Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
O ile kierunki wyjazdu Polaków nie są zaskoczeniem (od lat na naszych urlopowych mapach króluje tani i malowniczy Dubrovnik oraz drogie, lecz nasze, morze), o tyle dane na temat wyszukiwania hoteli pokazują nowe, ciekawe tendencje w sposobie planowania przez Polaków urlopu: 89 proc. internautów wykorzystuje internet do poszukiwania informacji o planowanym noclegu, lecz 75 proc. z nich późniejszą rezerwację przeprowadza telefonicznie.
Dwie trzecie badanych, którzy rezerwację pokoju w hotelu mają jeszcze przed sobą (planują to zrobić w drugim półroczu 2009 roku) zamierza zarezerwować nocleg przez e-mail lub system rezerwacji online.
Aktywność przedurlopowa internautów jest imponująca, widać to również… po powrocie z wakacji. Co czwarty internauta, który rezerwował pokój w pierwszym półroczu 2009 roku, wystawił recenzję miejscu pobytu, zaś wśród tych, którzy dopiero mają wrócić z urlopów, aż 2/3 deklaruje, że taką recenzję wystawi.
Firmy z branż „urlopowych” nie mogą więc ignorować konieczność pozycjonowania swoich witryn (tzw. SEO) lub reklamy płatnej w wynikach wyszukiwania (AdWords)
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: