Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 5:00 min Ikona Magdalena Drajkowska 17.03.2023

Mogłabym zacząć od krótkiej historii TikToka, żeby przybliżyć Ci, czym właściwie jest ta platforma społecznościowa i jak powstała. Ale czy naprawdę tych informacji szukasz? Wątpię.

Przejdźmy więc do konkretów, czyli:

  • do tej pory aplikacja TikTok została pobrana ponad 3 mld razy (Hootsuite)
  • użytkownik TikToka otwiera aplikację nawet 8 razy dziennie (Wallaroomedia, Passport-Photo.Online)
  • 6% aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie uważa, że to właśnie TikTok jest ich ulubioną platformą społecznościową (Digital 2023) – wyprzedza go WhatsApp, Instagram, Facebook, WeChat.
  • TikTok jest dostępny w 154 krajach na całym świecie (Wallaroomedia)
  • średnio użytkownicy spędzają na TikToku aż 23h 28 minut w miesiącu (Digital 2023), co daje tej platformie 1 miejsce wśród social mediów pod kątem czasu użytkowania. Ważne: wartość ta wzrosła aż o 19,7% w stosunku do minionego roku, co pokazuje, że TikTok przyciąga i angażuje.

TikTok dla firm

Jeśli myślisz, że TikTok jest platformą tylko z „głupotami”, tylko dla prywatnych osób, to pora zrewidować swoje poglądy. Platforma uruchomiła w 2020 roku TikTok For Business, które stanowi centrum reklamowe dla marek i pozwala prowadzić działania marketingowe. W jaki sposób?

Na TikToku co chwilę pojawiają się nowe wyzwania, nowe trendy, także te muzyczne (czasem to właśnie konkretny utwór lub dźwięk są viralowe), które generują miliony wyświetleń. Około 60% osób korzystających z aplikacji czuje większą sympatię do firm, które inicjują lub biorą udział w trendach na platformie, a ponad połowa osób korzystających z TikToka, jest przywiązana do marek, które tam widuje.

Warto wykorzystać trendy nie tylko tworząc posty organiczne, ale też przy projektowaniu kampanii produktowej bądź usługowej z TikTok Ads. Platforma oferuje kilka rodzajów reklam:

  • Image ads – na taką reklamę składa się obraz, nazwa marki lub aplikacji oraz tekst reklamowy. Działają tylko w aplikacjach TikTok News Feed (BuzzVideo, TopBuzz, Babe).
  • Carousel ads – format znany z innych social mediów (np. Instagram). Ten rodzaj reklamy umożliwia stworzenie sekwencji 10 obrazów przesuwających się. Pojawia się w kanałach informacyjnych TikToka.
  • In-feed video – reklamy pojawiające się wśród natywnych kanałów informacyjnych użytkowników w zakładce „Dla Ciebie”.
  • TopView – to reklamy wyświetlane na pełnym ekranie od 5 do 60 sekund w momencie, gdy użytkownicy otwierają aplikację TikTok.
  • Brand Hashtag Challenge – jest to format kampanii, która może trwać od 3 do 6 dni i jej celem jest zaangażowanie odbiorców w treści generowane przez użytkowników pojawiające się na stronie wyzwania hashtagowego.
  • Spark ads – ten typ reklamy pozwala na sponsorowanie popularnych treści organicznych związanych z ich produktami (zarówno z własnego konta, jak i konta innych użytkowników).
  • Branded effects – to reklama angażująca odbiorców i marki. Opiera się na stworzeniu przez markę własnego, niestandardowego efektu, który zainteresuje użytkowników TikToka i w ten sposób zwiększy rozpoznawalność brandu.
microsoftteams-image-44

Jak zacząć reklamować się na TikToku?

Od utworzenia konta w Menadżerze reklam TikToka. Na tym etapie musisz uzupełnić profil o wymagane dane. Kolejnym krokiem jest instalacja TikTok Pixel – fragmentu kodu – w Twojej witrynie. Zbiera on informacje o zachowaniach użytkowników.

Kolejne kroki to już tworzenie kampanii reklamowych. Wymaga wyboru rodzaju i celu promocji, miejsca docelowego reklamy, typu kreacji, a także zdefiniowania własnej grupy docelowej. Ważną składową promocji biznesu na TikToku jest mierzenie skuteczności wdrażanych reklam, co umożliwiają statystyki z platformy.

