Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 23.02.2016

Geotargetowanie

Na pewno nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy po wejściu na jakąś stronę internetową wyświetlił Ci się komunikat informujący, że dany serwis chce użyć informacji o Twoim położeniu. Na podstawie uzyskanego adresu IP witryna ma możliwość określenia Twojej lokalizacji i przedstawienia Ci usytuowania sklepu położonego najbliżej od miejsca, w którym się obecnie znajdujesz.

 

Na czym polega geotargetowanie?

 

Marketing oparty na lokalizacji można zaobserwować również w przypadku urządzeń mobilnych. Telefon komórkowy już dawno stał się urządzeniem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że obecnie stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów.  Właśnie z tego względu firmy coraz częściej wykorzystują geotargetowanie – docierają do osoby odwiedzającej ich stronę internetową poprzez dostarczanie różnorodnych treści w oparciu o jej aktualne miejsce pobytu.

Przykładowo postanawiasz zjeść coś na mieście i szukasz na swoim smartfonie informacji na temat restauracji znajdujących się w pobliżu. W pierwszych wynikach wyszukiwania z pewnością wyświetlą Ci się obiekty znajdujące się najbliżej Twojego położenia. W ten sposób lokale gastronomiczne są w stanie skuteczniej dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, dokładnie w miejscu i momencie, w którym chcą zjeść posiłek. Kierowanie geograficzne dotyczy także innych usług oraz produktów konsumpcyjnych,  a firmy uczą się coraz efektywniej z niego korzystać.

 

 

Geotargetowanie – przyszłość mobilnego marketingu?

 

Marketerzy idą o krok dalej, w  kierunku technologii jaką jest geo-fencing. Jest to jedna z funkcji aplikacji mobilnych korzystających z GPS, której celem jest zarejestrowanie przekroczenia przez nas bariery geograficznej. O co dokładnie chodzi?

Być może masz na swoim telefonie aplikację mobilną jakiegoś sklepu czy też lokalu usługowego. W momencie gdy jesteś połączony z siecią i przecinasz ustaloną granicę, w obrębie której znajduje się dany sklep, otrzymujesz od niego komunikat zachęcający Cię do zakupów – mimo że wcale nie odwiedziłeś w tym momencie jego strony internetowej. Powiadomienia o ofertach promocyjnych czy też aktualnych rabatach mają na celu nie tylko wpłynąć na decyzje zakupowe, ale także odciągnąć Twoją uwagę od oferty konkurencji.

Szukając w urządzeniu mobilnym informacji na temat konkretnego produktu czy też usługi, dajemy firmom sygnał, że jesteśmy o krok od zdecydowania się na zakup. Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie, a sami konsumenci są online praktycznie w ciągu całego dnia. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z możliwości jakie oferuje im marketing bazujący na lokalizacji, na stałe włączając go do swoich działań marketingowych.

W jakim kierunku zmierza ten trend i czym nas jeszcze zaskoczy? Obserwując prędkość z jaką rozwija się współczesna technika z pewnością przekonamy się o tym już niebawem.

 

Źródła: www.huffingtonpost.com; marketing-automation.pl; en.wikipedia.org; searchengineland.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:25 min 31.05.2017 Podczas ostatniej konferencji Google I/O 2017 poświęconej w dużej mierze sztucznej inteligencji, gigant z Mountain View zaprezentował swoje nowe projekty, a także dokonania związane z uczeniem maszynowym. Jednym z nich jest aplikacja Google Lens, przy pomocy której zwykli użytkownicy smartfonów będą mogli skorzystać z odrobiny potencjału jaki kryje w sobie sztuczna inteligencja. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Strony AMP – z korzyścią dla użytkownika i webmastera Ikona 04:25 min 31.01.2018 Bez wątpienia gigantowi z Mountain View zależy na użytkownikach Internetu mobilnego. Świadczy o tym zarówno praca nad indeksem mobile first, jak również projekt AMP, któremu przewodniczy. W związku z tym, że już wkrótce, tj. od lutego 2018r. Google będzie krytycznym okiem patrzeć na zawartość stron AMP, zachęcamy do bliższego zapoznania się z projektem – jego założeniami oraz wytycznymi dla tego standardu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 43

No votes so far! Be the first to rate this post.

adres IP Ikona 7:00 min 15.11.2023 Czy wiesz, co to jest adres IP i jak działa? A może potrafisz go sprawdzić? Jeśli nie, skorzystaj z naszych podpowiedzi, jak to zrobić. To przydatna umiejętność. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700