Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 11.08.2009

Jak oni wyszukują? Czyli słów kilka o doborze fraz kluczowych

Jak ważny jest pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach internetowych dla małych i średnich firm?

Wyszukiwanie jest drugą najpopularniejszą czynnością wykonywaną w Internecie (zaraz po sprawdzaniu maila). 99,5 proc. internautów znajduje informacje za pomocą wyszukiwarek. Ludzie wyszukują produktów lub usług i znajdują Twoją lub… konkurencyjne firmy.

Ponieważ 39% użytkowników sieci ogranicza swoje poszukiwania do pierwszej strony wyszukiwań (badania iProspect), widoczność na pierwszej stronie wyszukiwań w „głównych” wynikach wyszukiwania lub po prawej ich stronie (linki sponsorowane Google AdWords) oznacza zwielokrotnienie szans na pozyskanie klienta

 

Jak oni wyszukują?

 

Ponieważ aktywność każdego użytkownika internetu może być badana, dysponujemy całym zapleczem danych nt. sposobów wyszukiwania informacji w sieci. Joe Kraus, właściciel popularnej niegdyś wyszukiwarki Excite, zaobserwował niezwykle interesujący fenomen dotyczący sposobów wyszukiwania.

Wyszukiwarka Excite otrzymywała codziennie miliony zapytań, a dane dotyczące wyszukiwań wskazywały ciekawą tendencję – dzieliły się na bardzo popularne, często wpisywane wyrażenia, oraz na niepowtarzalne kombinacje słowne.

Jak wyglądała proporcja wyszukiwań tych popularnych i niepowtarzalnych wyszukiwań? Wykres poniżej przedstawia dysproporcję pomiędzy wyrażeniami:

Jak oni wyszukują?

 

Jak zacząć się pozycjonować i reklamować w Google?

 

Dlatego właśnie pierwszym i najważniejszym krokiem jest poszukiwanie wyrażeń kluczowych opisujących firmę jej ofertę produktową. Do burzy mózgów warto zaprosić przedstawicieli wszystkich działów firmy, ponieważ każdy z nich posługuje się nieco inną terminologią na określenie asortymentu. Znalezienie różnorodnych sposobów wyrażania potrzeby zakupowej (np. od sformułowania „profesjonalne aparaty fotograficzne” aż po „tanie cyfrówki”) może oznaczać zwiększenie zasięgu oddziaływania strony firmowej.

Im bardziej precyzyjnie wyrażenie kluczowe określa firmę, produkty lub usługi, tym bliżej znajdujemy się klienta, który poszukuje konkretnego modelu, a więc jest konsumentem na ostatnim etapie podejmowania decyzji konsumenckiej. Wie, że nie szuka małej, ekonomicznej pralki – sprawdził już, jakie modele są najlepsze, przeczytał opinie innych użytkowników, zapytał rodzinę i znajomych, obecnie szuka konkretnego modelu pralki.

 

Jak oni znajdują?

 

Czy ten Internauta znajdzie interesujący go model pralki właśnie w Twoim sklepie on-line? Wszystko zależy od Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania i promocji za pomocą linków sponsorowanych. Reguła jest prosta – im więcej specyficznych wyrażeń opisuje ofertę firmy i wyświetla się w wynikach wyszukiwania (zarówno naturalnych, jak i płatnych), tym większa szansa na dotarcie do konsumentów ze sprecyzowaną potrzebą zakupową.

Dlatego właśnie warto opisać ofertę firmy różnorodnymi słowami – oraz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę w AdWords na te najlepsze z nich.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:25 min 28.06.2018 Jednym z głównych elementów promowania strony internetowej w sieci jest pozycjonowanie. Jak wiecie, jest to złożony proces, na którego efekty trzeba będzie trochę poczekać. Zastanawiasz się na rozpoczęciem działań SEO? A może właśnie z niecierpliwością oczekujesz wzrostu pozycji swojej strony? Sprawdź zestawienie najważniejszych korzyści z pozycjonowania, które dla ciebie przygotowaliśmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:30 min 16.10.2013 Sunrise System we współpracy z bydgoskimi i poznańskimi szkołami średnimi i wyższymi organizuje cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów na temat pozycjonowania. Zajęcia kierowane są do wszystkich osób zainteresowanych tematyką SEM/SEO, w szczególności informatyków i absolwentów kierunków ścisłych wiążących swoją zawodową przyszłość z profesjonalnym marketingiem internetowym. Dla zainteresowanych - możliwość zweryfikowania swoich umiejętności na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko pozycjonera. Czeka kilkadziesiąt etatów na różnych poziomach zaawansowania. Zapraszamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 19.07.2018 Mało kto wyobraża sobie dzisiaj życie bez Facebooka. Stał się on nie tylko platformą wirtualnych spotkań i rozmów, ale także miejscem, gdzie firmy mogą tworzyć społeczność użytkowników i kierować wpisy do konkretnej grupy odbiorców. Czy jednak wysiłek włożony w stworzenie i prowadzenie fanpage'a na Facebooku przyniesie jakieś korzyści Twojej firmie? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700