Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 11.04.2016

Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1)

Rzeczą powszechnie wiadomą jest, że największą klikalność i zgromadzenie dużej grupy fanów najszybciej można osiągnąć dzięki wykorzystaniu memów, posiłkowaniu się kontrowersjami czy też przytaczaniu podniosłych truizmów cytowanych ze stron obfitujących w tak „ambitne” treści jak choćby słynne temysli.pl. Jeśli jednak zależy Wam na tym, by Wasz facebookowy profil wypromować w sposób inteligentny, kompetentny i wartościowy, zachęcam do wspólnego przyjrzenia się stronom, które pod względem prezentowanego contentu są prowadzone w sposób modelowy.

 

1) Najbardziej Niszowe Fanpejdże. Strona katalogująca i promująca różne specyficzne, jeśli chodzi o prezentowaną tematykę, profile. Możemy znaleźć tu odsyłacze do dziesiątek, jeśli nie setek, fanpage’y w rodzaju Beka z masonerii, Kolana wyglądające jak niemowlaki czy Najładniejsze płyty chodnikowe. Ten paraencyklopedyczny charakter sprawia, że na NNF chce się regularnie wracać w poszukiwaniu nowości, zaś prezentowany tu sposób budowania napięcia można z powodzeniem zaimplementować także na swoim firmowym profilu facebookowym.

2) Zestaw Fotel – Ława – Fotel. Imponujący przykład tego, jak z na pozór abstrakcyjnego i niezbyt atrakcyjnego jeśli chodzi o media społecznościowe tematu uczynić spójną narrację ze szczyptą humoru. Jeśli działacie Państwo w branżach, których potencjał reklamowy nie jest zbyt duży, można stąd zaczerpnąć wiele inspiracji do skutecznego przykucia uwagi klientów.

3) Recenzje z Lubimy Czytać. Bazująca na uwypuklaniu absurdu związanego z tym, że każdy ma dziś prawo publicznej wypowiedzi strona, na której możemy znaleźć liczne emocjonalne recenzje literackie ze znanego portalu. Wśród lawiny „rzeczowych argumentów” dowiadujemy się więc, czemu Umberto Eco był złym pisarzem albo jakimi epitetami można potraktować Emmę Bovary czy Izabelę Łęcką.

4) Lekarze ich nienawidzą. Pewnie wszyscy zetknęliście się kiedyś z pojawiającymi się nawet na dużych stronach reklamami w rodzaju: „Poznaj jeden prosty sposób, by w 5 minut nauczyć się języka obcego” albo „Ojciec 3 dzieci przez przypadek odkrył metodę, dzięki której włosy odrosły mu już w 2 tygodnie”. Fanpage ten kataloguje wszystkie przykłady takiego komicznego, agresywnego marketingu, pokazując w jak… dziwną stronę potrafi pójść czasem reklama.

5) Trzy szóstki. W prowadzeniu fanpage’a bardzo ważne jest to, by odbiorcy wiedzieli, czego mogą się spodziewać i niecierpliwie czekali na nowe wpisy. Trzy szóstki imponują przede wszystkim regularnością update’ów w zakresie kreatywnych muzycznych playlist, a dodatkowo pojawiają się tu liczne zabawne tematyczne wstawki oraz treściwe i celne recenzje nowych, w większości eksperymentalnych, wydawnictw muzycznych. Warto brać przykład.

6) Wychowany na Trójce. Inteligentny trolling, obśmiewający hermetyczny, gitarocentryczny kanon, jaki wykształcił się w polskiej refleksji krytycznej o muzyce spod znaku „Teraz Rocka”. Fanpage doskonale odsłania absurd i megalomanię osób, które zapatrzone w Top Wszechczasów Trójki uważają przewijające się tam nieustannie w niemal tej samej konfiguracji utwory za dzieła absolutne (z racji swojej niekompetencji w innych obszarach muzyki),  a najśmieszniejsze jest tu to, że wielu komentujących myśli, że autor w swej sarkastycznej narracji komplementuje ich ulubione zespoły naprawdę i jeszcze mu przyklaskuje (ba, nabierali się na to nawet prominenci słynnego radia, jak Hirek Wrona).

7) Regres osobisty. Żyjemy w czasach, w których wszyscy starają się być jak najbardziej wydajni, zabiegając o samorozwój i ucząc się wychodzić z symbolicznej „strefy komfortu” w imię wyższych celów. Bo rzekomo tak trzeba. Regres osobisty to zaś strona gloryfikująca czerpanie satysfakcji z normalności, przyjemnego lenistwa, umiejętności odcięcia się od tego wariackiego, donikąd nieprowadzącego wyścigu, pokazująca przy okazji absurd związany z bieżącym boomem na coachów. Analogiczne działania prowadzą też choćby Smutni Trenerzy Rozwoju Osobistego.

8) Złe strony. Bardzo pożyteczny fanpage, na łamach którego możecie znaleźć zestaw starannie wyselekcjonowanych, najgorzej zaprojektowanych pod względem wizualnym bądź merytorycznym portali. Kompendium wiedzy na temat tego, czego nie robić, by Wasza witryna firmowa nie wyglądała komicznie. Choć już samo scrollowanie wywołuje uśmiech na twarzy, warto pamiętać, że pułapki, w które wpadli autorzy niniejszych stron (próba umieszczenia zbyt wielu informacji w jednym miejscu czy amatorskie realizacje określane przez samych siebie mianem profesjonalnych) wciąż zdarzają się, choć może nie w aż takim ciężarze gatunkowym, bardzo często.

 

Publikuj określone treści w sposób świadomy

Warto więc zastanowić się, czy zależy nam na tym, by docierać do masowej publiczności, zbierając przy okazji tysiące like’ów, czy też formułować inteligentny przekaz, który zdecydowanie podniesie naszą renomę, choć w większości przypadków (ale nie zawsze!) będziemy wtedy oczywiście skazani na konkretną, hermetyczną, ale za to bardzo wartościową grupę odbiorców. Tego wyboru musicie już Państwo dokonać sami.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55