Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:10 min Ikona 24.02.2016

Według danych z maja 2015 użytkownicy portalu klikają 1,2 miliarda polubień w ciągu każdego dnia i publikują 1000 komentarzy na sekundę. Zaangażowanie na Instagramie jest zatem 15 razy większe niż na Facebooku i 20 razy większe niż na Twitterze.

 

Najpierw była aplikacja…

 

… na komórki, przede wszystkim iPhone’y, służąca do szybkiej i wyjątkowo prostej obróbki zdjęć wykonanych za pomocą telefonu oraz umożliwiająca ich umieszczanie w różnych serwisach społecznościowych. Pozwala ona nie tylko na robienie zdjęć, ale także na dodawanie do nich różnego rodzaju efektów czy podpisów. Tym, co ją wyróżnia jest charakterystyczny, kwadratowy kształt zdjęć, nawiązujący do kultowych aparatów Polaroid oraz Kodak Instamatic.

Pierwsza wersja Instagrama zadebiutowała na iPhonach w 2010 roku. Po niecałych dwóch latach od premiery z programu korzystało aktywnie już ponad 100 milionów osób, a do grudnia 2014 roku liczba ta wzrosła o kolejne 200 milionów. Instagram to jedna z tych usług, które zrewolucjonizowały sposoby wykorzystania smartfonów, spopularyzowała i ułatwiła wymianę zdjęć między ich użytkownikami.

 

Teraz jest fotograficzny serwis społecznościowy…

 

Instagram to jednak nie tylko aplikacja do robienia i edytowania zdjęć. To przede wszystkim portal społecznościowy, który pozwala użykownikom dzielić się „pracą” – poddanymi obróbce zdjęciami, a w ten sposób bardziej lub mniej istotnymi wydarzeniami z życia. Obrazy tworzone przez obserwowane osoby wyświetlane są na stronie domowej, podobnie jak na FB.

Prezentowane tu zdjęcia można polubić klikając na ikonę z sercem, można je także komentować. Z Instagrama korzysta się również jak z serwisu informacyjnego,a  jego ogromna popularność sprawia, że mniejsze lub większe gwiazdy oraz celebryci bardzo chętnie dzielą się swoimi zdjęciami.

 

… oraz hosting zdjęć

 

Wszystkie nasze najciekawsze i najlepsze zdjęcia są dzięki Instagramowi zebrane w jednym miejscu w sieci i zawsze możemy mieć do nich łatwy dostęp. W lipcu 2015 roku w portalu zostało wprowadzone narzędzie, umożliwiające wyszukiwanie hashtagów, profili użytkowników oraz lokalizacji, co tym bardziej ułatwia wyszukanie interesujących nas treści.

 

Kwestie techniczne

 

Aplikacja działa szybko i bezawaryjnie, a jej obsługa jest bardzo intuicyjna. Dzięki licznym, różnorodnym filtrom możliwa jest dowolna modyfikacja wykonanych zdjęć, co pozwala puścić wodze fantazji i kreatywności oraz podnosi atrakcyjność fotografii dla obserwatorów. Do każdej grafiki można również dodać kilka zdań opisu i wspomniane już hashtagi, które ułatwią odnalezienie fotki innym użytkownikom, a także samym autorom.

 

Marketing na Instagramie

 

Jeśli chodzi o marketingowe zastosowanie aplikacji oraz portalu, wymaga ono kreatywności oraz stałego dostępu do atrakcyjnych treści wizualnych (zdjęć, grafik czy krótkich filmów). Sporym utrudnieniem w zakresie planowania strategii komunikacji czy treści konkretnych postów jest fakt, że publikacja wpisów możliwa jest tylko z poziomu telefonu komórkowego.

Pod koniec 2015 roku, w związku z integracją z systemem reklamowym Facebooka, Instagram udostępnił długo oczekiwaną możliwość emitowania reklam.

 

Instagram w Polsce

 

Największe polskie profile na Instagramie to konta celebrytów, znanych blogerów i vlogerów oraz marek. Specyfiką polskich użytkowników portalu jest rozkład pod względem płci – panie stanowią aż 63%, podczas gdy na świecie generalnie kobiet i mężczyzn na Instagramie jest mniej więcej tyle samo. Znajduje to oczywiście odzwierciedlenie w zestawieniu najpopularniejszych instagramowych polskich marek. Są to przede wszystkim firmy związane z branżą mody i urody (62 ze 100 największych w 2015 roku), a także stacje i programy telewizyjne, czasopisma i stacje radiowe.

Instagram stanowi zatem atrakcyjne, choć niełatwe w obsłudze narzędzie marketingowe. Pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych odbiorców i zainteresować ich ofertą firm i marek proponujących różnorodne produkty czy usługi. Szczególnie przydatne jest zwłaszcza w przypadku branży modowej, kosmetycznej, rozrywkowej, ale nie tylko. Warunkiem skuteczności jest jednak umiejętne targetowanie i hashtagowanie, a przede wszystkim prezentowanie treści niebanalnych, unikalnych oraz ciekawych graficznie i dopasowanych tematycznie do konkretnego brandu oraz grupy docelowej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kwiecień plecień… czyli słów kilka o zmianach na Instagramie i Facebooku Ikona 03:20 min 04.04.2016 Zarówno miłośnicy social mediów, blogerzy, jak i marki wykorzystujące potencjał portali społecznościowych do budowania wizerunku firmy muszą w swoich najbliższych planach uwzględnić… ZMIANY. Kwiecień to zdecydowanie czas wzmożonego ruchu, który już teraz możemy zauważyć – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czy wiosenna odwilż przyniesie drastyczne zmiany czy jedynie ledwo zauważalne modyfikacje? Czy będą one miały znaczenie tylko dla użytkowników indywidualnych, czy wpłyną na dotychczasowe działania marketingowe wielkich korporacji? Warto już teraz przyjrzeć się wdrożonym i zapowiadanym udogodnieniom oraz nowościom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1) Ikona 03:45 min 11.04.2016 Firmowego fanpage’a warto prowadzić świadomie i wzorować się przy tym na najlepszych tego typu profilach. Prezentujemy osiem polskich stron facebookowych, których autorzy sztukę komunikacji z odbiorcą i nieustannego przyciągania jego uwagi poprzez wzbudzanie w nim zróżnicowanych stanów emocjonalnych opanowali do perfekcji. A skoro o przyciąganiu uwagi mowa – za jakiś czas pojawi się część druga. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co nowego u Snapchata? Ikona 02:00 min 02.02.2016 To nic dziwnego, że portale społecznościowe oraz aplikacje pozwalające nam korzystać z bogactwa social mediów stale się zmieniają. Niekiedy zmiany te polegają na drobnych modyfikacjach szaty graficznej, layoutu, innym razem – całkowitej modyfikacji dotychczasowych funkcji oraz dodaniu nowych, np. zwiększających interakcję pomiędzy użytkownikami. Niekiedy jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której z pozoru drobna transformacja aplikacji całkowicie zmienia jej zakres oddziaływania – znacząco rozszerza grupę docelowych użytkowników. Tak też stało się ze Snapchatem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700