Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Magdalena Drajkowska 17.03.2023

Jak reklamować się na TikToku?

Mogłabym zacząć od krótkiej historii TikToka, żeby przybliżyć Ci, czym właściwie jest ta platforma społecznościowa i jak powstała. Ale czy naprawdę tych informacji szukasz? Wątpię.

Przejdźmy więc do konkretów, czyli:

  • do tej pory aplikacja TikTok została pobrana ponad 3 mld razy (Hootsuite)
  • użytkownik TikToka otwiera aplikację nawet 8 razy dziennie (Wallaroomedia, Passport-Photo.Online)
  • 6% aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie uważa, że to właśnie TikTok jest ich ulubioną platformą społecznościową (Digital 2023) – wyprzedza go WhatsApp, Instagram, Facebook, WeChat.
  • TikTok jest dostępny w 154 krajach na całym świecie (Wallaroomedia)
  • średnio użytkownicy spędzają na TikToku aż 23h 28 minut w miesiącu (Digital 2023), co daje tej platformie 1 miejsce wśród social mediów pod kątem czasu użytkowania. Ważne: wartość ta wzrosła aż o 19,7% w stosunku do minionego roku, co pokazuje, że TikTok przyciąga i angażuje.

TikTok dla firm

Jeśli myślisz, że TikTok jest platformą tylko z „głupotami”, tylko dla prywatnych osób, to pora zrewidować swoje poglądy. Platforma uruchomiła w 2020 roku TikTok For Business, które stanowi centrum reklamowe dla marek i pozwala prowadzić działania marketingowe. W jaki sposób?

Na TikToku co chwilę pojawiają się nowe wyzwania, nowe trendy, także te muzyczne (czasem to właśnie konkretny utwór lub dźwięk są viralowe), które generują miliony wyświetleń. Około 60% osób korzystających z aplikacji czuje większą sympatię do firm, które inicjują lub biorą udział w trendach na platformie, a ponad połowa osób korzystających z TikToka, jest przywiązana do marek, które tam widuje.

Warto wykorzystać trendy nie tylko tworząc posty organiczne, ale też przy projektowaniu kampanii produktowej bądź usługowej z TikTok Ads. Platforma oferuje kilka rodzajów reklam:

  • Image ads – na taką reklamę składa się obraz, nazwa marki lub aplikacji oraz tekst reklamowy. Działają tylko w aplikacjach TikTok News Feed (BuzzVideo, TopBuzz, Babe).
  • Carousel ads – format znany z innych social mediów (np. Instagram). Ten rodzaj reklamy umożliwia stworzenie sekwencji 10 obrazów przesuwających się. Pojawia się w kanałach informacyjnych TikToka.
  • In-feed video – reklamy pojawiające się wśród natywnych kanałów informacyjnych użytkowników w zakładce „Dla Ciebie”.
  • TopView – to reklamy wyświetlane na pełnym ekranie od 5 do 60 sekund w momencie, gdy użytkownicy otwierają aplikację TikTok.
  • Brand Hashtag Challenge – jest to format kampanii, która może trwać od 3 do 6 dni i jej celem jest zaangażowanie odbiorców w treści generowane przez użytkowników pojawiające się na stronie wyzwania hashtagowego.
  • Spark ads – ten typ reklamy pozwala na sponsorowanie popularnych treści organicznych związanych z ich produktami (zarówno z własnego konta, jak i konta innych użytkowników).
  • Branded effects – to reklama angażująca odbiorców i marki. Opiera się na stworzeniu przez markę własnego, niestandardowego efektu, który zainteresuje użytkowników TikToka i w ten sposób zwiększy rozpoznawalność brandu.
microsoftteams-image-44

Jak zacząć reklamować się na TikToku?

Od utworzenia konta w Menadżerze reklam TikToka. Na tym etapie musisz uzupełnić profil o wymagane dane. Kolejnym krokiem jest instalacja TikTok Pixel – fragmentu kodu – w Twojej witrynie. Zbiera on informacje o zachowaniach użytkowników.

Kolejne kroki to już tworzenie kampanii reklamowych. Wymaga wyboru rodzaju i celu promocji, miejsca docelowego reklamy, typu kreacji, a także zdefiniowania własnej grupy docelowej. Ważną składową promocji biznesu na TikToku jest mierzenie skuteczności wdrażanych reklam, co umożliwiają statystyki z platformy.

