11.08.2023 Zmiany na TikToku! Jeśli platforma ma nadal być obecna na rynku europejskim, musi się dostosować do Ustawy o usługach cyfrowych obowiązującej od listopada 2022 roku w krajach Unii Europejskiej, Co to oznacza dla nas, użytkowników? Czytaj dalej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na platformach społecznościowych:  nowe trendy i techniki skutecznego docierania do grupy docelowej Ikona 6:00 min 16.08.2023 Dzięki reklamie w social mediach firmy docierają do nowych odbiorców i zwiększają zainteresowanie swoimi produktami lub usługami. Jak skutecznie trafić do osób, które są zainteresowane właśnie Twoją ofertą? Podpowiadamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak tworzyć atrakcyjny content w firmowych social mediach Ikona 5:00 min 26.06.2023 Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe. Sprawdź, jak zabrać się za promowanie marki na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Podziękujesz nam później! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700