Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:40 min Ikona 07.11.2012

Deloitte: Sunrise System 4. rok z rzędu jedną z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie

870% wzrostu przychodów w latach 2007-2011  zagwarantowało Sunrise System 15. miejsce w tegorocznym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. To już czwarta edycja, w której Spółka wyróżniona została za dynamikę przychodów, co jest dużym osiągnięciem, niezależnie od pozycji zajętej w samym zestawieniu.

 

– Cieszy nie tylko miejsce w pierwszej 20-stce najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowo-Wschodniej, lecz przede wszystkim utrzymanie szybkiego tempa wzrostu kolejny rok z rzędu – ocenia Prezes Zarządu Sunrise System sp. z o.o., reprezentujący Spółkę 25.10.2012r. podczas uroczystej Gali konkursu.

 

Deloitte Technology Fast 50 Central Europe obejmuje firmy z 17 krajów: Polski, Czech, Węgier, Łotwy, Estonii, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowiny, Albanii, Macedonii, Mołdawii, Czarnogóry i Litwy.

Obok kategorii głównej – „Technology Fast 50” – firmy mogą rywalizować o miejsca w dwóch specjalnych zestawieniach: „Wschodzące Gwiazdy” oraz „Wielka Piątka”. Polskie firmy technologicznie innowacyjne były w tym roku reprezentowane wyjątkowo licznie: zdominowały 40% miejsc w rankingu głównym i 60%, biorąc pod uwagę wszystkie kategorie.

W zestawieniu może znaleźć się jedynie 50 przedsiębiorstw. O miejscu w rankingu decyduje tempo wzrostu rocznych przychodów za 5 poprzednich lat.  Porównywane są firmy spełniające następujące kryteria wstępne:
– firma działa na rynku od minimum 5 lat;
– roczne przychody firmy osiągnęły poziom w każdym z pięciu lat objętych analizą (2007-2011) na poziomie co najmniej 50 000 EUR;
– centrala firmy znajduje się w Europie Środkowej;
– firma działa w oparciu o własne technologie lub przeznacza znaczne kwoty na działalność badawczo-rozwojową;
– w strukturze własnościowej firmy nie dominuje partner strategiczny.

 

Obecność w 50 najdynamiczniejszych firm innowacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej automatycznie kwalifikuje firmę do rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA – grona 500 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw technologicznych w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Wyniki tego zestawienia poznamy 29.11.2012r. 

 

Prawdziwy sukces – dogonić własne tempo
Sunrise System została dotąd wyróżniona w Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2009, 2010 i 2011.
– Spółka została odnotowana w rankingu po raz 4., co należy do rzadkich osiągnięć, biorąc pod uwagę jedno jedyne kryterium jakim jest przychód, który decyduje o znalezieniu się w gronie najdynamiczniej rosnących firm innowacyjnych – komentuje Paweł Rybak. – Z mojej wiedzy wynika, że dotąd tylko pojedynczym firmom udało się osiągnąć wysoką dynamikę przychodu w kolejnych 5-letnich cyklach i tym samym – utrzymać się w tym elitarnym rankingu kilka lat z rzędu. 

 

Metodologia konkursu premiuje firmy o 5-letnim stażu rynkowym – im ten staż dłuższy, tym zrealizowanie dużej dynamiki przychodu jest obiektywnie trudniejsze.
  – Praktycznie nie zdarza się, by dojrzała firma rosła tak szybko, jak agresywnie wchodzące na rynek młode przedsiębiorstwo innowacyjne – dodaje Prezes Sunrise System. – Teoretycznie, żadna firma nie jest w stanie rosnąć równie szybko w całym okresie działalności. Sunrise System udało się utrzymać dynamiczne tempo wzrostu w tak długim okresie z kilku powodów – wyjaśnia P. Rybak.
– Do najważniejszych należą: własne centra kompetencyjne oraz duży nacisk na prace badawczo-rozwojowe. Wspólny wysiłek pionów: Handlu i Marketingu oraz Realizacji Usług Internetowych pozwala przekładać konkretne oczekiwania rynku na nowe rozwiązania w dziedzinie e-marketingu.

 

W poznańskim Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowym, jednym z firmowych centrów kompetencyjnych, aktualnie kilkadziesiąt osób pracuje nad autorskimi narzędziami marketingowymi dla klientów Spółki. To informatycy, programiści i certyfikowani przez Google specjaliści, którzy wraz z SEM menedżerami zatrudnionymi w Sunrise System kreują kolejne innowacje w obrębie oferty i technologii.

