Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Bez Google ani rusz, można wręcz mówić o informacyjnym uzależnieniu od wyszukiwarki, uzależnieniu tak silnym jak od kofeiny. Nie bez powodu więc ostatnia aktualizacja silnika Google nosi nazwę Caffeine. Nie obyło się też bez zamieszania w branży pozycjonowania.
Zadaniem Caffeine jest poszerzenie indeksu wyszukiwarki, zwiększenie szybkości odpowiadania na zapytania użytkowników oraz przewartościowanie wyników. Jest ich więcej, wyświetlają się szybciej. Aktualizacja wiąże się również z przejściem Google na nowy system plików Google File System 2, dzięki czemu wyszukiwarka zyska na szybkości.
Caffeine ma na celu także „wysprzątać” z wyników te bezwartościowe i uciążliwe, czyli spam. Pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki będzie więc zapewne jeszcze mniej skuteczne.
W informacjach zza oceanu wyczytać można, iż Caffeine będzie testowana poza sandboxem na jednym z Data Center Google.
Aspekt przewartościowania rankingu ma niewątpliwie największą rangę szczególnie dla tych, którzy mają powód, by lista wyników wyglądała tak, a nie inaczej 🙂 Po aktualizacji zwracane wyniki będą mieć lepszą jakość, roboty z jeszcze większą uwagą biorą bowiem pod uwagę słowa kluczowe – to po prostu kryterium o rosnącym znaczeniu.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: