Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:55 min Ikona 18.07.2012

Yandex ogłosił 10 lipca 2012 roku, iż uruchomiona została nowa usługa – retargeting. Reklama w największej rosyjskiej wyszukiwarce stała się jeszcze skuteczniejsza, a marketingowa wojna pomiędzy Google a Yandex jeszcze zacieklejsza.

 

Retargeting: Skuteczna i Kontrowersyjna Taktyka Reklamowa w Yandex

 

Czym jest retargeting? Najprościej rzecz ujmując są to reklamy, które są zawsze na temat. Zasada działania jest prosta – na podstawie historii wyszukiwań i akcji wykonanych przez użytkownika system dobiera najbardziej pasującą reklamę i wyświetla ją danemu internaucie. W ten sposób ogląda on reklamy tylko tych produktów i usług, którymi jest realnie zainteresowany. Taka forma reklamy wzbudza wątpliwości natury etycznej części internautów. Czują się oni nieustannie śledzeni przez reklamodawców. Ale z drugiej strony – otrzymują potencjalnie przydatne informacje zamiast przypadkowego zestawu banerów. Niezależnie od punktu widzenia, skuteczność retargetingu łatwo jest docenić.

 

Walka Gigantów: Yandex vs. Google w Świecie  Marketingu Internetowego

 

Yandex oferuje obecnie tę usługę jedynie w części swoich serwisów (Słowniki, Poczta, Pogoda, Nowości, Pocztówki, Program TV, Rozkłady, Auto, Praca). Ceny usługi zależne są od sposobu wyświetlania banerów, od serwisu na którym są one wyświetlane i tematyki reklamy. Niestety, obecnie reklama może być wyświetlana jedynie w obrębie rosyjskiego Internetu. Poza wspomnianymi ograniczeniami system zastosowany przez Yandex nie różni się właściwie niczym od retargetingu stosowanego przez reklamę Google Ads. Uruchomienie przez największą rosyjską wyszukiwarkę kolejnej usługi konkurencyjnej dla Google jest przejawem walki o klienta jaką prowadzą wymienione wyszukiwarki.

Fot. Advertising.yandex.ru

Co uruchomienie retargetingu w Yandex.ru oznacza dla reklamodawców? Przede wszystkim dostęp do usługi pozwalającej na niezwykle precyzyjne dotarcie do wybranej grupy odbiorców w największej wyszukiwarce w Rosji. Przypomnijmy: rosyjski rynek internetowy to 44,3 mln użytkowników dziennie, a Yandex posiada ok. 60% tego rynku! Od 10 lipca inwestycja w reklamę w Yandex.ru to nie tylko ogromny zasięg, ale również niesamowita skuteczność kampanii promocyjnej. Z niecierpliwością oczekujemy na rozwój wypadków na rynku rosyjskiego marketingu internetowego.

Źródła: Blog technologii reklamowych Yandex, Advertising.yandex.ru

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Ikona 02:45 min 05.11.2012 Jak dotąd w kampanii AdWords kierowanej na wyszukiwarkę jedynym sposobem wyświetlania reklam był autorski wybór słów kluczowych. Po dobraniu fraz – napisaniu reklam tekstowych i wprowadzeniu odpowiednich ustawień – system Google wyświetlał linki sponsorowane po uprzednim skojarzeniu naszych wyrażeń z zapytaniem wpisanym przez internautę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords? Ikona 01:30 min 14.01.2013 Google AdWords nie jest dla wszystkich. W całym spectrum usług i produktów znaleźć można elementy, które: a) w żadnym razie reklamować w linkach płatnych nie można, b) można pod pewnym warunkami, c) można w krajach, gdy zezwala na to tamtejsze prawo, d) można reklamować zawsze i wszędzie. Dziś zatem o zasadach reklamowych systemu AdWords. Na pierwszy ogień pójdzie alkohol. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Podążaj za użytkownikiem. O tworzeniu kampanii remarketingowych Ikona 03:30 min 25.10.2011 Reklama jak pulsujący sygnał, jak przypomnienie; jedynie tło do wydarzeń ważnych i nieważnych, przemyka na pozór niepostrzeżenie, z lewej na prawą, z góry na dół strony, z filmu na baner, z tekstu na obraz animowany. Aby jednak w decydującym momencie, w chwili podjęcia decyzji powtórnie przywołać użytkownika do serwisu. Wskazać mu jedną i jedynie właściwą drogę do kupna; do wydania pieniędzy właśnie w naszym sklepie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700