Firma Deloitte objęła dotąd oceną przychody Sunrise System za lata 2004–2011. Dynamika tego parametru w kolejnych rankingach kształtowała się następująco:


Źródło: Deloitte oraz dane finansowe Sunrise System sp. z o.o.

Wysoki wynik w 2009 roku (2364%  wzrostu w latach 2004-2008) dał Spółce 4. miejsce w całym zestawieniu i 1. wśród firm zajmujących się profesjonalnym pozycjonowaniem stron. Pozycję lidera branży SEO (z ang. Search Engine Optimization – pozycjonowanie i optymalizacja stron w wyszukiwarkach) firma utrzymała w 2010 roku, w badaniu przychodu za lata 2005-2009. Spółka zajęła wówczas 6. pozycję w zestawieniu ogólnym, pozostając numerem 1 wśród firm SEO.

 

– Obecność w dwóch kolejnych rankingach w latach 2011 (miejsce 18.) i 2012 (miejsce 15.) dowodzi, że coroczny tak imponujący wzrost przychodów Sunrise System nie jest wydarzeniem jednostkowym czy sezonowym, lecz długofalową tendencją wynikającą z szerszej strategii rozwojowej spółki. Jeszcze bardziej cieszy fakt, iż żadnej spółce z naszej branży nie udało się utrzymać w tym zaszczytnym gronie przez 4 kolejne lata. – podsumowuje Paweł Rybak.

 

Analizując powyższy wykres, należy zauważyć, jak niebagatelnym sukcesem jest utrzymanie się Spółki w rankingu cztery lata z rzędu, ze względu na coroczną zmianę roku bazowego będącego podstawą do wyliczenia pięcioletniej dynamiki przychodu.

 

W przypadku dynamicznych wzrostów sama formuła stosunku procentowego staje się w pewien sposób bezwzględna i w pewnym sensie krzywdząca dla firm odnotowujących ciągłe wzrosty. Zdecydowanie trudniej jest osiągnąć pięcioletnią dynamikę wzrostu na poziomie kilku tysięcy procent w momencie, gdy bazą do jej wyliczenia jest przychód na poziomie kilku milionów złotych w pierwszym roku bazowym, a nie 200 tys. zł, tak jak ma to miejsce w przypadku firm będących w tym zestawieniu po raz pierwszy.

Ranking Deloitte Technology Fast 50 Central Europe
W ciekawej infografice Deloitte prezentuje najważniejsze informacje na temat tegorocznej edycji rankingu oraz porównanie średniego wzrostu przychodów laureatów wszystkich dotychczasowych odsłon konkursu:


Źródło: Deloitte

Z jednej strony uwagę zwraca rekordowy rok 2008, kojarzony z początkiem globalnego kryzysu, i niższa dynamika przychodów firm w kolejnych latach.

 

Rok 2009 to spadek średniej dynamiki firm objętych rankingiem o blisko 300%, co dokładnie pokazuje, jaki wpływ na firmy technologicznie innowacyjne miał kryzys, który przetoczył się przez większość gospodarek krajów objętych rankingiem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.

 

Lata 2010 i 2011 to powolna odbudowa po największym od początku dziesięciolecia światowym spowolnieniu i słynnej bańce internetowej. Nieznaczny spadek średniej dynamiki w 2012 roku doskonale obrazuje niepewną rzeczywistość gospodarczą, jaka nas otacza. Jednakże obserwując spowolnienie dotykające inne branże, a w szczególności przemysł, można ocenić, że firmy technologicznie innowacyjne – bo tylko o takich mówi ranking firmy Deloitte – wykazują się odpornością na obecne zawirowania w globalnej gospodarce.

Strategia na przyszłość
Celem Spółki na najbliższe lata jest – podobnie jak w latach ubiegłych – utrzymanie pozycji lidera rynku w zakresie marketingu w wyszukiwarkach w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Realizujemy tę wizję dzięki stale rosnącej liczbie stałych klientów, polityce obsługi klienta opartej na systemie procedur i standardów oraz własnym, wyspecjalizowanym centrom kompetencyjnym. Skuteczną promocję usług zapewnia Spółce Centrum Performance Marketing, a konkurencyjność oferty i skuteczność działania – firmowe Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe. Przemyślana struktura organizacyjna w połączeniu ze stale rozwijaną ofertą i troską nie tylko o pozyskanie klienta, lecz także o długotrwałe relacje ze stałymi odbiorcami naszych usług, pozwala na pokonywanie kolejnych granic wzrostu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55