Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Na pewno nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy po wejściu na jakąś stronę internetową wyświetlił Ci się komunikat informujący, że dany serwis chce użyć informacji o Twoim położeniu. Na podstawie uzyskanego adresu IP witryna ma możliwość określenia Twojej lokalizacji i przedstawienia Ci usytuowania sklepu położonego najbliżej od miejsca, w którym się obecnie znajdujesz.
Marketing oparty na lokalizacji można zaobserwować również w przypadku urządzeń mobilnych. Telefon komórkowy już dawno stał się urządzeniem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że obecnie stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów. Właśnie z tego względu firmy coraz częściej wykorzystują geotargetowanie – docierają do osoby odwiedzającej ich stronę internetową poprzez dostarczanie różnorodnych treści w oparciu o jej aktualne miejsce pobytu.
Przykładowo postanawiasz zjeść coś na mieście i szukasz na swoim smartfonie informacji na temat restauracji znajdujących się w pobliżu. W pierwszych wynikach wyszukiwania z pewnością wyświetlą Ci się obiekty znajdujące się najbliżej Twojego położenia. W ten sposób lokale gastronomiczne są w stanie skuteczniej dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, dokładnie w miejscu i momencie, w którym chcą zjeść posiłek. Kierowanie geograficzne dotyczy także innych usług oraz produktów konsumpcyjnych, a firmy uczą się coraz efektywniej z niego korzystać.
Marketerzy idą o krok dalej, w kierunku technologii jaką jest geo-fencing. Jest to jedna z funkcji aplikacji mobilnych korzystających z GPS, której celem jest zarejestrowanie przekroczenia przez nas bariery geograficznej. O co dokładnie chodzi?
Być może masz na swoim telefonie aplikację mobilną jakiegoś sklepu czy też lokalu usługowego. W momencie gdy jesteś połączony z siecią i przecinasz ustaloną granicę, w obrębie której znajduje się dany sklep, otrzymujesz od niego komunikat zachęcający Cię do zakupów – mimo że wcale nie odwiedziłeś w tym momencie jego strony internetowej. Powiadomienia o ofertach promocyjnych czy też aktualnych rabatach mają na celu nie tylko wpłynąć na decyzje zakupowe, ale także odciągnąć Twoją uwagę od oferty konkurencji.
Szukając w urządzeniu mobilnym informacji na temat konkretnego produktu czy też usługi, dajemy firmom sygnał, że jesteśmy o krok od zdecydowania się na zakup. Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie, a sami konsumenci są online praktycznie w ciągu całego dnia. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z możliwości jakie oferuje im marketing bazujący na lokalizacji, na stałe włączając go do swoich działań marketingowych.
W jakim kierunku zmierza ten trend i czym nas jeszcze zaskoczy? Obserwując prędkość z jaką rozwija się współczesna technika z pewnością przekonamy się o tym już niebawem.
Źródła: www.huffingtonpost.com; marketing-automation.pl; en.wikipedia.org; searchengineland.com
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: