Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 12.08.2009

W przemyśle króluje lead

Pozyskiwanie lidów i nowych klientów podczas obniżenia gospodarczego pozostanie najważniejszym celem i wyzwaniem dla marketerów w branżach przemysłowych. Jak wskazuje najnowszy raport GlobalSpec, wielu z nich podejmuje działania z zakresu marketingu online, aby znaleźć klientów i wygenerować dochód. Raport „Trendy w marketingu przemysłowym 2009 – jak producenci promują się dziś” ujawnia, że 44 proc. badanych wskazuje na pozyskiwanie klientów jako główny cel marketinowy na rok 2009; 29 proc. zaś jest zainteresowanych głównie pozyskiwaniem leadów; 13 proc. wskazuje na utrzymanie dotychczasowych klientów jako swój główny cel (w zeszłorocznym badaniu uznało to za priorytetowe zadanie jedynie 5 % respondentów).

Cele marketingowe

Podczas gdy wydatki na promocję przesuwane w stronę działań marketing online, tradycyjne dla branż przemysłowych nakłady na targi i druk notują spadki. Jak wynika z badania, 3 na 4 najpopularniejsze kanały marketingowe wykorzystywane do generowania lidów znajdują się online, a są to: pozycjonowanie, katalogi, strony internetowe, e-mail marketing. To również narzędzia, które marketerzy planują użyć w tym roku.

Kanały komunikacji Co więcej, odsetek respondentów, którzy przesunęli zasoby budżetowe na taktyki marketingu online zwiększył się w ciągu ostatniego roku. Niemal połowa (48 proc.) respondentów wskazuje, że marketing online stanowi większą część budżetów w 2009 niż w 2008 roku. Niemal 1/3 twierdzi, że wyda więcej niż 50 proc. budżetu promocyjnego na marketing online. Jednocześnie 30 proc. respondentów obniża nakłady na targi a 28 proc. obniża wydatki na różnego rodzaju druki reklamowe.

Działy marketingu w branżach przemysłu raportują następujące działania na 2009 rok: – 63 proc. marketerów przemysłowych będzie przyglądała się i oceniała wyniki swoich programów marketingowych oraz podejmie kroki, aby wyeliminować te działania marketingowe, które nie przynoszą korzyści, – 43 proc. marketerów zwiększy wysiłki aby sięgnąć po nowe działy przemysłu – 88 proc. wyda tyle samo lub więcej na marketing online w 2009 roku w porównaniu z wydatkami na 2008 rok.

O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone przez GlobalSpec – wyszukiwarkę i bazę wiedzy poświęconą przemysłowi. Czwarte roczne badanie zostało przeprowadzone wśród amerykańskich marketerów, szefów działów sprzedaży oraz managerów z sektorów przemysłowych. Wśród 555 badanych, 66 proc. piastuje stanowiska zarządzające w sprzedaży lub marketingu, 12 proc. wskazuje na stanowiska dyrektorskie. Badani reprezentują przedsiębiorstwa różnych wielkości oraz budżety marketingowe sięgające 1 mln. dolarów.

Co to jest lead? W reklamie internetowej lead to sformułowanie pochodzące od modelu rozliczania „Cost per Lead” (lub „Pay per Lead”). Rozliczanie „za lead” polega na tym, że reklamodawca nie płaci za promocję (np. za 10000 broszur, 200 billboardów czy 30 sek. spot telewizyjny) ale za efekt, jaki przyniesie promocja. Lead to pozyskanie jednego klienta, przy czym każda firma określa „pozyskanie klienta” w różnych kategoriach. Leadem może więc być wejście klienta na stronę internetową, wypełnienie formularza, wykonanie telefonu do konsultanta lub zakupienie produktu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55