Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 05.11.2012

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.

Od kilku dni w koncie AdWords dostępna jest opcja tworzenia kampanii bez fraz kluczowych, poprzez – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Tego typu kampanie tworzy się w oparciu o treść witryny, która jest skanowana przez system AdWords na bazie indeksu wyników naturalnych.

 

Zalety dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

Po stronie zalet nowego systemu można zaliczyć:

•    wyraźną oszczędność czasu (nie trzeba szukać fraz kluczowych, co wydaje się istotne przy dużym asortymencie produktów w serwisie), •    większą kontrolą nad kampanią (można wyświetlać reklamy na podstawie całego serwisu czy jedynie części – kategorii lub wybranych stron), •    wyświetlanie trafnych reklam (Google samo wybiera frazy na bazie strony).

Pierwsze dwie zasady wydają się do obronienia już na początku wdrażania nowego sposobu tworzenia kampanii. Trzeci w fazie wstępnej budzi już pewne obawy, przede wszystkim – czy na pewno wszystkie frazy będą nie tylko bliskie tematyce serwisu, ale przede wszystkim będą odzwierciedlały przyjętą strategię? Sądzę, że czas i testy nowej kampanii rozwieją lub potwierdzą te zastrzeżenia. Przy tworzeniu nowej kampanii decydujemy czy celem dynamicznej reklamy ma być cala witryna czy określone sekcje, np.:

•    witryny w danych kategoriach •    witryny zawierające wskazane frazy kluczowe •    witryny z adresami URL o określonym ciągu znaków •    witryny z określonymi słowami w tytułach

Po wskazaniu jednej z powyższych metod – Google samo dopasowuje wyszukiwane słowo kluczowe do treści strony. Nagłówek reklamy układany jest dynamicznie w oparciu o wyszukiwaną frazę i treść strony. Pozostała część linku sponsorowanego to szablon, który przygotowaliśmy w fazie tworzenia lub edycji kampanii.

 

 

Jak wygląda relacja kampanii „na słowa kluczowe” z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce?

 

Sposób licytacji miejsc, koszty i kontrola – nowych kampanii wygląda podobnie jak w kampaniach standardowych. O pozycji reklamy nadal decyduje ranking reklam. Swoją rolę utrzymuje wynik jakości słowa kluczowego. Można również używać wykluczających fraz kluczowych oraz filtrować ruch z błędnych zapytań. Dostępne są także raporty z frazami, które przyniosły wyświetlenia, kliknięcia i koszty. Specjalista nadzorujący kampanię ma zatem pełną kontrolę nad aktywnością reklam sponsorowanych kierowanych dynamicznie. Nie ma tutaj mowy o stracie pieniędzy czy uzyskiwaniu dużej liczby wejść z całkowicie błędnych zapytań. Sprawa wygląda tak samo jak w kampaniach na frazy kluczowe. Bez ciągłej optymalizacji, opierającej się np. na wykluczaniu fraz lub analizie ruchu – przebieg takiej kampanii byłby zagrożony.

Sam ciekaw jestem jakie efekty przyniesie ta ważna i duża zmiana w tworzeniu kampanii (moje testy już trwają – przedstawię je następnym razem).

Przy okazji pojawienia się „dynamicznych reklam w wyszukiwarce” nie można oprzeć się wrażeniu, że Google coraz wyraźniej zmierza do wyeliminowania czynnika ludzkiego w tworzeniu kampanii sponsorowanych. Czas pokaże, czy jest to w ogóle możliwe bez spadku jakości w kampaniach AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55