Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 18.04.2017

Skróty w aplikacji Google – szybkość i personalizacja

Ale to już było…

Widgety wyszukiwania to w aplikacji Google żadna nowość – od początku na wersjach mobilnych funkcjonowały one identycznie jak w komputerowej przeglądarce Chrome. Od tego czasu przeszły jednak długą drogę – np. ponad pół roku temu „doklejono” do widgetu wyszukiwarki miniaturkę, dzięki której za jednym kliknięciem zostajemy przeniesieni do Google Now – do zakładki, która była ostatnio wyświetlana. Niedawno pojawiła się też możliwość przeszukiwania dysku Google przy użyciu wyszukiwarki.

Krótko o skrótach

Źródło: Google

W aplikacji Google mają pojawić się skróty, które odeślą nas do konkretnej domeny. Mają to być z założenia strony przydatne i często odwiedzane, takie jak prognoza pogody, wiadomości, rozrywka czy kulinaria.

Co ważne – skróty użytkownik będzie mógł tworzyć samodzielnie, zgodnie z tym, jakie strony odwiedza najczęściej i do których chce mieć najszybszy dostęp. Założeniem inżynierów Google jest stworzenie możliwości wykreowania skrótu do każdej konkretnej strony. Jeżeli więc Waszą pasją nie jest popularna piłka nożna, a np. haft metodą krzyżykową możecie odetchnąć z ulgą – skrót to spersonalizowana, ważna dla użytkownika informacja, może dotyczyć więc równie dobrze filatelistyki, jak i ochrony Płetwala Błękitnego.

Co jeśli nie jesteśmy zdecydowani na konkretny portal, do którego chcemy utworzyć skrót? Wtedy aplikacja umożliwia dodanie bardziej ogólnego skrótu – związanego z zainteresowaniami ogólnymi czy tematami np. kino, sport.

Nie tylko strony internetowe

Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem urządzenia z systemem iOS lub Android nowa opcja daje Ci możliwość stworzenia skrótów także do Tłumacza Google. Użytkownik będzie mógł dodać też widget wybranych miejsc, np. hoteli. Co więcej – skróty mogą odsyłać do atrakcji znajdujących się w okolicy czy przeliczników walut. Ma to na celu przyspieszenie wyszukiwania trasy dojazdu do wybranych miejsc lub znalezienia ważnych informacji – tu i teraz!

Wyszukiwanie bez fraz – przyszłość?

 

Dzięki powstaniu możliwości tworzenia spersonalizowanych skrótów użytkownik nie musi już w ogóle wpisywać fraz do wyszukiwarki. Skrót od razu odsyła nas do interesującej domeny – nie musimy nawet wchodzić na stronę Google. Wszystko to dąży do jednego – niedługo Google będzie dla nas nie tylko wyszukiwarką, ale uniwersalnym narzędziem bez którego ciężko będzie się nam obyć.

Na razie tylko „American Dream”

 

Funkcja dostępna jest obecnie jedynie w Stanach Zjednoczonych – nie wiadomo kiedy zawita do innych krajów, w tym Polski. Google nie wypowiedziało się jeszcze oficjalnie na temat daty otwarcia usługi na rynki zagraniczne. Nadal prowadzone są także testy, a cała aplikacja podlega modyfikacjom.

PodSUMowując:

– przy pomocy nowych skrótów będziesz mógł przejść od razu do wybranej witryny (bez konieczności wpisywania fraz do wyszukiwarki),

– możesz wybrać jako skrót nie tylko konkretną stronę, ale tematykę np. sport, kino (aplikacja podzieli zainteresowania na sekcje umożliwiające szybkie dotarcie do wybranego tematu),

– skróty pojawią się poniżej paska wyszukiwania, po otwarciu aplikacji.

Nie możemy się doczekać, aż ta przydatna opcja pojawi się w Polsce. A Wy?

Źródła: Blog Google, androidadme.com, Mapi Media

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023 Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 16.05.2013 Wielu menadżerów wybierając strategię marketingową dla swojej firmy  ogranicza się do jednego z dwóch podstawowych kanałów : pozycjonowania w wynikach organicznych albo kampanii AdWords. Jest to jeden z podstawowych błędów wynikający głównie z nieznajomości zachowań internautów w procesie wyszukiwania informacji w Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

6 błędów, które zniszczą twoją reputację w social media Ikona 06:45 min 13.02.2018 Social media są jak broń obosieczna – mogą odwrócić się zarówno przeciwko obserwatorom, jak i przeciwko właścicielom profili. Dobrze użyte mogą przynieść wiele korzyści. Komunikacja wymaga jednak pewnej strategii, bo nieraz wystarczy jeden wizerunkowy błąd, aby totalnie pogrążyć reputację firmy. A w internecie nic nie ginie! Czego zatem należy wystrzegać się w mediach społecznościowych? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700