Cały proces jak widać składa się z kilku kroków. Jednak, aby przyniósł oczekiwane efekty dobrze przeprowadzić je prawidłowo i ze znajomością tematu. Warto pamiętać też o tym, że uruchomienie pierwszej kampanii samodzielnie nie dzieje się automatycznie. Należy poczekać na przeprocesowanie umowy z TikTokiem oraz weryfikację reklam.

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i zlecić to profesjonalistom – zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

W Sunrise System uruchomimy Twoją kampanię szybko i sprawnie dzięki posiadaniu zweryfikowanego i sprawdzonego przez TikTok konta.

Na każdym etapie kampanii otrzymasz profesjonalne doradztwo i wsparcie. Podpowiemy Ci również, jak zoptymalizować stronę, by osiągać lepsze efekty.

Przez cały okres trwania kampanii będziemy ją analizować i optymalizować. Otrzymasz od nas raporty, w których znajdziesz dane między innymi na temat liczby wyświetleń reklam, kliknięć i konwersji. Dzięki temu uzyskasz kontrolę i wiedzę, jak kampania przekłada się na ruch na Twojej stronie,

Dopasujemy budżet, termin i długość współpracy do Twoich potrzeb, a Twoją kampanią zajmie się dedykowany specjalista, na którego doświadczenie i wsparcie zawsze możesz liczyć.

microsoftteams-image-45

Warto wejść w reklamy na TikToku?

Wiele argumentów przemawia za tym, żeby zdecydować się na prowadzenie reklam na TikToku. Wspominałam o stale rosnącej liczbie użytkowników na całym świecie oraz ogromnym zaangażowaniu czasowym przy korzystaniu z tej platformy. Dodatkowo, jak podaje sam TikTok, 39% użytkowników twierdzi, że właśnie na tej platformie odkryli markę, o której nigdy wcześniej nie słyszeli. Aż 47% użytkowników platformy potwierdza natomiast, że kupiło coś co zobaczyli na TikToku.

Planując wejście w reklamę na TikToku pamiętaj, że:

  • Największą grupą odbiorców są kobiety w przedziale 16-24 lata, jednak z roku na rok rośnie grupa odbiorców w przedziale 25-44 lata. (Digital 2023) – Dostosuj więc język i przekaz reklamowy do tych odbiorców.
  • Prawie 80% użytkowników TikToka zagląda na platformę szukając rozrywki i zabawnego contentu (Digital 2023) – wykorzystaj tę wiedzę przy tworzeniu contentu do reklamy.
  • Masz maksymalnie 60 sekund, żeby zainteresować odbiorcę swoim produktem lub usługą. Skup się na tym, co dajesz wyjątkowego swoim odbiorcom.
  • Wykorzystuj muzykę! To integralna część TikToka – a sekcja Polecane dla Ciebie czy TikTok Viral pomoże Ci znaleźć melodię dopasowaną do przekazu i popularną (Wiesz, że niektórzy oglądają różne filmy dopasowane do muzyki, która im ostatnio wpadła w ucho?)
  • Korzystaj z hashtagów! Możesz też włączyć się w virale na TikTok, które często oznaczane są właśnie konkretnymi hashtagami.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:35 min 28.05.2009 Gdy 14 maja 2009 w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność. Ciekawe są liczby: 63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google, a 87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zaplanuj kolejny rok zawodowy w zgodzie ze swoimi marzeniami. To możliwe! Ikona 5:35 min 29.12.2022 Koniec roku kalendarzowego zbliża się wielkimi krokami. Właśnie dlatego, w tym artykule podzielę się z Tobą moim sposobem na to, jak podsumować rok zawodowy oraz pokrótce przedstawię Ci jedną ze skutecznych metod, z której korzystam planując pracę na przyszły rok. To doskonały sposób na sprawdzenie swoich dotychczasowych osiągnięć oraz zweryfikowanie błędów, a także punkt zwrotny, jeśli chodzi o wprowadzanie zmian. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak mówić do pokolenia X w reklamie? Ikona 4:00 min 17.02.2023 X, Y, Z... O co w tym chodzi? To nie tylko końcówka alfabetu, ale też określenia na konkretne pokolenia. Znajomość ich potrzeb i preferencji jest niezbędna dla stworzenia skutecznego przekazu reklamowego. Dziś zastanowimy się, jak trafić do generacji X – czyli do tych, którzy urodzili się przed erą e-commerce i którym Internet nie towarzyszył od zawsze, jak to jest w przypadku młodszych pokoleń. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700