Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Yandex ogłosił 10 lipca 2012 roku, iż uruchomiona została nowa usługa – retargeting. Reklama w największej rosyjskiej wyszukiwarce stała się jeszcze skuteczniejsza, a marketingowa wojna pomiędzy Google a Yandex jeszcze zacieklejsza.
Czym jest retargeting? Najprościej rzecz ujmując są to reklamy, które są zawsze na temat. Zasada działania jest prosta – na podstawie historii wyszukiwań i akcji wykonanych przez użytkownika system dobiera najbardziej pasującą reklamę i wyświetla ją danemu internaucie. W ten sposób ogląda on reklamy tylko tych produktów i usług, którymi jest realnie zainteresowany. Taka forma reklamy wzbudza wątpliwości natury etycznej części internautów. Czują się oni nieustannie śledzeni przez reklamodawców. Ale z drugiej strony – otrzymują potencjalnie przydatne informacje zamiast przypadkowego zestawu banerów. Niezależnie od punktu widzenia, skuteczność retargetingu łatwo jest docenić.
Yandex oferuje obecnie tę usługę jedynie w części swoich serwisów (Słowniki, Poczta, Pogoda, Nowości, Pocztówki, Program TV, Rozkłady, Auto, Praca). Ceny usługi zależne są od sposobu wyświetlania banerów, od serwisu na którym są one wyświetlane i tematyki reklamy. Niestety, obecnie reklama może być wyświetlana jedynie w obrębie rosyjskiego Internetu. Poza wspomnianymi ograniczeniami system zastosowany przez Yandex nie różni się właściwie niczym od retargetingu stosowanego przez reklamę Google Ads. Uruchomienie przez największą rosyjską wyszukiwarkę kolejnej usługi konkurencyjnej dla Google jest przejawem walki o klienta jaką prowadzą wymienione wyszukiwarki.
Fot. Advertising.yandex.ru
Co uruchomienie retargetingu w Yandex.ru oznacza dla reklamodawców? Przede wszystkim dostęp do usługi pozwalającej na niezwykle precyzyjne dotarcie do wybranej grupy odbiorców w największej wyszukiwarce w Rosji. Przypomnijmy: rosyjski rynek internetowy to 44,3 mln użytkowników dziennie, a Yandex posiada ok. 60% tego rynku! Od 10 lipca inwestycja w reklamę w Yandex.ru to nie tylko ogromny zasięg, ale również niesamowita skuteczność kampanii promocyjnej. Z niecierpliwością oczekujemy na rozwój wypadków na rynku rosyjskiego marketingu internetowego.
Źródła: Blog technologii reklamowych Yandex, Advertising.yandex.ru
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: