Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 14.01.2013

Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords?

Kwestia reklamy alkoholu w Polsce.

 

Na pierwszym miejscu przy zatwierdzaniu lub odrzucaniu reklam AdWords jest prawo kraju, w którym ma się wyświetlać dany link sponsorowany. W Polsce, zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się reklamy i napojów alkoholowych, wyłączając – pod pewnymi warunkami (art. 13 niniejszej Ustawy) z zakazu piwo.

 

Jak to się ma do kampanii w linkach sponsorowanych?

 

Google wyjaśnia, iż: jeśli nie zostało to wyraźnie stwierdzone w prawie, AdWords zezwala na promowanie napojów alkoholowych, takich jak: piwo, wino, szampan, ale nie zezwala na promowanie alkoholi wysokoprocentowych.

W płatnych linkach można zatem reklamować alkohol o niskim poziomie procentów. Są jednak pewne zastrzeżenia o charakterze – powiedzmy – ogólnym:

1)    Na stronie z kampanii nie mogą znajdować się również alkohole wysokoprocentowe, gdzie np. piwo czy wino stanowi jedynie element oferty. 2)    Reklamy alkoholu dopuszczone przez Google – z czasem – otrzymują etykietę: „zatwierdzone – tylko dla dorosłych.” Oznacza to, że reklama będzie wyświetlana z pewnymi ograniczeniami, np. nie pokaże się użytkownikom, którzy włączyli filtr rodzinny (tzw. filtr SafeSearch – dostępny w „Opcje – ustawienia wyszukiwania”) czy w witrynach partnerskich, które nie życzą sobie tego typu reklam.

 

O zasięgu kampanii decyduje zatem tzw. klasyfikacja rodzinna. Jak to się ma do poszczególnych elementów ofert stron związanych z alkoholem:

 

 

Podsumowując, alkohol niskoprocentowy można reklamować w polskim systemie Google AdWords z uszanowaniem pewnych ograniczeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55