Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 11.08.2009

Jak oni wyszukują? Czyli słów kilka o doborze fraz kluczowych

Jak ważny jest pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach internetowych dla małych i średnich firm?

Wyszukiwanie jest drugą najpopularniejszą czynnością wykonywaną w Internecie (zaraz po sprawdzaniu maila). 99,5 proc. internautów znajduje informacje za pomocą wyszukiwarek. Ludzie wyszukują produktów lub usług i znajdują Twoją lub… konkurencyjne firmy.

Ponieważ 39% użytkowników sieci ogranicza swoje poszukiwania do pierwszej strony wyszukiwań (badania iProspect), widoczność na pierwszej stronie wyszukiwań w „głównych” wynikach wyszukiwania lub po prawej ich stronie (linki sponsorowane Google AdWords) oznacza zwielokrotnienie szans na pozyskanie klienta.

Jak oni wyszukują?
Ponieważ aktywność każdego użytkownika internetu może być badana, dysponujemy całym zapleczem danych nt. sposobów wyszukiwania informacji w sieci. Joe Kraus, właściciel popularnej niegdyś wyszukiwarki Excite, zaobserwował niezwykle interesujący fenomen dotyczący sposobów wyszukiwania.

Wyszukiwarka Excite otrzymywała codziennie miliony zapytań, a dane dotyczące wyszukiwań wskazywały ciekawą tendencję – dzieliły się na bardzo popularne, często wpisywane wyrażenia, oraz na niepowtarzalne kombinacje słowne.

Jak wyglądała proporcja wyszukiwań tych popularnych i niepowtarzalnych wyszukiwań? Wykres poniżej przedstawia dysproporcję pomiędzy wyrażeniami:

Jak oni wyszukują?

Jak zacząć się pozycjonować i reklamować w Google?

Dlatego właśnie pierwszym i najważniejszym krokiem jest poszukiwanie wyrażeń kluczowych opisujących firmę jej ofertę produktową. Do burzy mózgów warto zaprosić przedstawicieli wszystkich działów firmy, ponieważ każdy z nich posługuje się nieco inną terminologią na określenie asortymentu. Znalezienie różnorodnych sposobów wyrażania potrzeby zakupowej (np. od sformułowania „profesjonalne aparaty fotograficzne” aż po „tanie cyfrówki”) może oznaczać zwiększenie zasięgu oddziaływania strony firmowej.

Im bardziej precyzyjnie wyrażenie kluczowe określa firmę, produkty lub usługi, tym bliżej znajdujemy się klienta, który poszukuje konkretnego modelu, a więc jest konsumentem na ostatnim etapie podejmowania decyzji konsumenckiej. Wie, że nie szuka małej, ekonomicznej pralki – sprawdził już, jakie modele są najlepsze, przeczytał opinie innych użytkowników, zapytał rodzinę i znajomych, obecnie szuka konkretnego modelu pralki.

Jak oni znajdują?

Czy ten Internauta znajdzie interesujący go model pralki właśnie w Twoim sklepie on-line? Wszystko zależy od Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania i promocji za pomocą linków sponsorowanych. Reguła jest prosta – im więcej specyficznych wyrażeń opisuje ofertę firmy i wyświetla się w wynikach wyszukiwania (zarówno naturalnych, jak i płatnych), tym większa szansa na dotarcie do konsumentów ze sprecyzowaną potrzebą zakupową.

Dlatego właśnie warto opisać ofertę firmy różnorodnymi słowami – oraz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę w AdWords na te najlepsze z nich.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55