Cały proces jak widać składa się z kilku kroków. Jednak, aby przyniósł oczekiwane efekty dobrze przeprowadzić je prawidłowo i ze znajomością tematu. Warto pamiętać też o tym, że uruchomienie pierwszej kampanii samodzielnie nie dzieje się automatycznie. Należy poczekać na przeprocesowanie umowy z TikTokiem oraz weryfikację reklam.

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i zlecić to profesjonalistom – zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

W Sunrise System uruchomimy Twoją kampanię szybko i sprawnie dzięki posiadaniu zweryfikowanego i sprawdzonego przez TikTok konta.

Na każdym etapie kampanii otrzymasz profesjonalne doradztwo i wsparcie. Podpowiemy Ci również, jak zoptymalizować stronę, by osiągać lepsze efekty.

Przez cały okres trwania kampanii będziemy ją analizować i optymalizować. Otrzymasz od nas raporty, w których znajdziesz dane między innymi na temat liczby wyświetleń reklam, kliknięć i konwersji. Dzięki temu uzyskasz kontrolę i wiedzę, jak kampania przekłada się na ruch na Twojej stronie,

Dopasujemy budżet, termin i długość współpracy do Twoich potrzeb, a Twoją kampanią zajmie się dedykowany specjalista, na którego doświadczenie i wsparcie zawsze możesz liczyć.

microsoftteams-image-45

Warto wejść w reklamy na TikToku?

Wiele argumentów przemawia za tym, żeby zdecydować się na prowadzenie reklam na TikToku. Wspominałam o stale rosnącej liczbie użytkowników na całym świecie oraz ogromnym zaangażowaniu czasowym przy korzystaniu z tej platformy. Dodatkowo, jak podaje sam TikTok, 39% użytkowników twierdzi, że właśnie na tej platformie odkryli markę, o której nigdy wcześniej nie słyszeli. Aż 47% użytkowników platformy potwierdza natomiast, że kupiło coś co zobaczyli na TikToku.

Planując wejście w reklamę na TikToku pamiętaj, że:

  • Największą grupą odbiorców są kobiety w przedziale 16-24 lata, jednak z roku na rok rośnie grupa odbiorców w przedziale 25-44 lata. (Digital 2023) – Dostosuj więc język i przekaz reklamowy do tych odbiorców.
  • Prawie 80% użytkowników TikToka zagląda na platformę szukając rozrywki i zabawnego contentu (Digital 2023) – wykorzystaj tę wiedzę przy tworzeniu contentu do reklamy.
  • Masz maksymalnie 60 sekund, żeby zainteresować odbiorcę swoim produktem lub usługą. Skup się na tym, co dajesz wyjątkowego swoim odbiorcom.
  • Wykorzystuj muzykę! To integralna część TikToka – a sekcja Polecane dla Ciebie czy TikTok Viral pomoże Ci znaleźć melodię dopasowaną do przekazu i popularną (Wiesz, że niektórzy oglądają różne filmy dopasowane do muzyki, która im ostatnio wpadła w ucho?)
  • Korzystaj z hashtagów! Możesz też włączyć się w virale na TikTok, które często oznaczane są właśnie konkretnymi hashtagami.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak tworzyć atrakcyjny content w firmowych social mediach Ikona 5:00 min 26.06.2023 Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe. Sprawdź, jak zabrać się za promowanie marki na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Podziękujesz nam później! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklamuj swoją firmę na LinkedIn Ikona 6:20 min 04.07.2023 Chcesz podnieść widoczność marki w Internecie? A może zależy Ci na zwiększeniu konwersji i pozyskaniu stałych klientów? Z pewnością wiesz, że do tego potrzeba kampanii reklamowej. Narzędziem, które pozwala skutecznie zaprezentować firmę szerszemu gronu odbiorców, jest LinkedIn Ads. Jakie formaty reklam udostępnia użytkownikom? Jaki jest ich konkretny cel? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dablony – na czym polega nowy fenomen TikToka? Ikona 5:40 min 05.12.2022 Trendy internetowe przychodzą i odchodzą, ale tylko niewielkiej części z nich udaje się przebić do „mainstreamowej” świadomości. Jeszcze mniej natomiast utrzymuje się na powierzchni, by co jakiś czas powracać w chwale i nieco odmienionej formie. Dablony z TikToka zdają się spełniać pierwszy warunek — o czym świadczą chociażby artykuły na stronach The New York Times czy The Guardian. Czy jednak fikcyjna ekonomia oparta na filmach z kotami zostanie z nami na dłużej oraz czy tkwi w niej jakikolwiek potencjał marketingowy? Przekonajmy się! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700