Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:45 min Ikona 25.02.2016

Right content + Right person + Right time = Context Marketing

Detronizacja króla?

 

Zasadniczo content, jak i context marketing odnoszą się do pracy w takim kierunku, który uczyni stronę internetową wartościową, edukacyjną i atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy. Tym, co zasadniczo różni te dwie strategie jest zastosowanie w context marketingu indywidualnego podejścia w obszarze komunikacji. Jego zadanie jest bardziej skonkretyzowane, gdyż koncentruje się na dostarczeniu:

właściwej treści – właściwemu odbiorcy – we właściwym czasie.

Nie oznacza to detronizacji content marketingu. Jego celem jest bowiem realizowanie długofalowej strategii, która ma na celu budowanie zaufania. W moim przekonaniu context marketing stanowi wsparcie dla content marketingu, gdyż pozwala zwiększyć jego atrakcyjność w przypadku pojedynczych, indywidualnych odbiorców.

 

Jak wykorzystać kontekst?

 

Jak najlepiej! Context marketing wymaga poznania odbiorcy i zrozumienia jego potrzeb, a nawet przyzwyczajeń. Znajomość grupy docelowej oraz jej aktualnych potrzeb daje okazję do zwiększenia trafności przekazu.

Dla osiągnięcia takiego poziomu konieczne jest:

 – solidne opracowanie persony – a więc zbudowanie obrazu odbiorców na podstawie jak najbardziej szczegółowych informacji o zainteresowaniach, pasjach, potrzebach, zachowaniach.

 – analizowanie postępowania odbiorców na różnych portalach społecznościowych, forach, czy na firmowej stronie internetowej lub w sklepie internetowym.

To pozwoli sprawdzić np. w którym momencie zostaje podjęta inicjatywa zakupowa bądź czemu został przerwany proces zakupów.

Jednym z pierwszych i fundamentalnych działań, jakie można podjąć jest dopasowanie rodzaju treści (długość, słownictwo, itp.) do kanału transmisji. W context marketingu stosuje się często e-mailowe powiadomienia o pozostawionych w koszyku artykułach bądź wiadomości o dostępnych podobnych produktach w ofercie, opinie i rekomendacje innych Klientów o artykułach kupionych lub oglądanych przez Klientów, informacje o aktualnej nowej ofercie producentów wyrobów, których przedmioty Klienci już wcześniej kupili.

 

Źródło: You Tube

Czy context daje większe korzyści niż content?

 

Context i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Poprzez skupianie się na znaczeniu oraz kontekście, poprzez przekazanie treści na każdym etapie procesu marketingowego, angażowanie uwagi i jej pielęgnowanie można dostarczyć odpowiednie treści. Daje to możliwość osiągnięcia celów biznesowych i zainteresowania potencjalnych Klientów ofertą.

W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, z którą często jest mylony, context marketing w odmienny sposób dopasowuje treść. Dany tekst jest dopasowany do użytkownika, zaś w przypadku reklamy kontekstowej przekaz dostosowany zostaje do kontekstu i treści na stronie internetowej. Dzięki takiemu podejściu context marketing lepiej trafia do odbiorców, którzy coraz częściej i z premedytacją ignorują reklamy. Spersonalizowany przekaz lepiej oddziałuje na indywidualnych użytkowników.

Żródło: You Tube

 

Źródła: Nowy Marketing, Marketing dla ludzi, Bussines2Community.com, Brief

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zachęć odbiorców do działania, czyli co nieco o Call To Action Ikona 07:15 min 02.11.2017 Chociaż na naszym blogu niejednokrotnie o nim wspominaliśmy, dotychczas nie doczekał się on osobnego postu. Pora to zmienić! Przyszedł najwyższy czas na to, by szczegółowo wytłumaczyć, czym jest Call To Action i dlaczego warto wykorzystywać go w content marketingu. W poście znalazło się również miejsce na ciekawe przykłady – zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy i daj się zainspirować! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 41

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dropshipping: definicja i istota modelu biznesowego dla branży e-commerce Ikona 7:00 min 13.11.2023 Zapał do prowadzenia sklepu internetowego często gaśnie w obliczu różnych ograniczeń, takich jak za mały kapitał początkowy czy brak miejsca na przechowywanie produktów. Istnieje jednak model biznesowy, który te trudności eliminuje. Dowiedz się, czym jest dropshipping, i zacznij czerpać korzyści z prowadzenia własnej działalności online! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700