Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:00 min Ikona Michalina 17.02.2023

Jak mówić do pokolenia X w reklamie?

Podstawę wszelkich działań marketingowych stanowi określenie grupy docelowej, jej poznanie oraz zrozumienie. Musimy wiedzieć, do kogo i jak mówić. Jeżeli chodzi o konsumentów z pokolenia X, to stoi przed nami spore wyzwanie. Są to bowiem osoby, które wychowały się w świecie offline, otoczone przekazami kierowanymi za pośrednictwem tradycyjnej prasy, radia, telewizji… To ludzie, którzy pamiętają czasy, gdy nie było smartfonów, a rozmowy prowadziło się jedynie przez telefon stacjonarny (a i tak nie każdy mógł sobie pozwolić na ten luksus!) i – oczywiście – face to face. Co niektórzy odwiedzali też później kawiarenki internetowe, by móc poklikać z innymi na czacie.

Brzmi jak całkiem inna epoka, prawda? A jednak nie było to tak dawno temu. Po prostu technologie mocno się rozwinęły w ostatnich kilkudziesięciu latach. Dziś te same osoby korzystają ze smartfonów i w większości mają nieograniczony dostęp do sieci. Jednak jako konsumenci stanowią specyficzną grupę – dużo widzieli, dużo przeżyli, dorastali w czasach pełnych zmian i ważnych wydarzeń zarówno w Polsce, jak i na świecie.

new-project-5-2

Czas na konkrety… Co wyróżnia pokolenie X?

O osobach urodzonych w latach 1965-1981 można dużo napisać. Jednak skupimy się na charakterystyce pod kątem marketingowym.

Co je wyróżnia?

  • Ważna jest dla nich zarówno kariera, jak i wartości rodzinne – cenią sobie work-life balance.
  • Mimo dostępu do nowych technologii wciąż chętnie sięgają po tradycyjne źródła informacji i komunikacji (kontakt osobisty).
  • Mają już bogate doświadczenie zawodowe i zazwyczaj ustabilizowaną sytuację, są lojalni wobec pracodawcy.
  • Cenią sobie jakość usług/produktów i rzetelne informacje.
  • Ufają sprawdzonym markom i są im lojalni.
  • Są pragmatyczni i zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny.
  • Mają jeszcze w pamięci czasy propagandy, przez co są wyczuleni na wszelkie techniki manipulacji i cenią sobie autentyczny, wiarygodny przekaz.
  • Porównują informacje, szukają opinii.
  • Stanowią zróżnicowaną grupę – starsi członkowie tego pokolenia przejawiają cechy Baby Boomers (seniorów), natomiast młodszym blisko już do Millenialsów.

Jak budować skuteczny przekaz dla przedstawicieli pokolenia X?

Wiemy już, do kogo mówimy. Teraz pora zastanowić się nad tym, jak i gdzie mówić.

PO PIERWSZE – GDZIE MÓWIĆ?

Pomocne będą wyniki badań IRCenter, wg których przedstawiciele pokolenia X cenią sobie przede wszystkim reklamę w świecie offline, tj.:

  • ulotki (47%),
  • reklamy w czasopismach (44%),
  • spoty reklamowe w telewizji (39%),
  • reklamy w radiu (38%).

Nie oznacza to jednak, że osoby te nie są podatne na wpływ przekazów zamieszczonych w sieci! Tutaj sprawdzą się przede wszystkim:

  • Facebook (34%),
  • artykuły sponsorowane na portalach (38%),
  • banery reklamowe na stronach internetowych (32%).

Z badań wynika również, że warto zainwestować w wiadomości SMS z ofertami, sponsorowane treści na forach internetowych, e-mail marketing czy reklamy na YouTube.

Jak widać, nie można skupiać się tylko na jednym kanale reklamy. Przedstawiciele generacji X są obecni zarówno w świecie offline, jak i online.

PO DRUGIE: JAK MÓWIĆ?

Przede wszystkim wprost i uczciwie. Warto postawić na prosty i merytoryczny przekaz, bez nachalnych sprzedażowo treści oraz obietnic bez pokrycia. Równie ważny jest spójny komunikat, a także odwoływanie się do wspomnień i rzeczy, za którymi tęskni to pokolenie. Co jeszcze? Nie można zapomnieć o budowaniu pozycji eksperta i wizerunku marki, której można zaufać.

Jest jeszcze jeden ważny element strategii marketingowej.

Generacja X to często osoby, które pamiętają ciężkie czasy i są nauczone oszczędzania – dlatego warto przygotować dla nich programy lojalnościowe i kupony rabatowe.

I oczywiście nie zapominajmy o Facebooku jako kanale do budowania relacji z klientami – tutaj sprawdzi się angażujący content.

Działaj wielokanałowo i dotrzyj do pokolenia X!

Dzięki poznaniu i zrozumieniu specyfiki tej generacji mamy szansę na stworzenie skutecznych przekazów reklamowych. Dlatego warto poświęcić dłuższą chwilę, by dopasować nie tylko komunikaty, ale też kanały do preferencji współczesnych 40- i 50-latków. To specyficzna i wymagająca grupa konsumentów, o którą warto walczyć. Przedstawiciele generacji X tak łatwo nie ufają reklamom i markom, ale gdy już zaufają – są lojalni i zostaną z nami nawet na długie lata. Dlatego należy postawić na spójne, merytoryczne i proste przekazy zarówno w świecie offline, jak i online.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55